Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIBBİ CİHAZ VE ÜRÜNLER | SSMY1263830 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hakan TOZAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hakan TOZAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1. Tıbbi cihaz ve ürünlerin temel kavramlarını ve terminolojisini açıklamak. 2. Bu cihaz ve ürünlerin sınıflandırmasını ve işlevlerini aktarmak. 3. Tasarım, üretim ve kalite kontrol süreçlerininin tıbbi cihaz ve ürün üretimindeki adımlarını paylaşmak. 4. Bu cihaz ve ürünlerin güvenliği ve etkinliğini değerlendirmek. 5. Bu alandaki etiksel ve hukuki kaygıları tartışmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tıbbi Cihaz ve Ürünlere Giriş,Tıbbi Cihazlara İlişkin Düzenleyici Ortam,Tıbbi Cihazların Tasarımı ve Geliştirilmesi,Tıbbi Cihaz İmalatı ve Üretimi,Tıbbi Cihazların Test Edilmesi ve Doğrulanması,Tıbbi Cihazlarda Siber Güvenlik ve Veri Gizliliği,Sağlık Ekonomisi ve Tıbbi Cihaz Geri Ödemesi,Tıbbi Cihazların Pazarlaması ve Satışı,Tıbbi Cihaz Geliştirme ve Yenilik Konusunda Örnek Olaylar,Konuk Konuşmacı Oturumu: Bir Tıbbi Cihaz Şirketinden Endüstri Uzmanı,Tıbbi Cihaz Kanunu ve Düzenlemeleri,Tıbbi Cihaz Kullanımı ve Erişiminde Etik Hususlar,Tıbbi Cihazların Geleceği ve Yükselen Trendler,Ders incelemesi ve final proje sunumları.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tıbbi cihaz ve ürünlerin temel kavramlarını ve terminolojisini açıklar. | 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, F |
Tıbbi cihaz ve ürünlerin sınıflandırmasını ve işlevlerini kavrar. | 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, F |
Tıbbi cihaz ve ürünlerin tasarım, üretim ve kalite kontrol süreçlerini anlar. | 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, F |
Tıbbi cihaz ve ürünlerin güvenliği ve etkinliğini değerlendirir. | 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, F |
Tıbbi cihaz ve ürünlerin etik ve hukuki yönlerini tartışır. | 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıbbi Cihaz ve Ürünlere Giriş | Sunum notları: Tıbbi Cihaz ve Ürünlere Giriş |
2 | Tıbbi Cihazlara İlişkin Düzenleyici Ortam | Sunum notları: Tıbbi Cihazlara İlişkin Düzenleyici Ortam |
3 | Tıbbi Cihazların Tasarımı ve Geliştirilmesi | Sunum notları: Tıbbi Cihazların Tasarımı ve Geliştirilmesi |
4 | Tıbbi Cihaz İmalatı ve Üretimi | Sunum notları: Tıbbi Cihaz İmalatı ve Üretimi |
5 | Tıbbi Cihazların Test Edilmesi ve Doğrulanması | Sunum notları: Tıbbi Cihazların Test Edilmesi ve Doğrulanması |
6 | Tıbbi Cihazlarda Siber Güvenlik ve Veri Gizliliği | Sunum notları: Tıbbi Cihazlarda Siber Güvenlik ve Veri Gizliliği |
7 | Sağlık Ekonomisi ve Tıbbi Cihaz Geri Ödemesi | Sunum notları: Sağlık Ekonomisi ve Tıbbi Cihaz Geri Ödemesi |
8 | Tıbbi Cihazların Pazarlaması ve Satışı | Sunum notları: Tıbbi Cihazların Pazarlaması ve Satışı |
9 | Tıbbi Cihaz Geliştirme ve Yenilik Konusunda Örnek Olaylar | Sunum notları: Tıbbi Cihaz Geliştirme ve Yenilik Konusunda Örnek Olaylar |
10 | Konuk Konuşmacı Oturumu: Bir Tıbbi Cihaz Şirketinden Endüstri Uzmanı | Sunum notları: Konuk Konuşmacı Oturumu: Bir Tıbbi Cihaz Şirketinden Endüstri Uzmanı |
11 | Tıbbi Cihaz Kanunu ve Düzenlemeleri | Sunum notları: Tıbbi Cihaz Kanunu ve Düzenlemeleri |
12 | Tıbbi Cihaz Kullanımı ve Erişiminde Etik Hususlar | Sunum notları: Tıbbi Cihaz Kullanımı ve Erişiminde Etik Hususlar |
13 | Tıbbi Cihazların Geleceği ve Yükselen Trendler | Sunum notları: Tıbbi Cihazların Geleceği ve Yükselen Trendler |
14 | Ders incelemesi ve final proje sunumları. | Proje sunumuna hazırlık. |
Kaynak |
S. Bahçeci & P. Y. Balçık, Tıbbi Cihaz Sektörü ve Kayıt Sistemleri: Kuram ve Uygulama, Birinci Baskı, Ekim 2019, Absam Yayınevi, ISBN 978-605-83677-5-3 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | X | |||||
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | |||||
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | X | |||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 7 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 7 | 8 | 56 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 6 | 7 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIBBİ CİHAZ VE ÜRÜNLER | SSMY1263830 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hakan TOZAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hakan TOZAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1. Tıbbi cihaz ve ürünlerin temel kavramlarını ve terminolojisini açıklamak. 2. Bu cihaz ve ürünlerin sınıflandırmasını ve işlevlerini aktarmak. 3. Tasarım, üretim ve kalite kontrol süreçlerininin tıbbi cihaz ve ürün üretimindeki adımlarını paylaşmak. 4. Bu cihaz ve ürünlerin güvenliği ve etkinliğini değerlendirmek. 5. Bu alandaki etiksel ve hukuki kaygıları tartışmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tıbbi Cihaz ve Ürünlere Giriş,Tıbbi Cihazlara İlişkin Düzenleyici Ortam,Tıbbi Cihazların Tasarımı ve Geliştirilmesi,Tıbbi Cihaz İmalatı ve Üretimi,Tıbbi Cihazların Test Edilmesi ve Doğrulanması,Tıbbi Cihazlarda Siber Güvenlik ve Veri Gizliliği,Sağlık Ekonomisi ve Tıbbi Cihaz Geri Ödemesi,Tıbbi Cihazların Pazarlaması ve Satışı,Tıbbi Cihaz Geliştirme ve Yenilik Konusunda Örnek Olaylar,Konuk Konuşmacı Oturumu: Bir Tıbbi Cihaz Şirketinden Endüstri Uzmanı,Tıbbi Cihaz Kanunu ve Düzenlemeleri,Tıbbi Cihaz Kullanımı ve Erişiminde Etik Hususlar,Tıbbi Cihazların Geleceği ve Yükselen Trendler,Ders incelemesi ve final proje sunumları.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tıbbi cihaz ve ürünlerin temel kavramlarını ve terminolojisini açıklar. | 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, F |
Tıbbi cihaz ve ürünlerin sınıflandırmasını ve işlevlerini kavrar. | 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, F |
Tıbbi cihaz ve ürünlerin tasarım, üretim ve kalite kontrol süreçlerini anlar. | 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, F |
Tıbbi cihaz ve ürünlerin güvenliği ve etkinliğini değerlendirir. | 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, F |
Tıbbi cihaz ve ürünlerin etik ve hukuki yönlerini tartışır. | 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıbbi Cihaz ve Ürünlere Giriş | Sunum notları: Tıbbi Cihaz ve Ürünlere Giriş |
2 | Tıbbi Cihazlara İlişkin Düzenleyici Ortam | Sunum notları: Tıbbi Cihazlara İlişkin Düzenleyici Ortam |
3 | Tıbbi Cihazların Tasarımı ve Geliştirilmesi | Sunum notları: Tıbbi Cihazların Tasarımı ve Geliştirilmesi |
4 | Tıbbi Cihaz İmalatı ve Üretimi | Sunum notları: Tıbbi Cihaz İmalatı ve Üretimi |
5 | Tıbbi Cihazların Test Edilmesi ve Doğrulanması | Sunum notları: Tıbbi Cihazların Test Edilmesi ve Doğrulanması |
6 | Tıbbi Cihazlarda Siber Güvenlik ve Veri Gizliliği | Sunum notları: Tıbbi Cihazlarda Siber Güvenlik ve Veri Gizliliği |
7 | Sağlık Ekonomisi ve Tıbbi Cihaz Geri Ödemesi | Sunum notları: Sağlık Ekonomisi ve Tıbbi Cihaz Geri Ödemesi |
8 | Tıbbi Cihazların Pazarlaması ve Satışı | Sunum notları: Tıbbi Cihazların Pazarlaması ve Satışı |
9 | Tıbbi Cihaz Geliştirme ve Yenilik Konusunda Örnek Olaylar | Sunum notları: Tıbbi Cihaz Geliştirme ve Yenilik Konusunda Örnek Olaylar |
10 | Konuk Konuşmacı Oturumu: Bir Tıbbi Cihaz Şirketinden Endüstri Uzmanı | Sunum notları: Konuk Konuşmacı Oturumu: Bir Tıbbi Cihaz Şirketinden Endüstri Uzmanı |
11 | Tıbbi Cihaz Kanunu ve Düzenlemeleri | Sunum notları: Tıbbi Cihaz Kanunu ve Düzenlemeleri |
12 | Tıbbi Cihaz Kullanımı ve Erişiminde Etik Hususlar | Sunum notları: Tıbbi Cihaz Kullanımı ve Erişiminde Etik Hususlar |
13 | Tıbbi Cihazların Geleceği ve Yükselen Trendler | Sunum notları: Tıbbi Cihazların Geleceği ve Yükselen Trendler |
14 | Ders incelemesi ve final proje sunumları. | Proje sunumuna hazırlık. |
Kaynak |
S. Bahçeci & P. Y. Balçık, Tıbbi Cihaz Sektörü ve Kayıt Sistemleri: Kuram ve Uygulama, Birinci Baskı, Ekim 2019, Absam Yayınevi, ISBN 978-605-83677-5-3 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | X | |||||
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | |||||
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | X | |||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |