Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ KLİNİĞİ III | DKTD2158480 | Güz Dönemi | 0+6 | 3 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 20:30-21:15 Pazartesi 21:30-22:15 Pazartesi 22:30-23:15 Pazartesi 23:30-00:15 Salı 22:30-23:15 Salı 23:30-00:15 Çarşamba 21:30-22:15 Çarşamba 22:30-23:15 Çarşamba 23:30-00:15 Perşembe 21:30-22:15 Perşembe 22:30-23:15 Perşembe 23:30-00:15 Pazar 18:30-19:15 Pazar 19:30-20:15 Pazar 20:30-21:15 Pazar 21:30-22:15 Pazar 22:30-23:15 Pazar 23:30-00:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dil ve konuşma terapisinde değerlendirme ve müdahalede kullanılan ölçme, değerlendirme, görüntüleme ve teknolojik uygulamaların ileri düzeyde uygulamada iş başında gerçekleştirilmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; DKT'de kullanılan ileri teknolojik uygulama ve ölçme değerlendirme tekniklerine giriş,Gelişimsel dil bozuklukları,Gelişimsel dil bozukluklarının tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme-değerlendirme araçları,Gelişimsel dil bozukluklarının tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler,Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları,Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme-değerlendirme araçları,Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler,Bilgisayar destekli tedavi, Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme değerlendirme araçları,Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler I,Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler II,Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarının karşılaştırılması,Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan teknolojilerin karşılaştırılması,Genel değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dil ve konuşma terapisinde ölçme, değerlendirme, görüntüleme ve teknolojik uygulamaları ileri düzeyde öğrenir ve kullanır. | 13, 9 | |
dil ve konuşma bozuklukları tanı ve terapisinde kullanılan metotları değerlendirebilir/karşılaştırabilir | 11, 9 | A |
gelişimsel dil bozukluklarında kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarını açıklar | 9 | A, C, E |
afazi türlerinin tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarını açıklar. | 10, 9 | A |
bilgisayar destekli terapi yöntemlerini kullanır | 10, 9 | A |
afazik sözcük bulma bozuklukları ve kullanılan teknolojileri tanır. | 9 | D, E |
afazik tümce üretim bozuklukları ve kullanılan teknolojileri tanır | 12, 13, 9 | A |
afazik anlama bozuklukları ve kullanılan teknolojileri tanır | 12, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DKT'de kullanılan ileri teknolojik uygulama ve ölçme değerlendirme tekniklerine giriş | |
2 | Gelişimsel dil bozuklukları | |
3 | Gelişimsel dil bozukluklarının tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme-değerlendirme araçları | |
4 | Gelişimsel dil bozukluklarının tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler | |
5 | Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları | |
6 | Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme-değerlendirme araçları | |
7 | Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler | |
8 | Bilgisayar destekli tedavi | |
9 | Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme değerlendirme araçları | |
10 | Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler I | |
11 | Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler II | |
12 | Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarının karşılaştırılması | |
13 | Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan teknolojilerin karşılaştırılması | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
Beals, K., Dahl, D., Fink, R., & Linebarger, M. (2015). Speech and Language Technology for Language Disorders. Walter de Gruyter GmbH & Co KG. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | X | |||||
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | |||||
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | |||||
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | X | |||||
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | X | |||||
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | X | |||||
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ KLİNİĞİ III | DKTD2158480 | Güz Dönemi | 0+6 | 3 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 20:30-21:15 Pazartesi 21:30-22:15 Pazartesi 22:30-23:15 Pazartesi 23:30-00:15 Salı 22:30-23:15 Salı 23:30-00:15 Çarşamba 21:30-22:15 Çarşamba 22:30-23:15 Çarşamba 23:30-00:15 Perşembe 21:30-22:15 Perşembe 22:30-23:15 Perşembe 23:30-00:15 Pazar 18:30-19:15 Pazar 19:30-20:15 Pazar 20:30-21:15 Pazar 21:30-22:15 Pazar 22:30-23:15 Pazar 23:30-00:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dil ve konuşma terapisinde değerlendirme ve müdahalede kullanılan ölçme, değerlendirme, görüntüleme ve teknolojik uygulamaların ileri düzeyde uygulamada iş başında gerçekleştirilmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; DKT'de kullanılan ileri teknolojik uygulama ve ölçme değerlendirme tekniklerine giriş,Gelişimsel dil bozuklukları,Gelişimsel dil bozukluklarının tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme-değerlendirme araçları,Gelişimsel dil bozukluklarının tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler,Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları,Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme-değerlendirme araçları,Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler,Bilgisayar destekli tedavi, Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme değerlendirme araçları,Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler I,Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler II,Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarının karşılaştırılması,Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan teknolojilerin karşılaştırılması,Genel değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dil ve konuşma terapisinde ölçme, değerlendirme, görüntüleme ve teknolojik uygulamaları ileri düzeyde öğrenir ve kullanır. | 13, 9 | |
dil ve konuşma bozuklukları tanı ve terapisinde kullanılan metotları değerlendirebilir/karşılaştırabilir | 11, 9 | A |
gelişimsel dil bozukluklarında kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarını açıklar | 9 | A, C, E |
afazi türlerinin tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarını açıklar. | 10, 9 | A |
bilgisayar destekli terapi yöntemlerini kullanır | 10, 9 | A |
afazik sözcük bulma bozuklukları ve kullanılan teknolojileri tanır. | 9 | D, E |
afazik tümce üretim bozuklukları ve kullanılan teknolojileri tanır | 12, 13, 9 | A |
afazik anlama bozuklukları ve kullanılan teknolojileri tanır | 12, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DKT'de kullanılan ileri teknolojik uygulama ve ölçme değerlendirme tekniklerine giriş | |
2 | Gelişimsel dil bozuklukları | |
3 | Gelişimsel dil bozukluklarının tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme-değerlendirme araçları | |
4 | Gelişimsel dil bozukluklarının tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler | |
5 | Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları | |
6 | Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme-değerlendirme araçları | |
7 | Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler | |
8 | Bilgisayar destekli tedavi | |
9 | Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme değerlendirme araçları | |
10 | Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler I | |
11 | Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler II | |
12 | Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarının karşılaştırılması | |
13 | Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan teknolojilerin karşılaştırılması | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
Beals, K., Dahl, D., Fink, R., & Linebarger, M. (2015). Speech and Language Technology for Language Disorders. Walter de Gruyter GmbH & Co KG. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | X | |||||
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | |||||
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | |||||
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | X | |||||
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | X | |||||
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | X | |||||
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |