Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAPILARIN ONARIM VE GÜÇLENDİRİLMESİ | CEEY1212455 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Deprem bölgelerinde bulunan zayıf ve/veya depremden hasar görmüş olan yapıların onarım ve güçlendirilmesi hakkında bilgi aktarmak. Standart ve alternatif güçlendirme teknikleri ve bu konudaki güncel araştırmaların incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Onarım ve Güçlendirme kavramları,Taşıyıcı sistemler ve güçlendirme yaklaşımları,Hasar tipleri,Güçlendirme malzemeleri,Yapının yerinde incelenmesi ve projesi ile karşılaştırılması,Sahadan bilgi toplanması ve laboratuvar deneyleri,Zemin incelemesi,Saha tespitlerinin değerlendirilmesi,Yönetmeliklerin yaklaşımları,Yapısal performans seviyeleri,Kesit hasarları ve deprem performansı,Onarım ve/veya güçlendirme sonrası yapı performansındaki artış,Onarım ve güçlendirme maliyetleri,Vaka analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Onarım ve güçlendirme kavramlarını uygular. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Güçlendirme malzemeleri ve uygulamalarını analiz eder. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Binalarda hasar tespiti yapar. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Binalardan güçlendirme için gerekli bilgileri toplar. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Standart güçlendirme uygulama projeleri hazırlar. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Güçlendirme maliyetini hesaplar. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Onarım ve Güçlendirme kavramları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Taşıyıcı sistemler ve güçlendirme yaklaşımları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Hasar tipleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Güçlendirme malzemeleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Yapının yerinde incelenmesi ve projesi ile karşılaştırılması | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Sahadan bilgi toplanması ve laboratuvar deneyleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Zemin incelemesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Saha tespitlerinin değerlendirilmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Yönetmeliklerin yaklaşımları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Yapısal performans seviyeleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Kesit hasarları ve deprem performansı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Onarım ve/veya güçlendirme sonrası yapı performansındaki artış | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Onarım ve güçlendirme maliyetleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Vaka analizi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Canbay, E., Ersoy, U., Özcebe, G., Sucuoğlu, H., Wasti, S.T. Binalar için Deprem Mühendisliği Temel İlkeler,Mayıs 2008, Ankara A.K. Chopra (2007), Dynamics of Structures, Third Ed., Prentice Hall. Celep, Z., Betonarme Taşıyıcı Sistemlerde Doğrusal olmayan Davranış ve Çözümleme, Beta Yayıncılık, İstanbul. 2007 Eurocode 8, ATC 40, FEMA 440 Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik (2018), Çevre ve Şehircilik Bakanlığı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | X | |||||
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | |||||
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | X | |||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 1 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 30 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 30 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 50 | 50 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAPILARIN ONARIM VE GÜÇLENDİRİLMESİ | CEEY1212455 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Deprem bölgelerinde bulunan zayıf ve/veya depremden hasar görmüş olan yapıların onarım ve güçlendirilmesi hakkında bilgi aktarmak. Standart ve alternatif güçlendirme teknikleri ve bu konudaki güncel araştırmaların incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Onarım ve Güçlendirme kavramları,Taşıyıcı sistemler ve güçlendirme yaklaşımları,Hasar tipleri,Güçlendirme malzemeleri,Yapının yerinde incelenmesi ve projesi ile karşılaştırılması,Sahadan bilgi toplanması ve laboratuvar deneyleri,Zemin incelemesi,Saha tespitlerinin değerlendirilmesi,Yönetmeliklerin yaklaşımları,Yapısal performans seviyeleri,Kesit hasarları ve deprem performansı,Onarım ve/veya güçlendirme sonrası yapı performansındaki artış,Onarım ve güçlendirme maliyetleri,Vaka analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Onarım ve güçlendirme kavramlarını uygular. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Güçlendirme malzemeleri ve uygulamalarını analiz eder. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Binalarda hasar tespiti yapar. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Binalardan güçlendirme için gerekli bilgileri toplar. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Standart güçlendirme uygulama projeleri hazırlar. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Güçlendirme maliyetini hesaplar. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Onarım ve Güçlendirme kavramları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Taşıyıcı sistemler ve güçlendirme yaklaşımları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Hasar tipleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Güçlendirme malzemeleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Yapının yerinde incelenmesi ve projesi ile karşılaştırılması | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Sahadan bilgi toplanması ve laboratuvar deneyleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Zemin incelemesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Saha tespitlerinin değerlendirilmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Yönetmeliklerin yaklaşımları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Yapısal performans seviyeleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Kesit hasarları ve deprem performansı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Onarım ve/veya güçlendirme sonrası yapı performansındaki artış | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Onarım ve güçlendirme maliyetleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Vaka analizi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Canbay, E., Ersoy, U., Özcebe, G., Sucuoğlu, H., Wasti, S.T. Binalar için Deprem Mühendisliği Temel İlkeler,Mayıs 2008, Ankara A.K. Chopra (2007), Dynamics of Structures, Third Ed., Prentice Hall. Celep, Z., Betonarme Taşıyıcı Sistemlerde Doğrusal olmayan Davranış ve Çözümleme, Beta Yayıncılık, İstanbul. 2007 Eurocode 8, ATC 40, FEMA 440 Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik (2018), Çevre ve Şehircilik Bakanlığı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | X | |||||
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | |||||
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | X | |||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |