Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LENFATİK SİSTEM ANATOMİSİ | KAND2129410 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Lenfatik sistemini oluşturan yapıları ve fonksiyonlarını öğrenmek, lenfatik sisteminin temel işlevini kavramak ve lenfatik sistem ile ilgili sık rastlanan hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Lenfatik sisteme giriş,Lenf trunkusları,Ductus Thoracicus,Baş ve boyun lenf düğümleri I,Bas ve boyun lenf düğümleri II,Üst extremite lenf düğümleri,Toraks duvarı ve toraks organlarının lenf düğümleri,Abdominal bölge lenf düğümleri,Pelvik bölge lenf düğümleri I,Pelvik bölge lenf düğümleri II,Alt ekstremite lenf düğümleri, Thymus,Lenfatik metastazlar yayılım yolları I,Lenfatik sistem hastalıkları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 . Lenfatik sistemi oluşturan organların anatomik yapılarını, fonksiyonlarını tanımlar. | 13, 5, 9 | A, D |
2. Baş boyun lenf düğümlerini ve sırasını tanımlar. | 13, 5, 9 | A, D |
3. Üst ekstremite lenf düğümleri ve dreneajını açıklar. | 10, 13, 16, 5, 9 | A |
4. Alt ekstremite lenf düğümlerini ve lenf sıvısının akış yönünü tanımlar. | 10, 13, 16, 5, 9 | A |
5. Lenfatik sisteme ait hastalıkları ve bunların yayılım mekanizmalarını açıklar. | 10, 13, 14, 5, 9 | A |
6. Lenfatik sistemin klinik özelliklerini tanımlar. | 10, 13, 16, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lenfatik sisteme giriş | İnsan Anatomisi, Prof. Dr. Mehmet Yıldırım S:167 |
2 | Lenf trunkusları | Anatomi 2.cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıcı S: 109-110 |
3 | Ductus Thoracicus | Anatomi 2.cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıcı S: 110- 111 |
4 | Baş ve boyun lenf düğümleri I | Anatomi 2.cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıcı S: 112-116 |
5 | Bas ve boyun lenf düğümleri II | Anatomi 2.cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıcı S:112-116 |
6 | Üst extremite lenf düğümleri | Anatomi 2.cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıcı S:116-118 |
7 | Toraks duvarı ve toraks organlarının lenf düğümleri | Anatomi 2.cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıcı S: 118-120 |
8 | Abdominal bölge lenf düğümleri | Anatomi 2.cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıcı S: 121-124 |
9 | Pelvik bölge lenf düğümleri I | Anatomi 2.cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıcı S: 126-127 |
10 | Pelvik bölge lenf düğümleri II | Anatomi 2.cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıcı S: 126-127 |
11 | Alt ekstremite lenf düğümleri | Anatomi 2.cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıcı S: 127-128 |
12 | Thymus | İnsan Anatomisi, Prof. Dr. Mehmet Yıldırım S:172 |
13 | Lenfatik metastazlar yayılım yolları I | Synopsis of Clinical Oncology, Michael W. O'Dell, MD, Michael D. Stubblefield, MD · 2010 S:227-244 |
14 | Lenfatik sistem hastalıkları | İnsan Anatomisi, Prof. Dr. Mehmet Yıldırım S:173-176 |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilir |
- Gray’s Anatomy, - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | ||||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | ||||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | ||||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | ||||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | ||||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | ||||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 5 | 35 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 133 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(133/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LENFATİK SİSTEM ANATOMİSİ | KAND2129410 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Lenfatik sistemini oluşturan yapıları ve fonksiyonlarını öğrenmek, lenfatik sisteminin temel işlevini kavramak ve lenfatik sistem ile ilgili sık rastlanan hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Lenfatik sisteme giriş,Lenf trunkusları,Ductus Thoracicus,Baş ve boyun lenf düğümleri I,Bas ve boyun lenf düğümleri II,Üst extremite lenf düğümleri,Toraks duvarı ve toraks organlarının lenf düğümleri,Abdominal bölge lenf düğümleri,Pelvik bölge lenf düğümleri I,Pelvik bölge lenf düğümleri II,Alt ekstremite lenf düğümleri, Thymus,Lenfatik metastazlar yayılım yolları I,Lenfatik sistem hastalıkları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 . Lenfatik sistemi oluşturan organların anatomik yapılarını, fonksiyonlarını tanımlar. | 13, 5, 9 | A, D |
2. Baş boyun lenf düğümlerini ve sırasını tanımlar. | 13, 5, 9 | A, D |
3. Üst ekstremite lenf düğümleri ve dreneajını açıklar. | 10, 13, 16, 5, 9 | A |
4. Alt ekstremite lenf düğümlerini ve lenf sıvısının akış yönünü tanımlar. | 10, 13, 16, 5, 9 | A |
5. Lenfatik sisteme ait hastalıkları ve bunların yayılım mekanizmalarını açıklar. | 10, 13, 14, 5, 9 | A |
6. Lenfatik sistemin klinik özelliklerini tanımlar. | 10, 13, 16, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lenfatik sisteme giriş | İnsan Anatomisi, Prof. Dr. Mehmet Yıldırım S:167 |
2 | Lenf trunkusları | Anatomi 2.cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıcı S: 109-110 |
3 | Ductus Thoracicus | Anatomi 2.cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıcı S: 110- 111 |
4 | Baş ve boyun lenf düğümleri I | Anatomi 2.cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıcı S: 112-116 |
5 | Bas ve boyun lenf düğümleri II | Anatomi 2.cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıcı S:112-116 |
6 | Üst extremite lenf düğümleri | Anatomi 2.cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıcı S:116-118 |
7 | Toraks duvarı ve toraks organlarının lenf düğümleri | Anatomi 2.cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıcı S: 118-120 |
8 | Abdominal bölge lenf düğümleri | Anatomi 2.cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıcı S: 121-124 |
9 | Pelvik bölge lenf düğümleri I | Anatomi 2.cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıcı S: 126-127 |
10 | Pelvik bölge lenf düğümleri II | Anatomi 2.cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıcı S: 126-127 |
11 | Alt ekstremite lenf düğümleri | Anatomi 2.cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıcı S: 127-128 |
12 | Thymus | İnsan Anatomisi, Prof. Dr. Mehmet Yıldırım S:172 |
13 | Lenfatik metastazlar yayılım yolları I | Synopsis of Clinical Oncology, Michael W. O'Dell, MD, Michael D. Stubblefield, MD · 2010 S:227-244 |
14 | Lenfatik sistem hastalıkları | İnsan Anatomisi, Prof. Dr. Mehmet Yıldırım S:173-176 |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilir |
- Gray’s Anatomy, - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | ||||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | ||||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | ||||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | ||||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | ||||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | ||||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |