Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KANITA DAYALI ERGOTERAPİ UYGULAMALARI | ERG4112393 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Halime AVUNÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Halime AVUNÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Araştırma kanıtını ergoterapinin değişik alanlarında kullanma, klinik uzmanlığı araştırma kanıtı olarak uygulamalarda kullanma, karar verme sürecinde kişi merkezli çalışma, mevcut kaynaklara göre sağlık bakım kararlarını verme konusunda bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kanıta dayalı tıp ve kanıta dayalı uygulamalar,Kanıta dayalı yaklaşımın temel prensipleri,Kanıta dayalı uygulamanın temel basamakları ,Kanıta dayalı Ergoterapi ve klinik karar verme,Kanıtların derecelendirilmesi, kanıt düzeyleri,Bilim, bilimsel okur yazarlık ve bilimsellik kriterleri,Bilimsel süreç basamakları,Epidemiyoloji tanımı ve Epidemiyolojik çalışmaların genel sınıflandırılması,Kanıta dayalı Ergoterapi uygulamalarında, Ergoterapist neleri takip etmeli?,Ergoterapi değerlendirme yöntemleri ve araçlarının kanıta dayalı analizi ,Kanıta dayalı araştırmalarda kaynak/referans gösterimi,Kanıta dayalı çalışmalarda örneklem seçimi,Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemler,Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kanıta dayalı uygulamaları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Ergoterapide kanıta dayalı uygulamanın gelişimini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Ergoterapide kanıta dayalı uygulama örneklerini tartışır ve açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Kanıta dayalı uygulamaların kullanım durumlarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Kanıta dayalı uygulamanın temel basamaklarını bilir. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kanıta dayalı tıp ve kanıta dayalı uygulamalar | 1. YUVANÇ, E., & AKALTAN, K. F. (2022). Bilimde Kanıta Ulaşmak. Selcuk Dental Journal, 9(1), 344-351. |
2 | Kanıta dayalı yaklaşımın temel prensipleri | 1. Mebis Notları 2. Kaynaklar 3. Diğer Kaynaklar |
3 | Kanıta dayalı uygulamanın temel basamakları | 1. Meltem, S. A. R. I., & ORHAN, F. 2019., KANIT PİRAMİDİ AÇISINDAN EN ÖNEMLİ ARAŞTIRMA YÖNTEMİ: META-ANALİZ. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(8), 70-88. 2. Murad H, Alsawas M, Alahdab F, 2016. New Evidence Pyramid. Evidence Base Medicine. 21(4):126. |
4 | Kanıta dayalı Ergoterapi ve klinik karar verme | 1. BUMİN, G. (2013). Yaygın Gelişimsel Bozukluklarda Ergoterapi ve Kanıta Dayalı Uygulama. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 1(2), 69-69. |
5 | Kanıtların derecelendirilmesi, kanıt düzeyleri | 1. Meltem, S. A. R. I., & ORHAN, F. 2019., KANIT PİRAMİDİ AÇISINDAN EN ÖNEMLİ ARAŞTIRMA YÖNTEMİ: META-ANALİZ. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(8), 70-88. |
6 | Bilim, bilimsel okur yazarlık ve bilimsellik kriterleri | 1. Murad H, Alsawas M, Alahdab F, 2016. New Evidence Pyramid. Evidence Base Medicine. 21(4):126. |
7 | Bilimsel süreç basamakları | 1. Murad H, Alsawas M, Alahdab F, 2016. New Evidence Pyramid. Evidence Base Medicine. 21(4):126. |
8 | Epidemiyoloji tanımı ve Epidemiyolojik çalışmaların genel sınıflandırılması | 1. Güven Tezcan S, Temel Epidemiyoloji, Hipokrat Kitabevi, 2017. |
9 | Kanıta dayalı Ergoterapi uygulamalarında, Ergoterapist neleri takip etmeli? | 1. Mebis Notları 2. BUMİN, G. (2013). Yaygın Gelişimsel Bozukluklarda Ergoterapi ve Kanıta Dayalı Uygulama. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 1(2), 69-69. 3. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. |
10 | Ergoterapi değerlendirme yöntemleri ve araçlarının kanıta dayalı analizi | 1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. |
11 | Kanıta dayalı araştırmalarda kaynak/referans gösterimi | 1. Mebis Notları 2. Kaynaklar 3. Diğer Kaynaklar |
12 | Kanıta dayalı çalışmalarda örneklem seçimi | 1. Mebis Notları 2. Kaynaklar 3. Diğer Kaynaklar |
13 | Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemler | 1. Mebis Notları 2. Kaynaklar 3. Diğer Kaynaklar |
14 | Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemler | 1. Mebis Notları 2. Kaynaklar 3. Diğer Kaynaklar |
Kaynak |
1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. 2. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K., Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010. 3. Hayran O., Özbek H. Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler 2. Baskı, Nobel Tıp Kitapevleri, Mart 2017. 4. Karagöz Y. SPSS 22 Uygulamalı Biyoistatistik 2. Basım, Nobel yayıncılık, Kasım 2015. 5. Kocaçalışkan İ., Bingöl N. Bİyoistatistik Grnişletilmiş 3. Basım, Nobel Yayıncılık, Ocak 2017. |
1. BUMİN, G. (2013). Yaygın Gelişimsel Bozukluklarda Ergoterapi ve Kanıta Dayalı Uygulama. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 1(2), 69-69. 2. YUVANÇ, E., & AKALTAN, K. F. (2022). Bilimde Kanıta Ulaşmak. Selcuk Dental Journal, 9(1), 344-351. 3. Meltem, S. A. R. I., & ORHAN, F. 2019., KANIT PİRAMİDİ AÇISINDAN EN ÖNEMLİ ARAŞTIRMA YÖNTEMİ: META-ANALİZ. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(8), 70-88. 4. YUVANÇ, E., & AKALTAN, K. F. (2022). Bilimde Kanıta Ulaşmak. Selcuk Dental Journal, 9(1), 344-351. 5. Murad H, Alsawas M, Alahdab F, 2016. New Evidence Pyramid. Evidence Base Medicine. 21(4):126. 6. Güven Tezcan S, Temel Epidemiyoloji, Hipokrat Kitabevi, 2017. 7. Hayran, O. (2012). Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemler. Nobel Tıp Kitabevi. 8. Akan, H. (2018). Deneysel çalışmalarda yanlılık kaynakları, sorunları ve önlemler: iç geçerlilik. Türkiye Klinikleri, 8-10. 9. Kanik, E. A., Taşdelen, B., & Erdoğan, S. (2011). Klinik Denemelerde Randomizasyon. Marmara Medical Journal, 24(3). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 4 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KANITA DAYALI ERGOTERAPİ UYGULAMALARI | ERG4112393 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Halime AVUNÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Halime AVUNÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Araştırma kanıtını ergoterapinin değişik alanlarında kullanma, klinik uzmanlığı araştırma kanıtı olarak uygulamalarda kullanma, karar verme sürecinde kişi merkezli çalışma, mevcut kaynaklara göre sağlık bakım kararlarını verme konusunda bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kanıta dayalı tıp ve kanıta dayalı uygulamalar,Kanıta dayalı yaklaşımın temel prensipleri,Kanıta dayalı uygulamanın temel basamakları ,Kanıta dayalı Ergoterapi ve klinik karar verme,Kanıtların derecelendirilmesi, kanıt düzeyleri,Bilim, bilimsel okur yazarlık ve bilimsellik kriterleri,Bilimsel süreç basamakları,Epidemiyoloji tanımı ve Epidemiyolojik çalışmaların genel sınıflandırılması,Kanıta dayalı Ergoterapi uygulamalarında, Ergoterapist neleri takip etmeli?,Ergoterapi değerlendirme yöntemleri ve araçlarının kanıta dayalı analizi ,Kanıta dayalı araştırmalarda kaynak/referans gösterimi,Kanıta dayalı çalışmalarda örneklem seçimi,Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemler,Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kanıta dayalı uygulamaları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Ergoterapide kanıta dayalı uygulamanın gelişimini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Ergoterapide kanıta dayalı uygulama örneklerini tartışır ve açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Kanıta dayalı uygulamaların kullanım durumlarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Kanıta dayalı uygulamanın temel basamaklarını bilir. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kanıta dayalı tıp ve kanıta dayalı uygulamalar | 1. YUVANÇ, E., & AKALTAN, K. F. (2022). Bilimde Kanıta Ulaşmak. Selcuk Dental Journal, 9(1), 344-351. |
2 | Kanıta dayalı yaklaşımın temel prensipleri | 1. Mebis Notları 2. Kaynaklar 3. Diğer Kaynaklar |
3 | Kanıta dayalı uygulamanın temel basamakları | 1. Meltem, S. A. R. I., & ORHAN, F. 2019., KANIT PİRAMİDİ AÇISINDAN EN ÖNEMLİ ARAŞTIRMA YÖNTEMİ: META-ANALİZ. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(8), 70-88. 2. Murad H, Alsawas M, Alahdab F, 2016. New Evidence Pyramid. Evidence Base Medicine. 21(4):126. |
4 | Kanıta dayalı Ergoterapi ve klinik karar verme | 1. BUMİN, G. (2013). Yaygın Gelişimsel Bozukluklarda Ergoterapi ve Kanıta Dayalı Uygulama. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 1(2), 69-69. |
5 | Kanıtların derecelendirilmesi, kanıt düzeyleri | 1. Meltem, S. A. R. I., & ORHAN, F. 2019., KANIT PİRAMİDİ AÇISINDAN EN ÖNEMLİ ARAŞTIRMA YÖNTEMİ: META-ANALİZ. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(8), 70-88. |
6 | Bilim, bilimsel okur yazarlık ve bilimsellik kriterleri | 1. Murad H, Alsawas M, Alahdab F, 2016. New Evidence Pyramid. Evidence Base Medicine. 21(4):126. |
7 | Bilimsel süreç basamakları | 1. Murad H, Alsawas M, Alahdab F, 2016. New Evidence Pyramid. Evidence Base Medicine. 21(4):126. |
8 | Epidemiyoloji tanımı ve Epidemiyolojik çalışmaların genel sınıflandırılması | 1. Güven Tezcan S, Temel Epidemiyoloji, Hipokrat Kitabevi, 2017. |
9 | Kanıta dayalı Ergoterapi uygulamalarında, Ergoterapist neleri takip etmeli? | 1. Mebis Notları 2. BUMİN, G. (2013). Yaygın Gelişimsel Bozukluklarda Ergoterapi ve Kanıta Dayalı Uygulama. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 1(2), 69-69. 3. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. |
10 | Ergoterapi değerlendirme yöntemleri ve araçlarının kanıta dayalı analizi | 1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. |
11 | Kanıta dayalı araştırmalarda kaynak/referans gösterimi | 1. Mebis Notları 2. Kaynaklar 3. Diğer Kaynaklar |
12 | Kanıta dayalı çalışmalarda örneklem seçimi | 1. Mebis Notları 2. Kaynaklar 3. Diğer Kaynaklar |
13 | Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemler | 1. Mebis Notları 2. Kaynaklar 3. Diğer Kaynaklar |
14 | Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemler | 1. Mebis Notları 2. Kaynaklar 3. Diğer Kaynaklar |
Kaynak |
1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. 2. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K., Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010. 3. Hayran O., Özbek H. Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler 2. Baskı, Nobel Tıp Kitapevleri, Mart 2017. 4. Karagöz Y. SPSS 22 Uygulamalı Biyoistatistik 2. Basım, Nobel yayıncılık, Kasım 2015. 5. Kocaçalışkan İ., Bingöl N. Bİyoistatistik Grnişletilmiş 3. Basım, Nobel Yayıncılık, Ocak 2017. |
1. BUMİN, G. (2013). Yaygın Gelişimsel Bozukluklarda Ergoterapi ve Kanıta Dayalı Uygulama. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 1(2), 69-69. 2. YUVANÇ, E., & AKALTAN, K. F. (2022). Bilimde Kanıta Ulaşmak. Selcuk Dental Journal, 9(1), 344-351. 3. Meltem, S. A. R. I., & ORHAN, F. 2019., KANIT PİRAMİDİ AÇISINDAN EN ÖNEMLİ ARAŞTIRMA YÖNTEMİ: META-ANALİZ. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(8), 70-88. 4. YUVANÇ, E., & AKALTAN, K. F. (2022). Bilimde Kanıta Ulaşmak. Selcuk Dental Journal, 9(1), 344-351. 5. Murad H, Alsawas M, Alahdab F, 2016. New Evidence Pyramid. Evidence Base Medicine. 21(4):126. 6. Güven Tezcan S, Temel Epidemiyoloji, Hipokrat Kitabevi, 2017. 7. Hayran, O. (2012). Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemler. Nobel Tıp Kitabevi. 8. Akan, H. (2018). Deneysel çalışmalarda yanlılık kaynakları, sorunları ve önlemler: iç geçerlilik. Türkiye Klinikleri, 8-10. 9. Kanik, E. A., Taşdelen, B., & Erdoğan, S. (2011). Klinik Denemelerde Randomizasyon. Marmara Medical Journal, 24(3). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |