Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNFERTİLİTE | EBEY1267250 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnfertil çiftlerde tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemlerine ilişkin kapsamlı teorik bilgi vererek, tedavi sürecinde gerekli ebelik bakım becerisini geliştirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnfertilitede temel kavramlar,Doğurganlık bilinci geliştirme ,İnfertilite ve risk faktörleri,Dünyada ve Türkiye’de infertilitenin insidans ve prevelansı,İnfertilite tedavisinde son gelişmeler, Preimplatasyon genetik tanı,İnfertilite ve cerrahi, İnfertilite ve yardımcı üreme teknikleri’nde ebelik yaklaşımı,Yardımcı üreme tekniklerinde ebenin ekip içindeki rolü ve infertilitede bakım- eğitim,İnfertilite ve Yardımcı üreme tekniklerinde kanıta dayalı uygulamalar ,İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal, ekonomik ve kültürel etkileri,İnfertil çiftler ve ebelik bakımı,İnfertilite tedavisinde etik sorunlar ve yasal düzenlemeler,İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirme ve ebenin rolü,İnfertilite tedavi sürecinde hasta ve çalışan güvenliği.,Vaka sunumu ve tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnfertilitenin risk faktörlerini tanımlar | 10, 13, 9 | A |
İnfertil çiftlerin tanı ve tedavisinin, çiftlerin psikolojisi üzerine etkisini açıklar | 16, 9 | A |
Kültür ve infertilite ilişkini açıklar | 16, 4, 9 | A |
Yardımcı üreme tekniklerini tanımlar | 16, 4, 9 | A |
Yardımcı üreme teknikleri hakkında yasal mevzuatı açıklar | 16, 9 | A |
Yardımcı üreme tekniklerini ile ilgili son gelişmeleri açıklar | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnfertilitede temel kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Doğurganlık bilinci geliştirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | İnfertilite ve risk faktörleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Dünyada ve Türkiye’de infertilitenin insidans ve prevelansı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | İnfertilite tedavisinde son gelişmeler, Preimplatasyon genetik tanı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | İnfertilite ve cerrahi, İnfertilite ve yardımcı üreme teknikleri’nde ebelik yaklaşımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Yardımcı üreme tekniklerinde ebenin ekip içindeki rolü ve infertilitede bakım- eğitim | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | İnfertilite ve Yardımcı üreme tekniklerinde kanıta dayalı uygulamalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal, ekonomik ve kültürel etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | İnfertil çiftler ve ebelik bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | İnfertilite tedavisinde etik sorunlar ve yasal düzenlemeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirme ve ebenin rolü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | İnfertilite tedavi sürecinde hasta ve çalışan güvenliği. | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Vaka sunumu ve tartışması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | X | |||||
4 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir. | ||||||
5 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir. | X | |||||
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
8 | Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | ||||||
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir. | ||||||
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNFERTİLİTE | EBEY1267250 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnfertil çiftlerde tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemlerine ilişkin kapsamlı teorik bilgi vererek, tedavi sürecinde gerekli ebelik bakım becerisini geliştirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnfertilitede temel kavramlar,Doğurganlık bilinci geliştirme ,İnfertilite ve risk faktörleri,Dünyada ve Türkiye’de infertilitenin insidans ve prevelansı,İnfertilite tedavisinde son gelişmeler, Preimplatasyon genetik tanı,İnfertilite ve cerrahi, İnfertilite ve yardımcı üreme teknikleri’nde ebelik yaklaşımı,Yardımcı üreme tekniklerinde ebenin ekip içindeki rolü ve infertilitede bakım- eğitim,İnfertilite ve Yardımcı üreme tekniklerinde kanıta dayalı uygulamalar ,İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal, ekonomik ve kültürel etkileri,İnfertil çiftler ve ebelik bakımı,İnfertilite tedavisinde etik sorunlar ve yasal düzenlemeler,İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirme ve ebenin rolü,İnfertilite tedavi sürecinde hasta ve çalışan güvenliği.,Vaka sunumu ve tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnfertilitenin risk faktörlerini tanımlar | 10, 13, 9 | A |
İnfertil çiftlerin tanı ve tedavisinin, çiftlerin psikolojisi üzerine etkisini açıklar | 16, 9 | A |
Kültür ve infertilite ilişkini açıklar | 16, 4, 9 | A |
Yardımcı üreme tekniklerini tanımlar | 16, 4, 9 | A |
Yardımcı üreme teknikleri hakkında yasal mevzuatı açıklar | 16, 9 | A |
Yardımcı üreme tekniklerini ile ilgili son gelişmeleri açıklar | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnfertilitede temel kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Doğurganlık bilinci geliştirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | İnfertilite ve risk faktörleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Dünyada ve Türkiye’de infertilitenin insidans ve prevelansı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | İnfertilite tedavisinde son gelişmeler, Preimplatasyon genetik tanı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | İnfertilite ve cerrahi, İnfertilite ve yardımcı üreme teknikleri’nde ebelik yaklaşımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Yardımcı üreme tekniklerinde ebenin ekip içindeki rolü ve infertilitede bakım- eğitim | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | İnfertilite ve Yardımcı üreme tekniklerinde kanıta dayalı uygulamalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal, ekonomik ve kültürel etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | İnfertil çiftler ve ebelik bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | İnfertilite tedavisinde etik sorunlar ve yasal düzenlemeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirme ve ebenin rolü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | İnfertilite tedavi sürecinde hasta ve çalışan güvenliği. | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Vaka sunumu ve tartışması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | X | |||||
4 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir. | ||||||
5 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir. | X | |||||
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
8 | Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | ||||||
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir. | ||||||
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |