Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | TFKY2136670 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma planlamasının genel ilkelerini öğrenir. | 12, 13, 14, 16, 17, 19, 8, 9 | F |
Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | 12, 13, 14, 16, 17, 19, 8, 9 | F |
Araştırma raporlarını ve makalelerini çözümler. | 12, 13, 14, 16, 17, 19, 8, 9 | F |
Araştırma hipotezi oluşturur. | 11, 12, 13, 19, 6, 8 | F |
Araştırma planlama ilkelerini oluşturur. | 12, 13, 14, 17, 19, 6 | |
Hipotezi doğrultusunda bir araştırma planlar | 12, 13, 14, 16, 19, 6, 8 | |
Hipotezine ilişkin güncel literatür tarar. | 12, 13, 14, 19, 6 | |
Literatür taraması sonucu bulduğu verileri istatistiksel yöntemlerle değerlendirir. | 12, 13, 14, 19, 2, 3 | H |
Veri toplama yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönleri hakkında tahminde bulunur. | 12, 13, 14, 19, 6, 9 | |
Başka araştırmalar ile kendi çalışmasının verilerini karşılaştırır. | 12, 13, 14, 19, 6 | |
Araştırmasını raporlar. | 12, 13, 14, 16, 19, 6 | |
Çalışma verilerinin sonuçlarını yorumlar. | 12, 13, 14, 19, 6 |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
Kaynak |
Goodman & Gilman’nın Tedavinin Farmakolojik Temeli - / Laurence L.Brunton - John S.Lazo - Keith L.Parker Nobel Tıp Kitapevleri Yayınları,İstanbul, 2008 Katzung & Trevor's Pharmacology Examination and Board Review: Eighth Edition McGraw-Hill Medical Publishing USA, 2008. Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 13. Baskı - Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Pelikan Yayınları, 2012. Sağlık Bilimleri için Farmakoloji- Dr. Öğr. Ü. A. Arzu SAYIN ŞAKUL, İstanbul Tıp Yayınevi-2021 |
Öğretim üyesinin öğrenciler ile paylaştığı ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farmakoloji alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | İstatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | X | |||||
4 | Farmakoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | X | |||||
5 | Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | X | |||||
6 | Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | X | |||||
7 | Farmakoloji alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | X | |||||
8 | Farmakoloji alanı ile ilgili konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
9 | Bilimsel bir makaleyi bilimsel bir toplantıda sunar. | X | |||||
10 | Farmakoloji alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. Kanıta dayalı uygulamaları takip eder. mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | |||||
11 | Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | X | |||||
12 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
13 | Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 42 | 4 | 168 | |||
Rehberli Problem Çözme | 70 | 3 | 210 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 28 | 4 | 112 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 42 | 6 | 252 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 42 | 5 | 210 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 28 | 3 | 84 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 70 | 8 | 560 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 70 | 3 | 210 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 1806 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1806/30) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | TFKY2136670 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma planlamasının genel ilkelerini öğrenir. | 12, 13, 14, 16, 17, 19, 8, 9 | F |
Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | 12, 13, 14, 16, 17, 19, 8, 9 | F |
Araştırma raporlarını ve makalelerini çözümler. | 12, 13, 14, 16, 17, 19, 8, 9 | F |
Araştırma hipotezi oluşturur. | 11, 12, 13, 19, 6, 8 | F |
Araştırma planlama ilkelerini oluşturur. | 12, 13, 14, 17, 19, 6 | |
Hipotezi doğrultusunda bir araştırma planlar | 12, 13, 14, 16, 19, 6, 8 | |
Hipotezine ilişkin güncel literatür tarar. | 12, 13, 14, 19, 6 | |
Literatür taraması sonucu bulduğu verileri istatistiksel yöntemlerle değerlendirir. | 12, 13, 14, 19, 2, 3 | H |
Veri toplama yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönleri hakkında tahminde bulunur. | 12, 13, 14, 19, 6, 9 | |
Başka araştırmalar ile kendi çalışmasının verilerini karşılaştırır. | 12, 13, 14, 19, 6 | |
Araştırmasını raporlar. | 12, 13, 14, 16, 19, 6 | |
Çalışma verilerinin sonuçlarını yorumlar. | 12, 13, 14, 19, 6 |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
Kaynak |
Goodman & Gilman’nın Tedavinin Farmakolojik Temeli - / Laurence L.Brunton - John S.Lazo - Keith L.Parker Nobel Tıp Kitapevleri Yayınları,İstanbul, 2008 Katzung & Trevor's Pharmacology Examination and Board Review: Eighth Edition McGraw-Hill Medical Publishing USA, 2008. Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 13. Baskı - Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Pelikan Yayınları, 2012. Sağlık Bilimleri için Farmakoloji- Dr. Öğr. Ü. A. Arzu SAYIN ŞAKUL, İstanbul Tıp Yayınevi-2021 |
Öğretim üyesinin öğrenciler ile paylaştığı ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farmakoloji alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | İstatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | X | |||||
4 | Farmakoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | X | |||||
5 | Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | X | |||||
6 | Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | X | |||||
7 | Farmakoloji alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | X | |||||
8 | Farmakoloji alanı ile ilgili konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
9 | Bilimsel bir makaleyi bilimsel bir toplantıda sunar. | X | |||||
10 | Farmakoloji alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. Kanıta dayalı uygulamaları takip eder. mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | |||||
11 | Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | X | |||||
12 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
13 | Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |