Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HORMON BİYOKİMYASI I | BYKY1123670 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslin EMEKLİ, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Dr.Öğr.Üye. Çağrı ÇAKICI, Dr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Nesrin EMEKLİ , Doç.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI , Yrd.Doç.Dr. Sibel ERDEM |
Dersin Amacı | Hormonların sınıflandırılmalarını, etki mekanizmalarını, genel özelliklerini,etkilerini,düzenlenmelerini açıklamak ve öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hormonların sınıflandırılması,Hormonların moleculer yapısı,Hücrede sinyal iletim yolları,Hormon etki mekanizmaları,Hormonların membran düzeyinde etki mekanizması,Hormonların nüklear düzeyde etki mekanizmaları,Kalsiyum ve fosfat metabolizması ile ilgili hormonlar,Pankreas ve gastrointestinal hormonlar,Katekolaminler,Hipofiz ve hipotalamus hormonları,Tiroid hormonları,Steroid hormonlar,Üreme hormonları,Hormonların regülasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Hormonların sınıflandırmasını ve moleküler yapısını tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2-Hücre sinyal iletim yollarını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.2.Tirozin kinaz yolunu açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3-Hormon üreten organları fonksiyonları ile birlikte tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.1.Hipofiz ve hipotalamusdan salınan hormonların fonkisoyon ve etkilerini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.2.Adrenal medulla ve korteksden salınan hormonların etki ve fonksiyonlarını tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.3.Katekolaminlerin biyosentezini, yıkılmasını ve etkisini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4-Hormonlarla ilgili replasman tedavisini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.1.Gonadal hormonların replasman tedavisini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5-Hormonların değerlendirilmesinde kullanılan laboratuar testlerini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.1.Hipofiz ve hipotalamus hormonları için kullanılan rutin testleri sorgular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.2.Büyüme hormonu ve prolaktin ile ilgili laboratuar ölçümlerini sorgular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6-Hormon regülasyonunu tarif edebilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.1.Membran reseptörlerini sorgular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.2.Membran reseptörlerinde down regülasyonu sorgular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.1. Salgılandığı organa göre hormonları açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.2. Küçük molekül ağırlıklı hormonları tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.3. Büyük molekül ağırlıklı hormonları tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.4. Lokal hormanları tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.1. cAMP sinyal iletimini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.3. İnozitol fosfat yolunu tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.4. Kalsiyumun sinyal iletim yollarındaki etkisini sorgular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.4. Tiroid hormonların etki ve fonksiyonlarını tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.5. Ovarium ve testis hormonlarının etkisini ve fonksiyonlarını tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.6. Erkekde ve dişide pübertal gelişimde hormonların etkisini analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.7. Menstrual siklüsde hormonların kontrolunu ve anomalilerini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.8. Kalsiyum ve fosfat regülasyonunda hormonal etkiyi tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.2. Tiroid hormonlarda replasman tedavisini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.3. Kalsiyum metabolizmasını etkileyen medikal tedavileri tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.4. Diğer hormonlarla ilgili replasman tedavisini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.3. Adrenal yetmezlikle ilgili laboratuvar testlerini analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.4. İdrar ve plazmada katekolamin ölçümlerini açıklar ve analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.5. Hipo ve hipergonadismde diagnozu sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.6. Tiroid hormonların testlerini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.3. Membran reseptör döngülerini analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.4. Hormonların feed back kontrolunu açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hormonların sınıflandırılması | 1, 2, 3 |
2 | Hormonların moleculer yapısı | 1, 2, 3 |
3 | Hücrede sinyal iletim yolları | 1, 2, 3 |
4 | Hormon etki mekanizmaları | 1, 2, 3 |
5 | Hormonların membran düzeyinde etki mekanizması | 1, 2, 3 |
6 | Hormonların nüklear düzeyde etki mekanizmaları | 1, 2, 3 |
7 | Kalsiyum ve fosfat metabolizması ile ilgili hormonlar | 1, 2, 3 |
8 | Pankreas ve gastrointestinal hormonlar | 1, 2, 3 |
9 | Katekolaminler | 1, 2, 3 |
10 | Hipofiz ve hipotalamus hormonları | 1, 2, 3 |
11 | Tiroid hormonları | 1, 2, 3 |
12 | Steroid hormonlar | 1, 2, 3 |
13 | Üreme hormonları | 1, 2, 3 |
14 | Hormonların regülasyonu | 1, 2, 3 |
Kaynak |
Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods, |
Temel ve Uygulamalı Biyokimya(Prof.Dr.Nesrin Emekli),Biyokimya(Prof.Dr.Fiğen Gürdöl,Prof.Dr.Evin Ademoğlu) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyokimya alanında makromoleküllerin metabolizmasını bilir. Bu bilgileri kullanır ve geliştirir. | ||||||
2 | Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak biyokimyasal teknolojilerin çalışma prensibini bilir. | ||||||
3 | Pratik laboratuvar uygulamaları(Sağlıkta ve hastalıkta çeşitli vücut sıvıları ve doku örneklerinin alınma koşulları, preanalitik hataların nedenleri, örneklerin saklanma koşulları, rutin ve araştırma amaçlı çalışmalarda kullanılacak teknolojilerin çalışma prensipleri, referans değerlerin belirlenmesi) ile ilgili laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır. | ||||||
4 | Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve yorumlar. | ||||||
5 | Biyokimya alanına özgü cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve uygular. | ||||||
6 | Basılı ve elektronik bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve Biyokimya ve ilişkili alanlardaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilgi okur-yazarıdır. | ||||||
7 | Biyokimya alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir. | ||||||
8 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak, bağımsız olarak özel çalışma alanına uygular, yaptığı çalışma sonuçlarını değerlendirir, yorumlar ve çalışmanın raporunu yazar. | ||||||
9 | Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | ||||||
10 | Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | ||||||
11 | Biyokimya alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izler, çalışmalarını seminer olarak sunar veya bir dergide yayınlar. | ||||||
12 | Biyokimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ||||||
13 | Yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 6 | 84 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 2 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 3 | 6 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(129/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HORMON BİYOKİMYASI I | BYKY1123670 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslin EMEKLİ, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Dr.Öğr.Üye. Çağrı ÇAKICI, Dr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Nesrin EMEKLİ , Doç.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI , Yrd.Doç.Dr. Sibel ERDEM |
Dersin Amacı | Hormonların sınıflandırılmalarını, etki mekanizmalarını, genel özelliklerini,etkilerini,düzenlenmelerini açıklamak ve öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hormonların sınıflandırılması,Hormonların moleculer yapısı,Hücrede sinyal iletim yolları,Hormon etki mekanizmaları,Hormonların membran düzeyinde etki mekanizması,Hormonların nüklear düzeyde etki mekanizmaları,Kalsiyum ve fosfat metabolizması ile ilgili hormonlar,Pankreas ve gastrointestinal hormonlar,Katekolaminler,Hipofiz ve hipotalamus hormonları,Tiroid hormonları,Steroid hormonlar,Üreme hormonları,Hormonların regülasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Hormonların sınıflandırmasını ve moleküler yapısını tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2-Hücre sinyal iletim yollarını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.2.Tirozin kinaz yolunu açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3-Hormon üreten organları fonksiyonları ile birlikte tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.1.Hipofiz ve hipotalamusdan salınan hormonların fonkisoyon ve etkilerini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.2.Adrenal medulla ve korteksden salınan hormonların etki ve fonksiyonlarını tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.3.Katekolaminlerin biyosentezini, yıkılmasını ve etkisini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4-Hormonlarla ilgili replasman tedavisini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.1.Gonadal hormonların replasman tedavisini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5-Hormonların değerlendirilmesinde kullanılan laboratuar testlerini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.1.Hipofiz ve hipotalamus hormonları için kullanılan rutin testleri sorgular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.2.Büyüme hormonu ve prolaktin ile ilgili laboratuar ölçümlerini sorgular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6-Hormon regülasyonunu tarif edebilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.1.Membran reseptörlerini sorgular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.2.Membran reseptörlerinde down regülasyonu sorgular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.1. Salgılandığı organa göre hormonları açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.2. Küçük molekül ağırlıklı hormonları tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.3. Büyük molekül ağırlıklı hormonları tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.4. Lokal hormanları tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.1. cAMP sinyal iletimini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.3. İnozitol fosfat yolunu tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.4. Kalsiyumun sinyal iletim yollarındaki etkisini sorgular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.4. Tiroid hormonların etki ve fonksiyonlarını tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.5. Ovarium ve testis hormonlarının etkisini ve fonksiyonlarını tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.6. Erkekde ve dişide pübertal gelişimde hormonların etkisini analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.7. Menstrual siklüsde hormonların kontrolunu ve anomalilerini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.8. Kalsiyum ve fosfat regülasyonunda hormonal etkiyi tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.2. Tiroid hormonlarda replasman tedavisini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.3. Kalsiyum metabolizmasını etkileyen medikal tedavileri tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.4. Diğer hormonlarla ilgili replasman tedavisini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.3. Adrenal yetmezlikle ilgili laboratuvar testlerini analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.4. İdrar ve plazmada katekolamin ölçümlerini açıklar ve analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.5. Hipo ve hipergonadismde diagnozu sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.6. Tiroid hormonların testlerini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.3. Membran reseptör döngülerini analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.4. Hormonların feed back kontrolunu açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hormonların sınıflandırılması | 1, 2, 3 |
2 | Hormonların moleculer yapısı | 1, 2, 3 |
3 | Hücrede sinyal iletim yolları | 1, 2, 3 |
4 | Hormon etki mekanizmaları | 1, 2, 3 |
5 | Hormonların membran düzeyinde etki mekanizması | 1, 2, 3 |
6 | Hormonların nüklear düzeyde etki mekanizmaları | 1, 2, 3 |
7 | Kalsiyum ve fosfat metabolizması ile ilgili hormonlar | 1, 2, 3 |
8 | Pankreas ve gastrointestinal hormonlar | 1, 2, 3 |
9 | Katekolaminler | 1, 2, 3 |
10 | Hipofiz ve hipotalamus hormonları | 1, 2, 3 |
11 | Tiroid hormonları | 1, 2, 3 |
12 | Steroid hormonlar | 1, 2, 3 |
13 | Üreme hormonları | 1, 2, 3 |
14 | Hormonların regülasyonu | 1, 2, 3 |
Kaynak |
Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods, |
Temel ve Uygulamalı Biyokimya(Prof.Dr.Nesrin Emekli),Biyokimya(Prof.Dr.Fiğen Gürdöl,Prof.Dr.Evin Ademoğlu) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyokimya alanında makromoleküllerin metabolizmasını bilir. Bu bilgileri kullanır ve geliştirir. | ||||||
2 | Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak biyokimyasal teknolojilerin çalışma prensibini bilir. | ||||||
3 | Pratik laboratuvar uygulamaları(Sağlıkta ve hastalıkta çeşitli vücut sıvıları ve doku örneklerinin alınma koşulları, preanalitik hataların nedenleri, örneklerin saklanma koşulları, rutin ve araştırma amaçlı çalışmalarda kullanılacak teknolojilerin çalışma prensipleri, referans değerlerin belirlenmesi) ile ilgili laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır. | ||||||
4 | Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve yorumlar. | ||||||
5 | Biyokimya alanına özgü cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve uygular. | ||||||
6 | Basılı ve elektronik bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve Biyokimya ve ilişkili alanlardaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilgi okur-yazarıdır. | ||||||
7 | Biyokimya alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir. | ||||||
8 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak, bağımsız olarak özel çalışma alanına uygular, yaptığı çalışma sonuçlarını değerlendirir, yorumlar ve çalışmanın raporunu yazar. | ||||||
9 | Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | ||||||
10 | Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | ||||||
11 | Biyokimya alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izler, çalışmalarını seminer olarak sunar veya bir dergide yayınlar. | ||||||
12 | Biyokimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ||||||
13 | Yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |