Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BAŞ-BOYUN ANATOMİSİ VE HİSTOLOJİSİ | HSED1214721 | Bahar Dönemi | 3+2 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı baş boyun gelişimi ile ilgili temel kavramları ve embriyonik süreci ve oluşabilecek konjenital anomalileri öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mayoz-mitoz bölünme,Spermatogenez,Oogenez,Fertilizasyon,İmplantasyon,2. ve 3. embriyonik haftalar,Ara sınav,Faringeal arkuslar,1. ve 2. faringeal arkuslardan gelişen yapılar,3,4,5 ve 6. faringeal arkuslardan gelişen yapılar,Göz gelişimi,Kulak gelişimi,burun gelişimi,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.,4.,5. ve 6. faringeal arkuslardan gelişen yapıları açıklar. | 14, 9 | A |
Faringeal arkus hakkındaki temel bilgileri tanımlar. | 14, 9 | A, E |
Mayoz ve mitoz bölünme arasındaki farkını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Spermatogenez ve oogenez arasındaki farklılıkları açıklar. | 14, 9 | A, E |
Göz gelişimini açıklar. | 14, 9 | A |
Kulak gelişimini açıklar. | 14, 9 | A |
Fertilizasyon ve implantasyon süreçlerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Kulak gelişimini açıklar. | 14, 9 | A |
1. ve 2. faringeal arkuslardan gelişen yapıları açıklar. | 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mayoz-mitoz bölünme | İlgili ders notunun okunması |
2 | Spermatogenez | İlgili ders notunun okunması |
3 | Oogenez | İlgili ders notunun okunması |
4 | Fertilizasyon | İlgili ders notunun okunması |
5 | İmplantasyon | İlgili ders notunun okunması |
6 | 2. ve 3. embriyonik haftalar | İlgili ders notunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Faringeal arkuslar | İlgili ders notunun okunması |
9 | 1. ve 2. faringeal arkuslardan gelişen yapılar | İlgili ders notunun okunması |
10 | 3,4,5 ve 6. faringeal arkuslardan gelişen yapılar | İlgili ders notunun okunması |
11 | Göz gelişimi | İlgili ders notunun okunması |
12 | Kulak gelişimi | İlgili ders notunun okunması |
13 | burun gelişimi | İlgili ders notunun okunması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Ders notları, literatür |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | ||||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 15 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 226 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BAŞ-BOYUN ANATOMİSİ VE HİSTOLOJİSİ | HSED1214721 | Bahar Dönemi | 3+2 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı baş boyun gelişimi ile ilgili temel kavramları ve embriyonik süreci ve oluşabilecek konjenital anomalileri öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mayoz-mitoz bölünme,Spermatogenez,Oogenez,Fertilizasyon,İmplantasyon,2. ve 3. embriyonik haftalar,Ara sınav,Faringeal arkuslar,1. ve 2. faringeal arkuslardan gelişen yapılar,3,4,5 ve 6. faringeal arkuslardan gelişen yapılar,Göz gelişimi,Kulak gelişimi,burun gelişimi,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.,4.,5. ve 6. faringeal arkuslardan gelişen yapıları açıklar. | 14, 9 | A |
Faringeal arkus hakkındaki temel bilgileri tanımlar. | 14, 9 | A, E |
Mayoz ve mitoz bölünme arasındaki farkını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Spermatogenez ve oogenez arasındaki farklılıkları açıklar. | 14, 9 | A, E |
Göz gelişimini açıklar. | 14, 9 | A |
Kulak gelişimini açıklar. | 14, 9 | A |
Fertilizasyon ve implantasyon süreçlerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Kulak gelişimini açıklar. | 14, 9 | A |
1. ve 2. faringeal arkuslardan gelişen yapıları açıklar. | 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mayoz-mitoz bölünme | İlgili ders notunun okunması |
2 | Spermatogenez | İlgili ders notunun okunması |
3 | Oogenez | İlgili ders notunun okunması |
4 | Fertilizasyon | İlgili ders notunun okunması |
5 | İmplantasyon | İlgili ders notunun okunması |
6 | 2. ve 3. embriyonik haftalar | İlgili ders notunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Faringeal arkuslar | İlgili ders notunun okunması |
9 | 1. ve 2. faringeal arkuslardan gelişen yapılar | İlgili ders notunun okunması |
10 | 3,4,5 ve 6. faringeal arkuslardan gelişen yapılar | İlgili ders notunun okunması |
11 | Göz gelişimi | İlgili ders notunun okunması |
12 | Kulak gelişimi | İlgili ders notunun okunması |
13 | burun gelişimi | İlgili ders notunun okunması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Ders notları, literatür |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | ||||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |