Tedarik Zincirlerinin genel yapısını tanıtmak ve tedarik zincirlerinde karşılaşılan problemleri incelemek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tedarik Zinciri ve Tedarik Zinciri Yönetimi Nedir? Tedarik Zinciri Yönetiminde Temel Sorunlar,Tedarik Zinciri Faaliyetleri-I,Tedarik Zinciri Faaliyetleri-II,Tedarik Zinciri Dağıtım Ağı Tasarımı-I,Tedarik Zinciri Dağıtım Ağı Tasarımı-II,Dağıtım Ağı Tasarım Adımları ve Modelleri-II,Dağıtım Şebekesi Tasarım Aşamaları ve Modelleri-II (Tesis Yerleşimi ve Kapasite Atama Modelleri),Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-III (Yerçekimi Yerleşim Modelleri),Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Ekonomik Sipariş Miktarı Modeli,Tedarik Zincirlerinde Envanter Planlama ve Yönetimi: Ortak Sipariş Modelleri -I,Tedarik Zincirlerinde Envanter Planlama ve Yönetimi: Ortak Sipariş Modelleri -II,Tedarik Zincirlerinde Koordinasyonun Önemi-I,Tedarik Zincirlerinde Koordinasyonun Önemi-II,Tedarik Zincirlerinde Belirsizlik Yönetimi: Menkul Kıymet Stokları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Tesis yeri belirleme ve kapasite dağıtım kararlarında optimizasyon tekniklerini kullanır.
1, 2, 3, 6
A, C
2. Bir tedarik zincirindeki optimal çevrim stok miktarını analiz eder.
Tedarik Zinciri Yönetimi: Strateji, Planlama ve Operasyon. Sunil Chopra, Peter Meindl. Nobel Akademik Yayıncılık. Ders Notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
X
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
8
5
40
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
6
6
36
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
2
4
8
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
6
5
30
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
5
35
Genel Sınav ve Hazırlığı
6
8
48
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
239
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(239/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
SSMY1264130
Bahar Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Merve Yüsra DOĞAN
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Merve Yüsra DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Tedarik Zincirlerinin genel yapısını tanıtmak ve tedarik zincirlerinde karşılaşılan problemleri incelemek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tedarik Zinciri ve Tedarik Zinciri Yönetimi Nedir? Tedarik Zinciri Yönetiminde Temel Sorunlar,Tedarik Zinciri Faaliyetleri-I,Tedarik Zinciri Faaliyetleri-II,Tedarik Zinciri Dağıtım Ağı Tasarımı-I,Tedarik Zinciri Dağıtım Ağı Tasarımı-II,Dağıtım Ağı Tasarım Adımları ve Modelleri-II,Dağıtım Şebekesi Tasarım Aşamaları ve Modelleri-II (Tesis Yerleşimi ve Kapasite Atama Modelleri),Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-III (Yerçekimi Yerleşim Modelleri),Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Ekonomik Sipariş Miktarı Modeli,Tedarik Zincirlerinde Envanter Planlama ve Yönetimi: Ortak Sipariş Modelleri -I,Tedarik Zincirlerinde Envanter Planlama ve Yönetimi: Ortak Sipariş Modelleri -II,Tedarik Zincirlerinde Koordinasyonun Önemi-I,Tedarik Zincirlerinde Koordinasyonun Önemi-II,Tedarik Zincirlerinde Belirsizlik Yönetimi: Menkul Kıymet Stokları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Tesis yeri belirleme ve kapasite dağıtım kararlarında optimizasyon tekniklerini kullanır.
1, 2, 3, 6
A, C
2. Bir tedarik zincirindeki optimal çevrim stok miktarını analiz eder.
Tedarik Zinciri Yönetimi: Strateji, Planlama ve Operasyon. Sunil Chopra, Peter Meindl. Nobel Akademik Yayıncılık. Ders Notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
X
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.