Doç.Dr. Aslıhan AKBULUT, Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersi alan öğrencilerin bilimsel literatür araştırma yöntemlerini öğrenmesi, doğru kaynağa ulaşması ve alanıyla ilgili literatürleri tartışabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Literatür kaynakları,2. Literatüre erişim yolları,3. İnternette bilimsel kaynak tarama,4. Literatür seçimi ve analiz,5. Literatür anlatımı ve yorumlama,6. Serbest literatür anlatımı,7. Serbest literatür anlatımı,8. Ara sınav,9. Serbest literatür anlatımı,10. Serbest literatür anlatımı,11. Serbest literatür anlatımı,12. Serbest literatür anlatımı,13. Serbest literatür anlatımı,14. Serbest literatür anlatımı,15. Serbest literatür anlatımı,16. Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Literatür kaynaklarını bilir
14, 18, 9
E, F
2. Doğru bilgiye ulaşabilir
14, 9
E, F
3. Konuyla ilgili literatürleri ayırt eder.
14, 16, 2, 9
E
4. Alanıyla ilgili literatürü tartışabilir.
10, 14, 18, 2, 9
E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Literatür kaynakları
2
2. Literatüre erişim yolları
3
3. İnternette bilimsel kaynak tarama
4
4. Literatür seçimi ve analiz
5
5. Literatür anlatımı ve yorumlama
6
6. Serbest literatür anlatımı
7
7. Serbest literatür anlatımı
8
8. Ara sınav
9
9. Serbest literatür anlatımı
10
10. Serbest literatür anlatımı
11
11. Serbest literatür anlatımı
12
12. Serbest literatür anlatımı
13
13. Serbest literatür anlatımı
14
14. Serbest literatür anlatımı
15
15. Serbest literatür anlatımı
16
16. Genel sınav
Kaynak
Verilmeyecektir.
1. Scientific Writing and Communication: Papers, Proposals, and Presentations 2nd Edition
by Angelika Hofmann (Author)
2. Scientific Writing and Communication: Papers, Proposals, and Presentations 1st Edition by Angelika H. Hofmann (Author)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Çene cerrahisine ilişkin temel ve ileri cerrahi tekniklere yönelik kapsamlı bilgiye sahiptir. Alanıyla ilgili ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Araştırma alanında ilgili tüm literatüre hakimdir ve yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
2
Çene cerrahisinin temel ve ileri cerrahi tekniklerini uygulayabilir, ve ilgili temel araştırmaları yapabilir. Yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
X
3
Ekip içinde ve bağımsız olarak klinik uygulama yapabilir ve bilimsel araştırma tasarlayabilir, yürütebilir. Çene cerrahisi operasyonlarını planlayabilir ve uygulayabilir.
X
4
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
5
Bilimsel ve klinik çalışmalarda iletişim kurar ve yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır.
X
6
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
7
Hem klinik hem temel araştırmalara önem vererek çene cerrahisi araştırmalarının esas hedefi olan klinik uygulama ve faydayı hedefleme ilkesine uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
LİTERATÜR
DÇCD1170910
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Cuma 22:30-23:15
Cuma 23:30-00:15
Cumartesi 17:30-18:15
Cumartesi 18:30-19:15
Cumartesi 22:30-23:15
Cumartesi 23:30-00:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI
Dersi Verenler
Doç.Dr. Aslıhan AKBULUT, Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersi alan öğrencilerin bilimsel literatür araştırma yöntemlerini öğrenmesi, doğru kaynağa ulaşması ve alanıyla ilgili literatürleri tartışabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Literatür kaynakları,2. Literatüre erişim yolları,3. İnternette bilimsel kaynak tarama,4. Literatür seçimi ve analiz,5. Literatür anlatımı ve yorumlama,6. Serbest literatür anlatımı,7. Serbest literatür anlatımı,8. Ara sınav,9. Serbest literatür anlatımı,10. Serbest literatür anlatımı,11. Serbest literatür anlatımı,12. Serbest literatür anlatımı,13. Serbest literatür anlatımı,14. Serbest literatür anlatımı,15. Serbest literatür anlatımı,16. Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Literatür kaynaklarını bilir
14, 18, 9
E, F
2. Doğru bilgiye ulaşabilir
14, 9
E, F
3. Konuyla ilgili literatürleri ayırt eder.
14, 16, 2, 9
E
4. Alanıyla ilgili literatürü tartışabilir.
10, 14, 18, 2, 9
E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Literatür kaynakları
2
2. Literatüre erişim yolları
3
3. İnternette bilimsel kaynak tarama
4
4. Literatür seçimi ve analiz
5
5. Literatür anlatımı ve yorumlama
6
6. Serbest literatür anlatımı
7
7. Serbest literatür anlatımı
8
8. Ara sınav
9
9. Serbest literatür anlatımı
10
10. Serbest literatür anlatımı
11
11. Serbest literatür anlatımı
12
12. Serbest literatür anlatımı
13
13. Serbest literatür anlatımı
14
14. Serbest literatür anlatımı
15
15. Serbest literatür anlatımı
16
16. Genel sınav
Kaynak
Verilmeyecektir.
1. Scientific Writing and Communication: Papers, Proposals, and Presentations 2nd Edition
by Angelika Hofmann (Author)
2. Scientific Writing and Communication: Papers, Proposals, and Presentations 1st Edition by Angelika H. Hofmann (Author)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Çene cerrahisine ilişkin temel ve ileri cerrahi tekniklere yönelik kapsamlı bilgiye sahiptir. Alanıyla ilgili ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Araştırma alanında ilgili tüm literatüre hakimdir ve yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
2
Çene cerrahisinin temel ve ileri cerrahi tekniklerini uygulayabilir, ve ilgili temel araştırmaları yapabilir. Yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
X
3
Ekip içinde ve bağımsız olarak klinik uygulama yapabilir ve bilimsel araştırma tasarlayabilir, yürütebilir. Çene cerrahisi operasyonlarını planlayabilir ve uygulayabilir.
X
4
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
5
Bilimsel ve klinik çalışmalarda iletişim kurar ve yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır.
X
6
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
7
Hem klinik hem temel araştırmalara önem vererek çene cerrahisi araştırmalarının esas hedefi olan klinik uygulama ve faydayı hedefleme ilkesine uygun davranır.