Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME CİHAZLARI VE İMPLANTLAR | ODJY1158040 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan Büyükkal |
Dersin Amacı | İşitme kayıplarında işitme cihazı ve koklear implant endikasyonlarının incelenmesi ve uygun ayarlamaların öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitme Cihazının Tarihçesi,İşitme anatomi ve fizyolojisi,Davranış ve objektif işitme testleri, İşitme cihazı parçaları, sınıflandırması ve elektroakustik özellikleri,İşitme cihazı kulak kalıpları ,Gerçek kulak ölçümü (REM),İşitme cihazlarının programlanması,Koklear implantlar: adaylık kriterleri, implantın parçaları ve sesi iletimi,İmplantlarla konuşmanın algılanması: dil vedinleme becerilerinin gelişimi,Pediatrik grupta işitme cihazı ve/veya koklear implant uygulamaları,Gediatrik grupta işitme cihazı ve/veya koklear implant uygulamaları,Özel durumlarda işitme cihazı ve/veya koklear implant uygulamaları,Yardımcı dinleme cihazları,Vaka Örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme cihazları ve implantlara ilişkin temel bilgi ve uygulamaları tanımlar. | 12, 14, 16, 19, 23, 4, 6, 9 | A, E |
İşitme cihazları ve implantların tipleri ve özelliklerini açıklar. | 12, 14, 16, 19, 23, 4, 6, 9 | A, E |
İşitme kayıplı çocuk ve yetişkinlerde kulak kalıbı alma ve uygulama prensiplerini uygular. | 12, 14, 16, 19, 23, 4, 6, 9 | A, E |
İşitme kaybına uygun olan işitme cihazı ve/veya koklear implant seçimi ve işitme cihazın programlanmasını yürütür. | 12, 14, 16, 19, 23, 4, 6, 9 | A, E |
Gerçek kulak ölçümü (REM) yapar. | 12, 14, 16, 19, 23, 4, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşitme Cihazının Tarihçesi | Ön hazırlık yok |
2 | İşitme anatomi ve fizyolojisi | Ön hazırlık yok |
3 | Davranış ve objektif işitme testleri | Ön hazırlık yok |
4 | İşitme cihazı parçaları, sınıflandırması ve elektroakustik özellikleri | Ön hazırlık yok |
5 | İşitme cihazı kulak kalıpları | Ön hazırlık yok |
6 | Gerçek kulak ölçümü (REM) | Ön hazırlık yok |
7 | İşitme cihazlarının programlanması | Ön hazırlık yok |
8 | Koklear implantlar: adaylık kriterleri, implantın parçaları ve sesi iletimi | Ön hazırlık yok |
9 | İmplantlarla konuşmanın algılanması: dil vedinleme becerilerinin gelişimi | Ön hazırlık yok |
10 | Pediatrik grupta işitme cihazı ve/veya koklear implant uygulamaları | Ön hazırlık yok |
11 | Gediatrik grupta işitme cihazı ve/veya koklear implant uygulamaları | Ön hazırlık yok |
12 | Özel durumlarda işitme cihazı ve/veya koklear implant uygulamaları | Ön hazırlık yok |
13 | Yardımcı dinleme cihazları | Ön hazırlık yok |
14 | Vaka Örnekleri | Ön Hazırlık Yok |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1)Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 72, 2013. 2)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 3)Hearing Aids,Harvey Dillon,2012 Thieme. 4)Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 5)Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman,Informa Health Care,2003 6)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. 7)Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 4 | 14 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 14 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 14 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 12 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 12 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 172 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(172/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME CİHAZLARI VE İMPLANTLAR | ODJY1158040 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan Büyükkal |
Dersin Amacı | İşitme kayıplarında işitme cihazı ve koklear implant endikasyonlarının incelenmesi ve uygun ayarlamaların öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitme Cihazının Tarihçesi,İşitme anatomi ve fizyolojisi,Davranış ve objektif işitme testleri, İşitme cihazı parçaları, sınıflandırması ve elektroakustik özellikleri,İşitme cihazı kulak kalıpları ,Gerçek kulak ölçümü (REM),İşitme cihazlarının programlanması,Koklear implantlar: adaylık kriterleri, implantın parçaları ve sesi iletimi,İmplantlarla konuşmanın algılanması: dil vedinleme becerilerinin gelişimi,Pediatrik grupta işitme cihazı ve/veya koklear implant uygulamaları,Gediatrik grupta işitme cihazı ve/veya koklear implant uygulamaları,Özel durumlarda işitme cihazı ve/veya koklear implant uygulamaları,Yardımcı dinleme cihazları,Vaka Örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme cihazları ve implantlara ilişkin temel bilgi ve uygulamaları tanımlar. | 12, 14, 16, 19, 23, 4, 6, 9 | A, E |
İşitme cihazları ve implantların tipleri ve özelliklerini açıklar. | 12, 14, 16, 19, 23, 4, 6, 9 | A, E |
İşitme kayıplı çocuk ve yetişkinlerde kulak kalıbı alma ve uygulama prensiplerini uygular. | 12, 14, 16, 19, 23, 4, 6, 9 | A, E |
İşitme kaybına uygun olan işitme cihazı ve/veya koklear implant seçimi ve işitme cihazın programlanmasını yürütür. | 12, 14, 16, 19, 23, 4, 6, 9 | A, E |
Gerçek kulak ölçümü (REM) yapar. | 12, 14, 16, 19, 23, 4, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşitme Cihazının Tarihçesi | Ön hazırlık yok |
2 | İşitme anatomi ve fizyolojisi | Ön hazırlık yok |
3 | Davranış ve objektif işitme testleri | Ön hazırlık yok |
4 | İşitme cihazı parçaları, sınıflandırması ve elektroakustik özellikleri | Ön hazırlık yok |
5 | İşitme cihazı kulak kalıpları | Ön hazırlık yok |
6 | Gerçek kulak ölçümü (REM) | Ön hazırlık yok |
7 | İşitme cihazlarının programlanması | Ön hazırlık yok |
8 | Koklear implantlar: adaylık kriterleri, implantın parçaları ve sesi iletimi | Ön hazırlık yok |
9 | İmplantlarla konuşmanın algılanması: dil vedinleme becerilerinin gelişimi | Ön hazırlık yok |
10 | Pediatrik grupta işitme cihazı ve/veya koklear implant uygulamaları | Ön hazırlık yok |
11 | Gediatrik grupta işitme cihazı ve/veya koklear implant uygulamaları | Ön hazırlık yok |
12 | Özel durumlarda işitme cihazı ve/veya koklear implant uygulamaları | Ön hazırlık yok |
13 | Yardımcı dinleme cihazları | Ön hazırlık yok |
14 | Vaka Örnekleri | Ön Hazırlık Yok |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1)Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 72, 2013. 2)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 3)Hearing Aids,Harvey Dillon,2012 Thieme. 4)Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 5)Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman,Informa Health Care,2003 6)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. 7)Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |