Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAPI DİNAMİĞİ | CEEY1214753 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dinamik yük etkileri altında yapıları analiz etme ve davranışlarını değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve tek serbestlik dereceli (TSD) sistemlerin serbest titreşim davranışı,TSD sistemlerin harmonik yüklemeler altındaki davranışı I,TSD sistemlerin periyodik yüklemeler altındaki davranışı II,TSD sistemlerin Harmonik/Periyodik yük altında davranışları için örnek çözümü ve itki yüklemeleri altında TSD sistemlerin davranışı,TSD sistemlerin genel dinamik yükler altında davranışı,Elastik davranış spektrumu ve yer hareketi kayıtlarının temel anlamda işlenmesi,Elastik basit yapıların dinamiği ve deprem davranışı,Elastik ve inelastik tasarım spektrumları,Genellenmiş TSD sistemler,Çok serbestlik dereceli (ÇSD) sistemlerin serbest titreşim davranışı,Modal analiz 1/2,Modal Analiz 2/2,ÇSD sistemlerin dinamik davranışının numerik olarak çözümlenmesi,TSD ve ÇSD sistemlerin bilgisayar modelleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yapıların dinamik davranışlarındaki problemleri analiz eder ve çözer | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Yapı dinamiği ilkelerini binaların yapısal tasarımına entegre eder. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Yapı dinamiği ilkelerine ilişkin temel anlayışı geliştirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve tek serbestlik dereceli (TSD) sistemlerin serbest titreşim davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
2 | TSD sistemlerin harmonik yüklemeler altındaki davranışı I | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
3 | TSD sistemlerin periyodik yüklemeler altındaki davranışı II | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
4 | TSD sistemlerin Harmonik/Periyodik yük altında davranışları için örnek çözümü ve itki yüklemeleri altında TSD sistemlerin davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
5 | TSD sistemlerin genel dinamik yükler altında davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
6 | Elastik davranış spektrumu ve yer hareketi kayıtlarının temel anlamda işlenmesi | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
7 | Elastik basit yapıların dinamiği ve deprem davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
8 | Elastik ve inelastik tasarım spektrumları | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
9 | Genellenmiş TSD sistemler | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
10 | Çok serbestlik dereceli (ÇSD) sistemlerin serbest titreşim davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
11 | Modal analiz 1/2 | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
12 | Modal Analiz 2/2 | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
13 | ÇSD sistemlerin dinamik davranışının numerik olarak çözümlenmesi | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
14 | TSD ve ÇSD sistemlerin bilgisayar modelleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
Kaynak |
1. Chopra A.K., Dynamics of Structures-Theory and Applications to Earthquake Engineering, Prentice Hall International Series, Pearson, 2017 2. Clough R.W., Penzien J., Dynamics of Structures, Computers and Structures Incorporated, 2003 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | X | |||||
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | ||||||
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | X | |||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | ||||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | ||||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 1 | 7 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 30 | 150 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 249 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(249/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAPI DİNAMİĞİ | CEEY1214753 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dinamik yük etkileri altında yapıları analiz etme ve davranışlarını değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve tek serbestlik dereceli (TSD) sistemlerin serbest titreşim davranışı,TSD sistemlerin harmonik yüklemeler altındaki davranışı I,TSD sistemlerin periyodik yüklemeler altındaki davranışı II,TSD sistemlerin Harmonik/Periyodik yük altında davranışları için örnek çözümü ve itki yüklemeleri altında TSD sistemlerin davranışı,TSD sistemlerin genel dinamik yükler altında davranışı,Elastik davranış spektrumu ve yer hareketi kayıtlarının temel anlamda işlenmesi,Elastik basit yapıların dinamiği ve deprem davranışı,Elastik ve inelastik tasarım spektrumları,Genellenmiş TSD sistemler,Çok serbestlik dereceli (ÇSD) sistemlerin serbest titreşim davranışı,Modal analiz 1/2,Modal Analiz 2/2,ÇSD sistemlerin dinamik davranışının numerik olarak çözümlenmesi,TSD ve ÇSD sistemlerin bilgisayar modelleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yapıların dinamik davranışlarındaki problemleri analiz eder ve çözer | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Yapı dinamiği ilkelerini binaların yapısal tasarımına entegre eder. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Yapı dinamiği ilkelerine ilişkin temel anlayışı geliştirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve tek serbestlik dereceli (TSD) sistemlerin serbest titreşim davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
2 | TSD sistemlerin harmonik yüklemeler altındaki davranışı I | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
3 | TSD sistemlerin periyodik yüklemeler altındaki davranışı II | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
4 | TSD sistemlerin Harmonik/Periyodik yük altında davranışları için örnek çözümü ve itki yüklemeleri altında TSD sistemlerin davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
5 | TSD sistemlerin genel dinamik yükler altında davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
6 | Elastik davranış spektrumu ve yer hareketi kayıtlarının temel anlamda işlenmesi | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
7 | Elastik basit yapıların dinamiği ve deprem davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
8 | Elastik ve inelastik tasarım spektrumları | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
9 | Genellenmiş TSD sistemler | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
10 | Çok serbestlik dereceli (ÇSD) sistemlerin serbest titreşim davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
11 | Modal analiz 1/2 | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
12 | Modal Analiz 2/2 | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
13 | ÇSD sistemlerin dinamik davranışının numerik olarak çözümlenmesi | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
14 | TSD ve ÇSD sistemlerin bilgisayar modelleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
Kaynak |
1. Chopra A.K., Dynamics of Structures-Theory and Applications to Earthquake Engineering, Prentice Hall International Series, Pearson, 2017 2. Clough R.W., Penzien J., Dynamics of Structures, Computers and Structures Incorporated, 2003 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | X | |||||
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | ||||||
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | X | |||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | ||||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | ||||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |