Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FARMAKOGNOZİDE ARAŞ. TEKNİK. VE BİLİM ETİĞİ | FKGY1114169 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Fatma TOSUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Esra KARADAĞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Farmakognozide araştırma teknikleri ve bilim etiği hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma yöntemleri,Farmakognozide araştırma yöntemleri,Bilimsel araştırma planlanma,Veri tabanları,Araştırmada kullanılacak literatürlerin değerlendirilmesi ,Makale yazımı,Bilim etiği,Bilimsel araştırmada etik sorunlar ,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tıbbi bitkiler ve doğal bileşikler ile ilgili dergiler hakkında bilgi sahibi olur | 10, 16, 18, 19, 9 | A, E |
Bilimsel çalışma ile ilgili literatürleri değerlendirir. | 10, 16, 18, 9 | A, E |
Bilim etiği hakkında bilgi edinir | 10, 16, 18, 9 | A, E |
Bilimsel araştırmadaki etik sorunları bilir | 10, 16, 18, 9 | A, E |
Bilimsel bir makale yazar | 10, 16, 18, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma yöntemleri | |
2 | Farmakognozide araştırma yöntemleri | |
3 | Bilimsel araştırma planlanma | |
4 | Veri tabanları | |
5 | Araştırmada kullanılacak literatürlerin değerlendirilmesi | |
6 | Makale yazımı | |
7 | Bilim etiği | |
8 | Bilimsel araştırmada etik sorunlar | |
9 | Öğrenci sunumları | |
10 | Öğrenci sunumları | |
11 | Öğrenci sunumları | |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynak |
1-Atasoy, N., Boydak, M. , Çırpan H. A. ve ark. (2011) Araştırma ve Yayın Etiği. Bilim Etiği, İstanbul Üniversitesi Yayın No: 5048. İstanbul. 2-Trease GE, Evans WC, Trease Evans Pharmacognosy |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eczacılık eğitimiyle edindiği bilgi ve becerilere dayalı olarak Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki güncel bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı kromatografik teknikleri kullanarak analiz yapar | ||||||
3 | Farmakognozi konusunda bilginin toplanması, yorumlanması, duyurulmasında ulusal ve uluslar arası çalışmalarda görev alır. | X | |||||
4 | Mesleki gelişim ve hayat boyu öğrenmeye önem verir, ulusal/uluslararası gelişmeleri basılı yayınlar, teknolojik araçlar ve veri tabanlarını takip ederek bilgisini derinleştirir. | X | |||||
5 | Meslektaşları ve sağlık alanındaki diğer meslek gruplarıyla iletişim halindedir, güncel konulardaki fikirlerini bu kişiler ve topluma sözlü/yazılı olarak sunar. | X | |||||
6 | Farmakognozi alanında bir çalışmayı tasarlar, çalışmayı bağımsız veya ekip olarak yürütür ve sonuçları eleştirel gözle yorumlayarak rapor halinde sunar. | X | |||||
7 | Bitkisel ilaç, drog preparatı, bitkisel çayların ve tıbbi bitkilerin; üretimleri, özellikleri, kaliteleri ve analizleri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
8 | Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki İngilizce yayınları okur, bu çalışmaları derleyerek “Seminer” dersi kapsamında sunum yapar. | X | |||||
9 | Yürüttüğü veya yer aldığı farmakognozik bir çalışmayı bilimsel bir toplantıda sunar, makale haline getirerek bir dergide yayınlar. | X | |||||
10 | Farmakognozik yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
11 | Tıbbi bitkilerin biyolojik aktiviteleri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
12 | Bilim etiği hakkında bilgi sahibidir | X | |||||
13 | Bilimsel araştırmada etik sorunlar hakkında bilgi sahibidir | X | |||||
14 | Ülkemizde bulunan Bazı Zehirli Bitkiler, Özellikleri ve Toksik Etkileri hakkında bilgi edinir | ||||||
15 | Belirli bitkilerle zehirlenmede tedavi konusunda bilgi edinir | ||||||
16 | Bitkilerdeki toksik maddelerin besin destekleri ve ilaçlar ile etkileşimi hakkında bilgi sahibidir | ||||||
17 | Besinlerde bulunabilen mikrobiyal toksinler hakkında bilgi sahibidir | ||||||
18 | Besinlerle alınan zararlı kimyasalların insan sağlığı üzerine etkisi hakkında bilgi edinir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 30 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 165 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FARMAKOGNOZİDE ARAŞ. TEKNİK. VE BİLİM ETİĞİ | FKGY1114169 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Fatma TOSUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Esra KARADAĞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Farmakognozide araştırma teknikleri ve bilim etiği hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma yöntemleri,Farmakognozide araştırma yöntemleri,Bilimsel araştırma planlanma,Veri tabanları,Araştırmada kullanılacak literatürlerin değerlendirilmesi ,Makale yazımı,Bilim etiği,Bilimsel araştırmada etik sorunlar ,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tıbbi bitkiler ve doğal bileşikler ile ilgili dergiler hakkında bilgi sahibi olur | 10, 16, 18, 19, 9 | A, E |
Bilimsel çalışma ile ilgili literatürleri değerlendirir. | 10, 16, 18, 9 | A, E |
Bilim etiği hakkında bilgi edinir | 10, 16, 18, 9 | A, E |
Bilimsel araştırmadaki etik sorunları bilir | 10, 16, 18, 9 | A, E |
Bilimsel bir makale yazar | 10, 16, 18, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma yöntemleri | |
2 | Farmakognozide araştırma yöntemleri | |
3 | Bilimsel araştırma planlanma | |
4 | Veri tabanları | |
5 | Araştırmada kullanılacak literatürlerin değerlendirilmesi | |
6 | Makale yazımı | |
7 | Bilim etiği | |
8 | Bilimsel araştırmada etik sorunlar | |
9 | Öğrenci sunumları | |
10 | Öğrenci sunumları | |
11 | Öğrenci sunumları | |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynak |
1-Atasoy, N., Boydak, M. , Çırpan H. A. ve ark. (2011) Araştırma ve Yayın Etiği. Bilim Etiği, İstanbul Üniversitesi Yayın No: 5048. İstanbul. 2-Trease GE, Evans WC, Trease Evans Pharmacognosy |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eczacılık eğitimiyle edindiği bilgi ve becerilere dayalı olarak Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki güncel bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı kromatografik teknikleri kullanarak analiz yapar | ||||||
3 | Farmakognozi konusunda bilginin toplanması, yorumlanması, duyurulmasında ulusal ve uluslar arası çalışmalarda görev alır. | X | |||||
4 | Mesleki gelişim ve hayat boyu öğrenmeye önem verir, ulusal/uluslararası gelişmeleri basılı yayınlar, teknolojik araçlar ve veri tabanlarını takip ederek bilgisini derinleştirir. | X | |||||
5 | Meslektaşları ve sağlık alanındaki diğer meslek gruplarıyla iletişim halindedir, güncel konulardaki fikirlerini bu kişiler ve topluma sözlü/yazılı olarak sunar. | X | |||||
6 | Farmakognozi alanında bir çalışmayı tasarlar, çalışmayı bağımsız veya ekip olarak yürütür ve sonuçları eleştirel gözle yorumlayarak rapor halinde sunar. | X | |||||
7 | Bitkisel ilaç, drog preparatı, bitkisel çayların ve tıbbi bitkilerin; üretimleri, özellikleri, kaliteleri ve analizleri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
8 | Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki İngilizce yayınları okur, bu çalışmaları derleyerek “Seminer” dersi kapsamında sunum yapar. | X | |||||
9 | Yürüttüğü veya yer aldığı farmakognozik bir çalışmayı bilimsel bir toplantıda sunar, makale haline getirerek bir dergide yayınlar. | X | |||||
10 | Farmakognozik yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
11 | Tıbbi bitkilerin biyolojik aktiviteleri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
12 | Bilim etiği hakkında bilgi sahibidir | X | |||||
13 | Bilimsel araştırmada etik sorunlar hakkında bilgi sahibidir | X | |||||
14 | Ülkemizde bulunan Bazı Zehirli Bitkiler, Özellikleri ve Toksik Etkileri hakkında bilgi edinir | ||||||
15 | Belirli bitkilerle zehirlenmede tedavi konusunda bilgi edinir | ||||||
16 | Bitkilerdeki toksik maddelerin besin destekleri ve ilaçlar ile etkileşimi hakkında bilgi sahibidir | ||||||
17 | Besinlerde bulunabilen mikrobiyal toksinler hakkında bilgi sahibidir | ||||||
18 | Besinlerle alınan zararlı kimyasalların insan sağlığı üzerine etkisi hakkında bilgi edinir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |