Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ DOLAŞIM SİSTEMİ ANATOMİSİ | ANTY1211904 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dolaşım sistemine ait yapıların morfoloji ve fonksiyonlarını tanımlamak, bu yapıların işlev bozuklukları sonucunda gelişebilecek fonksiyon bozukluklarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Damarlar hakkında genel bilgi, sınıflandırılması ve histolojisi , Kalbin anatomisi,Kalbin fizyolojisi,Küçük dolaşım,Büyük dolaşım,Baş ve boyun bölgesinin arterleri,Baş ve boyun bölgesinin venleri,Gövde ve iç organların arterleri,Gövde ve iç organların venleri,Üst ekstremitenin arterleri,Üst ekstremitenin venleri,Alt ekstremite arterleri,Alt ekstremite venleri,Lenfatik dolaşım ve kardiyovasküler sisteme ait patolojiler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Dolaşım sisteminin makro ve mikro anatomisi ve özelliklerini kavrar. | 10, 16, 9 | A, D |
2. Damar çeşitlerini ve yapısal farklılıklarını tanımlar. | 10, 16, 9 | A, D |
3. İnsan vücudundaki arter ve venleri sıralar. | 10, 16, 9 | A, D |
4. Kalbin anatomisi ve fizyolojisini tanımlar. | 10, 16, 9 | A, D |
4.1. Kalbin anatomisini tanımlar. | 10, 16, 9 | A, D |
4.2. Büyük ve küçük dolaşımı tanımlar | 10, 16, 9 | A, D |
5. Dolaşım sistemine ait yapıların işlev bozuklukları sonucu gelişebilecek bulgu ve belirtileri tanımlar. | 10, 16, 9 | A, D |
6. Patolojilerinin klinik özellerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Damarlar hakkında genel bilgi, sınıflandırılması ve histolojisi | Anatomi, 2. Cilt Kaplan ARICI S.14 |
2 | Kalbin anatomisi | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S.1-4 |
3 | Kalbin fizyolojisi | Halis KÖYLÜ- Tıbbi Fizyoloji S.181-184 |
4 | Küçük dolaşım | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S.17 |
5 | Büyük dolaşım | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S.17 |
6 | Baş ve boyun bölgesinin arterleri | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S.23-44 |
7 | Baş ve boyun bölgesinin venleri | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S.87-90 |
8 | Gövde ve iç organların arterleri | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S.53-68 |
9 | Gövde ve iç organların venleri | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S. 92-97 |
10 | Üst ekstremitenin arterleri | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S.45-52 |
11 | Üst ekstremitenin venleri | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S.90-92 |
12 | Alt ekstremite arterleri | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S.68-79 |
13 | Alt ekstremite venleri | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S. 100-102 |
14 | Lenfatik dolaşım ve kardiyovasküler sisteme ait patolojiler | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI s.109-128, Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th S. 802- 843 |
Kaynak |
Tıbbi Fizyoloji Guyton&Hall Anatomi, 2. Cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | X | |||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | X | |||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | X | |||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | X | |||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | X | |||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | X | |||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | ||||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | X | |||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | X | |||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | X | |||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | X | |||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | X | |||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | X | |||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | X | |||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | X | |||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | X | |||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | X | |||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | ||||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | ||||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | ||||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 47 | 47 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 164 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(164/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ DOLAŞIM SİSTEMİ ANATOMİSİ | ANTY1211904 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dolaşım sistemine ait yapıların morfoloji ve fonksiyonlarını tanımlamak, bu yapıların işlev bozuklukları sonucunda gelişebilecek fonksiyon bozukluklarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Damarlar hakkında genel bilgi, sınıflandırılması ve histolojisi , Kalbin anatomisi,Kalbin fizyolojisi,Küçük dolaşım,Büyük dolaşım,Baş ve boyun bölgesinin arterleri,Baş ve boyun bölgesinin venleri,Gövde ve iç organların arterleri,Gövde ve iç organların venleri,Üst ekstremitenin arterleri,Üst ekstremitenin venleri,Alt ekstremite arterleri,Alt ekstremite venleri,Lenfatik dolaşım ve kardiyovasküler sisteme ait patolojiler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Dolaşım sisteminin makro ve mikro anatomisi ve özelliklerini kavrar. | 10, 16, 9 | A, D |
2. Damar çeşitlerini ve yapısal farklılıklarını tanımlar. | 10, 16, 9 | A, D |
3. İnsan vücudundaki arter ve venleri sıralar. | 10, 16, 9 | A, D |
4. Kalbin anatomisi ve fizyolojisini tanımlar. | 10, 16, 9 | A, D |
4.1. Kalbin anatomisini tanımlar. | 10, 16, 9 | A, D |
4.2. Büyük ve küçük dolaşımı tanımlar | 10, 16, 9 | A, D |
5. Dolaşım sistemine ait yapıların işlev bozuklukları sonucu gelişebilecek bulgu ve belirtileri tanımlar. | 10, 16, 9 | A, D |
6. Patolojilerinin klinik özellerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Damarlar hakkında genel bilgi, sınıflandırılması ve histolojisi | Anatomi, 2. Cilt Kaplan ARICI S.14 |
2 | Kalbin anatomisi | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S.1-4 |
3 | Kalbin fizyolojisi | Halis KÖYLÜ- Tıbbi Fizyoloji S.181-184 |
4 | Küçük dolaşım | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S.17 |
5 | Büyük dolaşım | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S.17 |
6 | Baş ve boyun bölgesinin arterleri | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S.23-44 |
7 | Baş ve boyun bölgesinin venleri | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S.87-90 |
8 | Gövde ve iç organların arterleri | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S.53-68 |
9 | Gövde ve iç organların venleri | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S. 92-97 |
10 | Üst ekstremitenin arterleri | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S.45-52 |
11 | Üst ekstremitenin venleri | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S.90-92 |
12 | Alt ekstremite arterleri | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S.68-79 |
13 | Alt ekstremite venleri | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI S. 100-102 |
14 | Lenfatik dolaşım ve kardiyovasküler sisteme ait patolojiler | Anatomi, 2. Cilt, Kaplan ARICI s.109-128, Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th S. 802- 843 |
Kaynak |
Tıbbi Fizyoloji Guyton&Hall Anatomi, 2. Cilt, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | X | |||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | X | |||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | X | |||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | X | |||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | X | |||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | X | |||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | ||||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | X | |||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | X | |||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | X | |||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | X | |||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | X | |||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | X | |||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | X | |||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | X | |||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | X | |||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | X | |||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | ||||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | ||||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | ||||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |