Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOKU MÜHENDİSLİĞİ | BEBY1212983 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 Cuma 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge ŞENSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Özge ŞENSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doku mühendisliği, vücuttaki hastalıklı veya yaralı doku ve organların yenilenmesini veya onarılmasını amaçlayan bir alandır. Doku mühendisliği biyoloji, kimya, malzeme bilimi, mühendislik, immünoloji ve transplantasyon gibi birçok farklı bilim dalını kapsamaktadır. Bu dersin amacı, doku büyümesi ve gelişiminin yanı sıra alanda kullanılan araçlar ve teorik bilgiler hakkında genel bir anlayış sağlamaktır. doku ve organları tasarlamak için gerekli; Öğrencilere öğrenmeyi öğretmek için öğrenci yönetimli öğrenmeyi öğretim aracı olarak kullanacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş Dersi: Ders İçerik Tanıtımı,Doku Mühendisliğine Giriş,Genetik Mühendisliği Doku Mühendisliği’ne Nasıl Destek Sağlıyor,Kök Hücre Doku Mühendisliği,Doku Mühendisliği Uygulamaları İçin Polimerik Yapı iskeleleri,Doku Mühendisliği İskele Üretim Yöntemleri,3-Boyutlu Organ Baskısı ve Hücre Kapsülleme,İmmünolojide Temel Bilgiler ve Biyomalzemelere Bağışıklık Konakçı Yanıt,Hücre Dışı Matris: Yapı İşlevi ve Doku Mühendisliğine Uygulama,Doku Mühendisliği için Mikrovasküler Görüntüleme Yöntemleri,In Vitro & In Vivo Test Yöntemleri ,Doku Mühendisliği Uygulamalarında Standartlar ve Düzenlemeler: ISO, FDA vb.,Dönem Projesi Sunumları,Doku Mühendisliğinde Uygulamalı Konular ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Doku mühendisliğini farklı disiplinlerden oluşan önemli bir yaklaşım olarak tanımlar. | 10, 13, 14, 37, 5, 9 | A, F |
2. Doku mühendisliğinde kullanılan farklı strateji ve yaklaşımları karşılaştırır. | 10, 14, 2, 5 | A, F |
3. Doku mühendisliğinde kullanılan farklı deneysel teknikleri analiz eder. | 10, 14, 5 | A, F |
4. Bir doku mühendisliği araştırmasının deneysel kurgusunu değerlendirir. | 10, 37, 4, 5 | A, F |
5. Doku mühendisliğindeki zorlukları anlamak ve çözmek için biyoloji, malzeme bilimi, mühendislik ve tıp alanındaki kişisel bilgilerini birleştirebilir | 10, 18, 2, 5 | A, F |
6. Doku mühendisliği preklinik ve klinik uygulamaları için ulusal ve evrensel standartları tanımlar | 10, 18, 2, 5 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş Dersi: Ders İçerik Tanıtımı | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
2 | Doku Mühendisliğine Giriş | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
3 | Genetik Mühendisliği Doku Mühendisliği’ne Nasıl Destek Sağlıyor | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
4 | Kök Hücre Doku Mühendisliği | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
5 | Doku Mühendisliği Uygulamaları İçin Polimerik Yapı iskeleleri | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
6 | Doku Mühendisliği İskele Üretim Yöntemleri | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
7 | 3-Boyutlu Organ Baskısı ve Hücre Kapsülleme | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
8 | İmmünolojide Temel Bilgiler ve Biyomalzemelere Bağışıklık Konakçı Yanıt | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
9 | Hücre Dışı Matris: Yapı İşlevi ve Doku Mühendisliğine Uygulama | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
10 | Doku Mühendisliği için Mikrovasküler Görüntüleme Yöntemleri | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
11 | In Vitro & In Vivo Test Yöntemleri | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
12 | Doku Mühendisliği Uygulamalarında Standartlar ve Düzenlemeler: ISO, FDA vb. | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
13 | Dönem Projesi Sunumları | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
14 | Doku Mühendisliğinde Uygulamalı Konular | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
Kaynak |
(1) Migliaresi, Claudio, and Antonella Motta. Scaffolds for tissue engineering: Biological design, materials, and fabrication. Jenny Stanford Publishing, 2014. (2) Birla, Ravi. Introduction to tissue engineering: applications and challenges. John Wiley & Sons, 2014. (3) Bronzino, Joseph D., and Donald R. Peterson. Tissue engineering and artificial organs. CRC press, 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | ||||||
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | |||||
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | ||||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | ||||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 3 | 15 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 20 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 5 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 13 | 4 | 52 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 229 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(229/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOKU MÜHENDİSLİĞİ | BEBY1212983 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 Cuma 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge ŞENSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Özge ŞENSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doku mühendisliği, vücuttaki hastalıklı veya yaralı doku ve organların yenilenmesini veya onarılmasını amaçlayan bir alandır. Doku mühendisliği biyoloji, kimya, malzeme bilimi, mühendislik, immünoloji ve transplantasyon gibi birçok farklı bilim dalını kapsamaktadır. Bu dersin amacı, doku büyümesi ve gelişiminin yanı sıra alanda kullanılan araçlar ve teorik bilgiler hakkında genel bir anlayış sağlamaktır. doku ve organları tasarlamak için gerekli; Öğrencilere öğrenmeyi öğretmek için öğrenci yönetimli öğrenmeyi öğretim aracı olarak kullanacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş Dersi: Ders İçerik Tanıtımı,Doku Mühendisliğine Giriş,Genetik Mühendisliği Doku Mühendisliği’ne Nasıl Destek Sağlıyor,Kök Hücre Doku Mühendisliği,Doku Mühendisliği Uygulamaları İçin Polimerik Yapı iskeleleri,Doku Mühendisliği İskele Üretim Yöntemleri,3-Boyutlu Organ Baskısı ve Hücre Kapsülleme,İmmünolojide Temel Bilgiler ve Biyomalzemelere Bağışıklık Konakçı Yanıt,Hücre Dışı Matris: Yapı İşlevi ve Doku Mühendisliğine Uygulama,Doku Mühendisliği için Mikrovasküler Görüntüleme Yöntemleri,In Vitro & In Vivo Test Yöntemleri ,Doku Mühendisliği Uygulamalarında Standartlar ve Düzenlemeler: ISO, FDA vb.,Dönem Projesi Sunumları,Doku Mühendisliğinde Uygulamalı Konular ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Doku mühendisliğini farklı disiplinlerden oluşan önemli bir yaklaşım olarak tanımlar. | 10, 13, 14, 37, 5, 9 | A, F |
2. Doku mühendisliğinde kullanılan farklı strateji ve yaklaşımları karşılaştırır. | 10, 14, 2, 5 | A, F |
3. Doku mühendisliğinde kullanılan farklı deneysel teknikleri analiz eder. | 10, 14, 5 | A, F |
4. Bir doku mühendisliği araştırmasının deneysel kurgusunu değerlendirir. | 10, 37, 4, 5 | A, F |
5. Doku mühendisliğindeki zorlukları anlamak ve çözmek için biyoloji, malzeme bilimi, mühendislik ve tıp alanındaki kişisel bilgilerini birleştirebilir | 10, 18, 2, 5 | A, F |
6. Doku mühendisliği preklinik ve klinik uygulamaları için ulusal ve evrensel standartları tanımlar | 10, 18, 2, 5 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş Dersi: Ders İçerik Tanıtımı | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
2 | Doku Mühendisliğine Giriş | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
3 | Genetik Mühendisliği Doku Mühendisliği’ne Nasıl Destek Sağlıyor | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
4 | Kök Hücre Doku Mühendisliği | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
5 | Doku Mühendisliği Uygulamaları İçin Polimerik Yapı iskeleleri | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
6 | Doku Mühendisliği İskele Üretim Yöntemleri | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
7 | 3-Boyutlu Organ Baskısı ve Hücre Kapsülleme | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
8 | İmmünolojide Temel Bilgiler ve Biyomalzemelere Bağışıklık Konakçı Yanıt | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
9 | Hücre Dışı Matris: Yapı İşlevi ve Doku Mühendisliğine Uygulama | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
10 | Doku Mühendisliği için Mikrovasküler Görüntüleme Yöntemleri | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
11 | In Vitro & In Vivo Test Yöntemleri | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
12 | Doku Mühendisliği Uygulamalarında Standartlar ve Düzenlemeler: ISO, FDA vb. | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
13 | Dönem Projesi Sunumları | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
14 | Doku Mühendisliğinde Uygulamalı Konular | Ders notlarını incelemek ve önerilen makaleleri okumak |
Kaynak |
(1) Migliaresi, Claudio, and Antonella Motta. Scaffolds for tissue engineering: Biological design, materials, and fabrication. Jenny Stanford Publishing, 2014. (2) Birla, Ravi. Introduction to tissue engineering: applications and challenges. John Wiley & Sons, 2014. (3) Bronzino, Joseph D., and Donald R. Peterson. Tissue engineering and artificial organs. CRC press, 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | ||||||
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | |||||
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | ||||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | ||||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |