Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK SES BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR | DKTD1158360 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 18:30-19:15 Perşembe 19:30-20:15 Perşembe 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özel Popülasyonlarda Ses Değerlendirme ve Terapi Yöntemlerini Öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel ses değerlendirme yöntemleri,Nörojenik Ses Bozukluklarında Değerlendirme,Nörojenik Ses Bozukluklarında Terapi,Nörojenik Ses Bozukluklarında Medikal Tedavi ve Kanıta Dayalı Uygulamalar,Transgender Hastalarda Ses Değerlendirmesi,Transgender Hastalarda Ses Terapisi Prensipleri,Şarkı Söyleyenlerde Ses Değerlendirme Prensipleri,Şarkı Söyleyenlerde Kanıta Dayalı Ses Terapi Yöntemleri,Şarkı Söyleyen Profosyonellerde KBB Yaklaşımları,Geriartrik Popülasyonda Ses Değerlendirmesi,Geriartrik Popülasyonda Ses Terapi Yöntemleri,Geriartik Popülasyonda Kanıta Dayalı Uygulamalar,Vaka Tartışması-1,Vaka Tartışması-2,Vaka Tartışması-3 ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Nörojenik ses bozukluklarında ayırıcı değerlendirme planı hazırlar. | 9 | B, E, F, H |
Nörojenik ses bozukluklarında terapi için kanıta dayalı uygulamaları bilir diğer yöntemlerle karşılaştırır. | 13, 9 | B, E, F, H |
Transgender bireylerde ayırıcı değerlendirme planı hazırlar. | 13, 9 | B, E, F, H |
Transgender bireylerde terapi için kanıta dayalı uygulamaları bilir diğer yöntemlerle karşılaştırır. | 13, 9 | B, E, F, H |
Profesyonel ses sanatçılarında ayırıcı değerlendirme planı hazırlar. | 13, 9 | B, E, F, H |
Profesyonel ses sanatçılarında terapi için kanıta dayalı uygulamaları bilir diğer yöntemlerle karşılaştırır | 13, 9 | B, E, F, H |
Geriatrik bireylerde ayırıcı değerlendirme planı hazırlar. | 13, 9 | B, E, F, H |
Geriatrik bireylerde terapi için kanıta dayalı uygulamaları bilir diğer yöntemlerle karşılaştırır. | 13, 9 | B, E, F, H |
Zorlu ses bozukluğu olan bireyler için bireye özgü düzenlemeler ve terapi planı hazırlar. | 13, 9 | B, E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel ses değerlendirme yöntemleri | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
2 | Nörojenik Ses Bozukluklarında Değerlendirme | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
3 | Nörojenik Ses Bozukluklarında Terapi | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
4 | Nörojenik Ses Bozukluklarında Medikal Tedavi ve Kanıta Dayalı Uygulamalar | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
5 | Transgender Hastalarda Ses Değerlendirmesi | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
6 | Transgender Hastalarda Ses Terapisi Prensipleri | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
6 | Şarkı Söyleyenlerde Ses Değerlendirme Prensipleri | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
7 | Şarkı Söyleyenlerde Kanıta Dayalı Ses Terapi Yöntemleri | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
8 | Şarkı Söyleyen Profosyonellerde KBB Yaklaşımları | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
9 | Geriartrik Popülasyonda Ses Değerlendirmesi | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
10 | Geriartrik Popülasyonda Ses Terapi Yöntemleri | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
11 | Geriartik Popülasyonda Kanıta Dayalı Uygulamalar | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
12 | Vaka Tartışması-1 | Klinikte değerlendirilen bir vakanın değerlendirme sonuçlarının sunulması |
13 | Vaka Tartışması-2 | Klinikte değerlendirilen bir vakanın değerlendirme sonuçlarının sunulması |
14 | Vaka Tartışması-3 | Klinikte değerlendirilen bir vakanın değerlendirme sonuçlarının sunulması |
Kaynak |
1- Koufman, J. A., & Blalock, P. D. (1991). Functional voice disorders. Otolaryngologic Clinics of North America, 24(5), 1059-1073. 2- Sapienza, C., & Hoffman, B. (2020). Voice disorders. Plural Publishing. 3-Professional voice : the science and art of clinical careSataloff, Robert Thayer.,3rd. ed.San Diego : Plural Pub., 2005. 4- Clinical assessment of voice, Sataloff, Robert Thayer.Professional voice. Selections. 2005,San Diego : Plural Publishing. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | X | |||||
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | |||||
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | |||||
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | X | |||||
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | X | |||||
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | |||||
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 5 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 10 | 140 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 2 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 230 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK SES BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR | DKTD1158360 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 18:30-19:15 Perşembe 19:30-20:15 Perşembe 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özel Popülasyonlarda Ses Değerlendirme ve Terapi Yöntemlerini Öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel ses değerlendirme yöntemleri,Nörojenik Ses Bozukluklarında Değerlendirme,Nörojenik Ses Bozukluklarında Terapi,Nörojenik Ses Bozukluklarında Medikal Tedavi ve Kanıta Dayalı Uygulamalar,Transgender Hastalarda Ses Değerlendirmesi,Transgender Hastalarda Ses Terapisi Prensipleri,Şarkı Söyleyenlerde Ses Değerlendirme Prensipleri,Şarkı Söyleyenlerde Kanıta Dayalı Ses Terapi Yöntemleri,Şarkı Söyleyen Profosyonellerde KBB Yaklaşımları,Geriartrik Popülasyonda Ses Değerlendirmesi,Geriartrik Popülasyonda Ses Terapi Yöntemleri,Geriartik Popülasyonda Kanıta Dayalı Uygulamalar,Vaka Tartışması-1,Vaka Tartışması-2,Vaka Tartışması-3 ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Nörojenik ses bozukluklarında ayırıcı değerlendirme planı hazırlar. | 9 | B, E, F, H |
Nörojenik ses bozukluklarında terapi için kanıta dayalı uygulamaları bilir diğer yöntemlerle karşılaştırır. | 13, 9 | B, E, F, H |
Transgender bireylerde ayırıcı değerlendirme planı hazırlar. | 13, 9 | B, E, F, H |
Transgender bireylerde terapi için kanıta dayalı uygulamaları bilir diğer yöntemlerle karşılaştırır. | 13, 9 | B, E, F, H |
Profesyonel ses sanatçılarında ayırıcı değerlendirme planı hazırlar. | 13, 9 | B, E, F, H |
Profesyonel ses sanatçılarında terapi için kanıta dayalı uygulamaları bilir diğer yöntemlerle karşılaştırır | 13, 9 | B, E, F, H |
Geriatrik bireylerde ayırıcı değerlendirme planı hazırlar. | 13, 9 | B, E, F, H |
Geriatrik bireylerde terapi için kanıta dayalı uygulamaları bilir diğer yöntemlerle karşılaştırır. | 13, 9 | B, E, F, H |
Zorlu ses bozukluğu olan bireyler için bireye özgü düzenlemeler ve terapi planı hazırlar. | 13, 9 | B, E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel ses değerlendirme yöntemleri | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
2 | Nörojenik Ses Bozukluklarında Değerlendirme | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
3 | Nörojenik Ses Bozukluklarında Terapi | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
4 | Nörojenik Ses Bozukluklarında Medikal Tedavi ve Kanıta Dayalı Uygulamalar | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
5 | Transgender Hastalarda Ses Değerlendirmesi | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
6 | Transgender Hastalarda Ses Terapisi Prensipleri | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
6 | Şarkı Söyleyenlerde Ses Değerlendirme Prensipleri | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
7 | Şarkı Söyleyenlerde Kanıta Dayalı Ses Terapi Yöntemleri | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
8 | Şarkı Söyleyen Profosyonellerde KBB Yaklaşımları | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
9 | Geriartrik Popülasyonda Ses Değerlendirmesi | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
10 | Geriartrik Popülasyonda Ses Terapi Yöntemleri | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
11 | Geriartik Popülasyonda Kanıta Dayalı Uygulamalar | Kaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması. |
12 | Vaka Tartışması-1 | Klinikte değerlendirilen bir vakanın değerlendirme sonuçlarının sunulması |
13 | Vaka Tartışması-2 | Klinikte değerlendirilen bir vakanın değerlendirme sonuçlarının sunulması |
14 | Vaka Tartışması-3 | Klinikte değerlendirilen bir vakanın değerlendirme sonuçlarının sunulması |
Kaynak |
1- Koufman, J. A., & Blalock, P. D. (1991). Functional voice disorders. Otolaryngologic Clinics of North America, 24(5), 1059-1073. 2- Sapienza, C., & Hoffman, B. (2020). Voice disorders. Plural Publishing. 3-Professional voice : the science and art of clinical careSataloff, Robert Thayer.,3rd. ed.San Diego : Plural Pub., 2005. 4- Clinical assessment of voice, Sataloff, Robert Thayer.Professional voice. Selections. 2005,San Diego : Plural Publishing. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | X | |||||
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | |||||
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | |||||
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | X | |||||
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | X | |||||
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | |||||
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |