Prof.Dr. Hasan ŞENER, Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Sağlıkta kalite ve güvenlik hedeflerine yönelik, çevre ve donatı ile insan sağlığı ilişkisinde farklı uzmanlık alanlarını içine alacak şekilde ihtiyaçların bilimsel olarak analiz edilmesi ve verilerin tasarım literatürünü besleyecek şekilde ortaya konulması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Bitirme Projesi konu sunumu ve kabulü,Proje gelişim sunumu ,Proje gelişim sunumu,Ara Jüri ,Proje gelişim sunumu,Genel Sınav: Final Jürisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sağlık yapılarının planlama, programlama, tasarım, yapım ve kullanım özelliklerini tanımlar.
14, 2
E
Sağlık yapılarının iç mekan ve donatı özelliklerini analiz eder.
14, 2
E
Sağlık yapılarına has ihtiyaçları bilimsel olarak analiz eder ve verileri tasarımına yansıtır.
14, 2
E
Sağlıkla ilgili tüm ürünlerin tasarımında (yer seçimi, hastane yapıları, iç tasarım, ürün tasarımı) güvenlik, akustik, sterilizasyon, ulaşım gibi konuları belirler.
14, 2
E
Disiplinler arası çalışma ortamında farklı disiplinler arasında arabulucu ve kolaylaştırıcı gibi rolleri tanır.
14, 2
E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Bitirme Projesi konu sunumu ve kabulü
2
Proje gelişim sunumu
3
Proje gelişim sunumu
4
Ara Jüri
5
Proje gelişim sunumu
6
Genel Sınav: Final Jürisi
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
8
30
240
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
4
10
40
Proje Sunumu / Seminer
6
2
12
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
200
200
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
400
400
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
892
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(892/30)
30
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BİTİRME PROJESİ
YÇSY2210683
Bahar Dönemi
0+0
-
30
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Bitirme Projesi
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Hasan ŞENER
Dersi Verenler
Prof.Dr. Hasan ŞENER, Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Sağlıkta kalite ve güvenlik hedeflerine yönelik, çevre ve donatı ile insan sağlığı ilişkisinde farklı uzmanlık alanlarını içine alacak şekilde ihtiyaçların bilimsel olarak analiz edilmesi ve verilerin tasarım literatürünü besleyecek şekilde ortaya konulması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Bitirme Projesi konu sunumu ve kabulü,Proje gelişim sunumu ,Proje gelişim sunumu,Ara Jüri ,Proje gelişim sunumu,Genel Sınav: Final Jürisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sağlık yapılarının planlama, programlama, tasarım, yapım ve kullanım özelliklerini tanımlar.
14, 2
E
Sağlık yapılarının iç mekan ve donatı özelliklerini analiz eder.
14, 2
E
Sağlık yapılarına has ihtiyaçları bilimsel olarak analiz eder ve verileri tasarımına yansıtır.
14, 2
E
Sağlıkla ilgili tüm ürünlerin tasarımında (yer seçimi, hastane yapıları, iç tasarım, ürün tasarımı) güvenlik, akustik, sterilizasyon, ulaşım gibi konuları belirler.
14, 2
E
Disiplinler arası çalışma ortamında farklı disiplinler arasında arabulucu ve kolaylaştırıcı gibi rolleri tanır.
14, 2
E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Bitirme Projesi konu sunumu ve kabulü
2
Proje gelişim sunumu
3
Proje gelişim sunumu
4
Ara Jüri
5
Proje gelişim sunumu
6
Genel Sınav: Final Jürisi
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.