Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BEYİN BİLGİSAYAR ARAYÜZLERİ | BEBD1215533 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Zafer İŞCAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Zafer İŞCAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, farklı beyin-bilgisayar arayüzleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve mevcut sistemlerin çalışma mantığını anlatarak, öğrencilerin mühendislik bilgilerini bu alanda kullanmalarına imkân sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanıtımı,Temel kavramlar,Beyin-bilgisayar arayüzü temelleri,EEG temelli BBA Yaklaşımları,Uyaran sunumu,Kayıt ve Analiz araçları,Ödevlerin ayrıntıları,Diğer beyin-bilgisayar arayüzleri,fNIRS tabanlı beyin-bilgisayar arayüzleri,Beyin-bilgisayar arayüzlerinin başarım ölçümü,Beyin bilgisayar arayüzü uygulamaları,Beyin-bilgisayar arayüzünde mühendislik,Dersin özeti ve tartışma, gelecek öngörüleri,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Beyin-bilgisayar arayüzleri hakkında genel bilgi sahibi olur.
2- Farklı beyin-bilgisayar arayüzlerinin çalışma prensiplerini öğrenir.
3- Beyin-bilgisayar arayüzlerinin performans ölçütlerini öğrenir.
4- Uyaran sunumu, kayıt ve analiz araçlarına aşina olur.
5- Beyin-bilgisayar arayüzleri ile elde edilen işaretlerde yazılım aracılığı ile işaret işleme yöntemlerini uygular.
6- Beyin-bilgisayar arayüzleri hakkındaki araştırma makalelerini inceleyip sunma becerisi kazanır. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders Tanıtımı | |
2 | Temel kavramlar | Ders notlarını okuyun |
3 | Beyin-bilgisayar arayüzü temelleri | Ders notlarını okuyun |
4 | EEG temelli BBA Yaklaşımları | Ders notlarını okuyun |
5 | Uyaran sunumu | Ders notlarını okuyun |
6 | Kayıt ve Analiz araçları | Ders notlarını okuyun |
7 | Ödevlerin ayrıntıları | |
8 | Diğer beyin-bilgisayar arayüzleri | Ders notlarını okuyun |
9 | fNIRS tabanlı beyin-bilgisayar arayüzleri | Ders notlarını okuyun |
10 | Beyin-bilgisayar arayüzlerinin başarım ölçümü | Ders notlarını okuyun |
11 | Beyin bilgisayar arayüzü uygulamaları | Ders notlarını okuyun |
12 | Beyin-bilgisayar arayüzünde mühendislik | Ders notlarını okuyun |
13 | Dersin özeti ve tartışma, gelecek öngörüleri | |
14 | Öğrenci sunumları | Sunum dosyalarını yükleyin |
Kaynak |
Desney S. Tan, Anton Nijholt. Brain-computer interfaces, Applying our Minds to
Human-Computer Interaction, Springer, 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | | | X | | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | X | | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | X | | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | | X | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | | X |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | | X |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 20 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Toplam | | 60 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 50 | 50 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 50 | 50 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 55 | 55 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BEYİN BİLGİSAYAR ARAYÜZLERİ | BEBD1215533 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Zafer İŞCAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Zafer İŞCAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, farklı beyin-bilgisayar arayüzleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve mevcut sistemlerin çalışma mantığını anlatarak, öğrencilerin mühendislik bilgilerini bu alanda kullanmalarına imkân sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanıtımı,Temel kavramlar,Beyin-bilgisayar arayüzü temelleri,EEG temelli BBA Yaklaşımları,Uyaran sunumu,Kayıt ve Analiz araçları,Ödevlerin ayrıntıları,Diğer beyin-bilgisayar arayüzleri,fNIRS tabanlı beyin-bilgisayar arayüzleri,Beyin-bilgisayar arayüzlerinin başarım ölçümü,Beyin bilgisayar arayüzü uygulamaları,Beyin-bilgisayar arayüzünde mühendislik,Dersin özeti ve tartışma, gelecek öngörüleri,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Beyin-bilgisayar arayüzleri hakkında genel bilgi sahibi olur.
2- Farklı beyin-bilgisayar arayüzlerinin çalışma prensiplerini öğrenir.
3- Beyin-bilgisayar arayüzlerinin performans ölçütlerini öğrenir.
4- Uyaran sunumu, kayıt ve analiz araçlarına aşina olur.
5- Beyin-bilgisayar arayüzleri ile elde edilen işaretlerde yazılım aracılığı ile işaret işleme yöntemlerini uygular.
6- Beyin-bilgisayar arayüzleri hakkındaki araştırma makalelerini inceleyip sunma becerisi kazanır. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders Tanıtımı | |
2 | Temel kavramlar | Ders notlarını okuyun |
3 | Beyin-bilgisayar arayüzü temelleri | Ders notlarını okuyun |
4 | EEG temelli BBA Yaklaşımları | Ders notlarını okuyun |
5 | Uyaran sunumu | Ders notlarını okuyun |
6 | Kayıt ve Analiz araçları | Ders notlarını okuyun |
7 | Ödevlerin ayrıntıları | |
8 | Diğer beyin-bilgisayar arayüzleri | Ders notlarını okuyun |
9 | fNIRS tabanlı beyin-bilgisayar arayüzleri | Ders notlarını okuyun |
10 | Beyin-bilgisayar arayüzlerinin başarım ölçümü | Ders notlarını okuyun |
11 | Beyin bilgisayar arayüzü uygulamaları | Ders notlarını okuyun |
12 | Beyin-bilgisayar arayüzünde mühendislik | Ders notlarını okuyun |
13 | Dersin özeti ve tartışma, gelecek öngörüleri | |
14 | Öğrenci sunumları | Sunum dosyalarını yükleyin |
Kaynak |
Desney S. Tan, Anton Nijholt. Brain-computer interfaces, Applying our Minds to
Human-Computer Interaction, Springer, 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | | | X | | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | X | | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | X | | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | | X | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | | X |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | | X |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 20 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Toplam | | 60 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:00Son Güncelleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:01