Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma ve projelerini planlama, uygulama, değerlendirme ve sunma becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere bilimsel düşünce, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sağlayarak, bilimsel topluluğa katkıda bulunmaları için gerekli temel yetkinlikleri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama I,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama II,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama III,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama IV,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama V,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VI,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VII; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bilimsel araştırma yürütür
12, 2, 9
F
Bilimsel araştırma yayımlama sürecini tanımlar
10, 12, 16, 2, 9
F
Bilimsel araştırmaları özgün değeri bakımından değerlendirir.
10, 14, 16, 9
E, F
Araştırma ve yayın etiği ilkelerini uygular.
10, 16, 6, 9
E, F
Bilimsel projelerin yürütülmesi aşamasında karşılaşılacak riskleri değerlendirir
10, 12, 14, 16, 9
E, F
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları belirler.
10, 11, 14, 16, 2, 9
E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar
1, 2
2
Bilimsel araştırma süreci
1, 2
3
Bilimsel araştırma türleri
1, 2
4
Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri
1, 2
5
Bilimsel Projeler
1, 2
6
Proje Konusu Belirleme
1, 2
7
Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi
1, 2
8
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama I
1, 2
9
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama II
1, 2
10
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama III
1, 2
11
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama IV
1, 2
12
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama V
1, 2
13
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VI
1, 2
14
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VII
1, 2
Kaynak
1. Ders sunum dosyaları.
2. Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
7
2
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
7
5
35
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
14
3
42
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
2
2
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
2
2
Performans Görevi, Bakım Planı
14
4
56
Toplam İş Yükü (Saat)
179
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(179/30)
6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA
BESY1214014
Bahar Dönemi
2+0
2
6
Ders Programı
Salı 15:30-16:15
Salı 16:30-17:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER
Dersi Verenler
Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma ve projelerini planlama, uygulama, değerlendirme ve sunma becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere bilimsel düşünce, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sağlayarak, bilimsel topluluğa katkıda bulunmaları için gerekli temel yetkinlikleri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama I,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama II,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama III,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama IV,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama V,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VI,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VII; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bilimsel araştırma yürütür
12, 2, 9
F
Bilimsel araştırma yayımlama sürecini tanımlar
10, 12, 16, 2, 9
F
Bilimsel araştırmaları özgün değeri bakımından değerlendirir.
10, 14, 16, 9
E, F
Araştırma ve yayın etiği ilkelerini uygular.
10, 16, 6, 9
E, F
Bilimsel projelerin yürütülmesi aşamasında karşılaşılacak riskleri değerlendirir
10, 12, 14, 16, 9
E, F
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları belirler.
10, 11, 14, 16, 2, 9
E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar
1, 2
2
Bilimsel araştırma süreci
1, 2
3
Bilimsel araştırma türleri
1, 2
4
Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri
1, 2
5
Bilimsel Projeler
1, 2
6
Proje Konusu Belirleme
1, 2
7
Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi
1, 2
8
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama I
1, 2
9
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama II
1, 2
10
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama III
1, 2
11
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama IV
1, 2
12
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama V
1, 2
13
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VI
1, 2
14
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VII
1, 2
Kaynak
1. Ders sunum dosyaları.
2. Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.