Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RİSKLİ DOĞUM YÖNTEMİ | EBEY1266010 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doğum ve doğum sonrası dönemde görülebilecek riskler ve ebelik yaklaşımları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Doğum eylemine ilişkin riskli durumlar,Uterus kontraksiyonlar ile ilgili distosiler,Doğum objesi ile ilgili distosiler,Doğum kanalı ile ilgili distosiler,Annenin psikoloji ile ilgili distosiler,Zor doğum eyleminin anne ve bebek açısından tehlikeleri, Komplikasyonlu doğumda annenin bakımı, ,Doğum girişimleri ve ebenin rolü, ,Doğum Sonu Dönemde Riskli Durumlar,Doğum sonu kanamalar ve bakım,Doğum sonu dönemde tromboembolik durumlar ve bakım,Doğum sonu enfeksiyonlar ve bakım, ,Doğum sonu dönemde meme ile ilgili sorunlar ve bakımı, ,Doğum sonu dönemde üriner sistem enfeksiyonları ve bakım, ,Doğum sonu dönemde emosyonel sorunlar ve yaklaşım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gebelik doğum ve doğum sonrası dönemdeki riskleri tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Gebelik doğum ve doğum sonrası dönemdeki risklere yönelik ebelik girişimlerini açıklar | 10, 13, 16, 9 | A |
Riskli doğumda ebelerin rol, görev ve sorumluluklarını açıklar | 10, 12, 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğum eylemine ilişkin riskli durumlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Uterus kontraksiyonlar ile ilgili distosiler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Doğum objesi ile ilgili distosiler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Doğum kanalı ile ilgili distosiler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Annenin psikoloji ile ilgili distosiler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Zor doğum eyleminin anne ve bebek açısından tehlikeleri, Komplikasyonlu doğumda annenin bakımı, | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Doğum girişimleri ve ebenin rolü, | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Doğum Sonu Dönemde Riskli Durumlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Doğum sonu kanamalar ve bakım | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Doğum sonu dönemde tromboembolik durumlar ve bakım | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Doğum sonu enfeksiyonlar ve bakım, | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Doğum sonu dönemde meme ile ilgili sorunlar ve bakımı, | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Doğum sonu dönemde üriner sistem enfeksiyonları ve bakım, | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Doğum sonu dönemde emosyonel sorunlar ve yaklaşım | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | X | |||||
4 | Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur. | ||||||
5 | Öğretim becerileri yöntemlerini uygular. | X | |||||
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir. | X | |||||
8 | Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır. | X | |||||
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır. | ||||||
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır. | ||||||
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar. | ||||||
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 30 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 40 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 229 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(229/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RİSKLİ DOĞUM YÖNTEMİ | EBEY1266010 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doğum ve doğum sonrası dönemde görülebilecek riskler ve ebelik yaklaşımları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Doğum eylemine ilişkin riskli durumlar,Uterus kontraksiyonlar ile ilgili distosiler,Doğum objesi ile ilgili distosiler,Doğum kanalı ile ilgili distosiler,Annenin psikoloji ile ilgili distosiler,Zor doğum eyleminin anne ve bebek açısından tehlikeleri, Komplikasyonlu doğumda annenin bakımı, ,Doğum girişimleri ve ebenin rolü, ,Doğum Sonu Dönemde Riskli Durumlar,Doğum sonu kanamalar ve bakım,Doğum sonu dönemde tromboembolik durumlar ve bakım,Doğum sonu enfeksiyonlar ve bakım, ,Doğum sonu dönemde meme ile ilgili sorunlar ve bakımı, ,Doğum sonu dönemde üriner sistem enfeksiyonları ve bakım, ,Doğum sonu dönemde emosyonel sorunlar ve yaklaşım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gebelik doğum ve doğum sonrası dönemdeki riskleri tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Gebelik doğum ve doğum sonrası dönemdeki risklere yönelik ebelik girişimlerini açıklar | 10, 13, 16, 9 | A |
Riskli doğumda ebelerin rol, görev ve sorumluluklarını açıklar | 10, 12, 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğum eylemine ilişkin riskli durumlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Uterus kontraksiyonlar ile ilgili distosiler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Doğum objesi ile ilgili distosiler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Doğum kanalı ile ilgili distosiler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Annenin psikoloji ile ilgili distosiler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Zor doğum eyleminin anne ve bebek açısından tehlikeleri, Komplikasyonlu doğumda annenin bakımı, | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Doğum girişimleri ve ebenin rolü, | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Doğum Sonu Dönemde Riskli Durumlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Doğum sonu kanamalar ve bakım | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Doğum sonu dönemde tromboembolik durumlar ve bakım | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Doğum sonu enfeksiyonlar ve bakım, | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Doğum sonu dönemde meme ile ilgili sorunlar ve bakımı, | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Doğum sonu dönemde üriner sistem enfeksiyonları ve bakım, | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Doğum sonu dönemde emosyonel sorunlar ve yaklaşım | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | X | |||||
4 | Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur. | ||||||
5 | Öğretim becerileri yöntemlerini uygular. | X | |||||
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir. | X | |||||
8 | Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır. | X | |||||
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır. | ||||||
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır. | ||||||
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar. | ||||||
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |