Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELENEKSEL VE TAMAM. TIPTA ETİK VE YASAL MEVZ.GİR. | - | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Geleneksel tıp uygulayıcılarını ilgilendiren ulusal ve uluslararası mevzuat ve etik hususiyetlerin üzerinde durmayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Deontoloji ve Tıbbi Etiğin Tanımı, Amacı ve Hedefi ,Hekim Kimliği ve Hekim Yemini ,Tıp Etiğinin Temel İlkeleri,Adalet ilkesi ve Hak Temelli Sağlık Yaklaşımı ,İnsani, Toplumsal ve Kültürel Değerler ve Sorumluluklar ,Mesleki Değerler ve Sorumluluklar ,Sağlık Süreçlerinde Etik Sorunlar ,Ara sınav,Hasta Hakları ,Hastayı Aydınlatma ,Tıbbi Kayıt Tutma ve Önemi ,Hasta-Hekim İlişkisi ,Hekimin Hukuki Sorumluluğu,Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Klinik Araştırmaları,Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarının etik ve yasal mevzuatını bilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarının tanımı, tarihçesi, temel prensipleri ve uygulamalar esnasında karşılaşılabilecek etik ve yasal sorunları bilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deontoloji ve Tıbbi Etiğin Tanımı, Amacı ve Hedefi | İlgili kaynağın okunması. |
2 | Hekim Kimliği ve Hekim Yemini | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Tıp Etiğinin Temel İlkeleri | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Adalet ilkesi ve Hak Temelli Sağlık Yaklaşımı | İlgili kaynağın okunması. |
5 | İnsani, Toplumsal ve Kültürel Değerler ve Sorumluluklar | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Mesleki Değerler ve Sorumluluklar | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Sağlık Süreçlerinde Etik Sorunlar | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Hasta Hakları | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Hastayı Aydınlatma | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Tıbbi Kayıt Tutma ve Önemi | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Hasta-Hekim İlişkisi | İlgili kaynağın okunması. |
13 | Hekimin Hukuki Sorumluluğu | İlgili kaynağın okunması. |
14 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Klinik Araştırmaları | İlgili kaynağın okunması. |
15 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Genel sınav |
Kaynak |
1. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Yönetmeliği (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/10/20141027-3.htm) 2. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Klinik Araştırmaları Hakkında Yönetmelik (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/03/20190309-2.htm) 3. Öğretim elemanının ders notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 16 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(16/30) | 1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELENEKSEL VE TAMAM. TIPTA ETİK VE YASAL MEVZ.GİR. | - | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Geleneksel tıp uygulayıcılarını ilgilendiren ulusal ve uluslararası mevzuat ve etik hususiyetlerin üzerinde durmayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Deontoloji ve Tıbbi Etiğin Tanımı, Amacı ve Hedefi ,Hekim Kimliği ve Hekim Yemini ,Tıp Etiğinin Temel İlkeleri,Adalet ilkesi ve Hak Temelli Sağlık Yaklaşımı ,İnsani, Toplumsal ve Kültürel Değerler ve Sorumluluklar ,Mesleki Değerler ve Sorumluluklar ,Sağlık Süreçlerinde Etik Sorunlar ,Ara sınav,Hasta Hakları ,Hastayı Aydınlatma ,Tıbbi Kayıt Tutma ve Önemi ,Hasta-Hekim İlişkisi ,Hekimin Hukuki Sorumluluğu,Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Klinik Araştırmaları,Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarının etik ve yasal mevzuatını bilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarının tanımı, tarihçesi, temel prensipleri ve uygulamalar esnasında karşılaşılabilecek etik ve yasal sorunları bilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deontoloji ve Tıbbi Etiğin Tanımı, Amacı ve Hedefi | İlgili kaynağın okunması. |
2 | Hekim Kimliği ve Hekim Yemini | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Tıp Etiğinin Temel İlkeleri | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Adalet ilkesi ve Hak Temelli Sağlık Yaklaşımı | İlgili kaynağın okunması. |
5 | İnsani, Toplumsal ve Kültürel Değerler ve Sorumluluklar | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Mesleki Değerler ve Sorumluluklar | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Sağlık Süreçlerinde Etik Sorunlar | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Hasta Hakları | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Hastayı Aydınlatma | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Tıbbi Kayıt Tutma ve Önemi | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Hasta-Hekim İlişkisi | İlgili kaynağın okunması. |
13 | Hekimin Hukuki Sorumluluğu | İlgili kaynağın okunması. |
14 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Klinik Araştırmaları | İlgili kaynağın okunması. |
15 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Genel sınav |
Kaynak |
1. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Yönetmeliği (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/10/20141027-3.htm) 2. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Klinik Araştırmaları Hakkında Yönetmelik (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/03/20190309-2.htm) 3. Öğretim elemanının ders notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |