Yeşil bina tasarım stratejilerine ve avantajlarına giriş. Uygun Yeşil Bina Derecelendirme Sistemlerinin ne zaman ve nasıl kullanılacağı. Yeşil bina kaynakları ve referansları. Yeşil bina teknolojilerini ve yeniliklerini ilerletme. İnşaat sektörünün sürdürülebilir saha en iyi uygulamaları. Sertifika almanın gerçek hayattaki proje örnekleri. Sürdürülebilirliği Sanal Bina ve İnşa ile entegre etmenin adımlarını belirlemek. Bilgi Modelleme (BIM) uygulamaları. İnşaat ve ilgili faaliyetlerin karbon ayak izi. İnşaat malzemelerinin somutlaşan enerjisini anlamak ve ölçmek
Dersin İçeriği
Bu ders; Sürdürülebilir İnşaat nedir?,Bütünleşik Süreçler,Lokasyon ve Ulaştırma,Su verimliliği,Enerji ve Atmosfer,Malzeme ve Kaynaklar,İç hava kalitesi,Varolan binalarda sürdürülebilirlik,Binaların yönetimi ve operasyonları,Derin Renovasyon,Kanunlar, yönetmelikler,Malzemeler,Şantiye gezisi,Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yeşil Bina Derecelendirme Sistemleri öncelikle Yeni İnşaat ve Büyük Yenilemeler odaklı teknik gereklilikleri kapsayacak şekilde haftalık tartışmalar/dersler ile anlar.
12, 37, 4
A, E, F
Endüstri tarafından tanınan Profesyonel Akreditasyon sınavlarına almak için gereken tanıma genel bir bakış sağlar.
12, 37, 4
A, E, F
Katılımcılara sürdürülebilir proje tasarımının güçlü seviyelerini tanımlamak için tasarım ve inşaat endüstrileri boyunca sürdürülebilirliğin nasıl basitleştirildiğine dair bir anlayış, yeşil bina proje sertifikalarını başarıyla elde etmek için mevcut kaynaklar ve çeşitli Yeşil Bina Derecelendirme Sistemlerini öğretir.
12, 37, 4
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
12
24
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
3
3
Proje Sunumu / Seminer
1
3
3
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
12
12
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
3
3
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
3
3
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SÜRDÜRÜLEBİLİR BİNALAR
CEEY1112444
Güz Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Yeşil bina tasarım stratejilerine ve avantajlarına giriş. Uygun Yeşil Bina Derecelendirme Sistemlerinin ne zaman ve nasıl kullanılacağı. Yeşil bina kaynakları ve referansları. Yeşil bina teknolojilerini ve yeniliklerini ilerletme. İnşaat sektörünün sürdürülebilir saha en iyi uygulamaları. Sertifika almanın gerçek hayattaki proje örnekleri. Sürdürülebilirliği Sanal Bina ve İnşa ile entegre etmenin adımlarını belirlemek. Bilgi Modelleme (BIM) uygulamaları. İnşaat ve ilgili faaliyetlerin karbon ayak izi. İnşaat malzemelerinin somutlaşan enerjisini anlamak ve ölçmek
Dersin İçeriği
Bu ders; Sürdürülebilir İnşaat nedir?,Bütünleşik Süreçler,Lokasyon ve Ulaştırma,Su verimliliği,Enerji ve Atmosfer,Malzeme ve Kaynaklar,İç hava kalitesi,Varolan binalarda sürdürülebilirlik,Binaların yönetimi ve operasyonları,Derin Renovasyon,Kanunlar, yönetmelikler,Malzemeler,Şantiye gezisi,Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yeşil Bina Derecelendirme Sistemleri öncelikle Yeni İnşaat ve Büyük Yenilemeler odaklı teknik gereklilikleri kapsayacak şekilde haftalık tartışmalar/dersler ile anlar.
12, 37, 4
A, E, F
Endüstri tarafından tanınan Profesyonel Akreditasyon sınavlarına almak için gereken tanıma genel bir bakış sağlar.
12, 37, 4
A, E, F
Katılımcılara sürdürülebilir proje tasarımının güçlü seviyelerini tanımlamak için tasarım ve inşaat endüstrileri boyunca sürdürülebilirliğin nasıl basitleştirildiğine dair bir anlayış, yeşil bina proje sertifikalarını başarıyla elde etmek için mevcut kaynaklar ve çeşitli Yeşil Bina Derecelendirme Sistemlerini öğretir.
12, 37, 4
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.