Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FONKSİYONEL KİNEZYOLOJİ | ERG2135710 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yunus ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yunus ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.İbrahim ERARSLAN |
Dersin Amacı | Biyomekanik prensiplerin, üst ve alt ektremite ve kolumna vertebralisin fonksiyonel kinezyolojisinin ve hareket analizinin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Kinezyolojiye giriş,2. Kinezyoloji ve biyomekanik prensipler,3. Kas, kemik ve kollajen doku,4. Eklem ve denge,5. Günlük yaşamda kolumna vertebralis fonksiyonları,6. Kolumna vertebralis patomekaniği,7. Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi,8. Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi ve günlük yaşam aktivitesi sırasındaki incelenmesi,9. Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi I,10. Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi II,11. Hareket Analizi,12. Normal ve Patolojik yürüyüş,13. Vaka çalışması,14. Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyomekanik prensipleri açıklar. | 16, 9 | A |
Eklem ve denge prensiplerini tanımlar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Kolumna vertebralis, üst ve alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisini açıklar. | 16, 9 | A |
Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisini açıklar. | 16, 9 | A |
Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisini açıklar. | 16, 9 | A |
Hareket analizini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Kinezyolojiye giriş | Kas-İskelet Sistemi Kinezyolojisi- Donald A. Neumann Bölüm 1 - Başlarken |
2 | 2. Kinezyoloji ve biyomekanik prensipler | Bölüm 4 Biyomekaniksel Prensipler, Peter R. Blanpied, PT, PhD • Donald A. Neumann, PT, PhD, |
3 | 3. Kas, kemik ve kollajen doku | Bölüm 3 Kas: İskelet Sisteminin Primer Stabilizatörü ve Hareket Ettiricisi, Sandra K. Hunter, PhD • Jonathon W. Senefeld, BS • Donald A. Neumann, PT, PhD |
4 | 4. Eklem ve denge | Bölüm 4 Biyomekaniksel Prensipler, 77 Peter R. Blanpied, PT, PhD • Donald A. Neumann, PT, PhD |
5 | 5. Günlük yaşamda kolumna vertebralis fonksiyonları | Bölüm 3 Kas: İskelet Sisteminin Primer Stabilizatörü ve Hareket Ettiricisi, 47 Sandra K. Hunter, PhD • Jonathon W. Senefeld, BS • Donald A. Neumann, PT, PhD, |
6 | 6. Kolumna vertebralis patomekaniği | Bölüm 9 Aksiyal İskelet Osteoloji ve Artrolojisi, 319 Donald A. Neumann, PT, PhD, FAPTA |
7 | 7. Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi | Kısım II Üst Ekstremite, 117-Donald A. Neumann, PT, PhD, FAPTA |
8 | 8. Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi ve günlük yaşam aktivitesi sırasındaki incelenmesi | Kısım II Üst Ekstremite, 117-Donald A. Neumann, PT, PhD, FAPTA |
9 | 9. Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi I | Kısım IV Alt Ekstremite, 477 |
10 | 10. Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi II | K ı s ı m IV Alt Ekstremite, 477 |
11 | 11. Hareket Analizi | Bölüm 14 Ayak Bileği ve Ayak, 595 Donald A. Neumann, PT, PhD, FAPTA |
12 | 12. Normal ve Patolojik yürüyüş | Bölüm 15 Yürümenin Kinezyolojisi, 653 Guy G. Simoneau, PT, PhD, FAPTA • Bryan C. Heiderscheit, PT, PhD |
13 | 13. Vaka çalışması | |
14 | 14. Tartışma |
Kaynak |
Ders için hazırlanan sunumlar |
1) AAOS Atlas of Orthoses and Assistive_Devices Frank Gottschalk, MD, MB, BCh 2) Atlas of Amputations and Limb Deficiencies/Douglas G. Smith MD 3) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation/Lusardi & Jorge & Nielsen 4) Oatıs Ca. Kınesıology, The Mechanıcs And Patomechanıcs Of Human Movement, Lıppıncott Ww,2008 5)Kas-iskelet sistemi kinezyolojisi : rehabilitasyon için temeller; Neumann, Donald A.; Hipokrat Kitabevi, 2018. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FONKSİYONEL KİNEZYOLOJİ | ERG2135710 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yunus ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yunus ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.İbrahim ERARSLAN |
Dersin Amacı | Biyomekanik prensiplerin, üst ve alt ektremite ve kolumna vertebralisin fonksiyonel kinezyolojisinin ve hareket analizinin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Kinezyolojiye giriş,2. Kinezyoloji ve biyomekanik prensipler,3. Kas, kemik ve kollajen doku,4. Eklem ve denge,5. Günlük yaşamda kolumna vertebralis fonksiyonları,6. Kolumna vertebralis patomekaniği,7. Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi,8. Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi ve günlük yaşam aktivitesi sırasındaki incelenmesi,9. Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi I,10. Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi II,11. Hareket Analizi,12. Normal ve Patolojik yürüyüş,13. Vaka çalışması,14. Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyomekanik prensipleri açıklar. | 16, 9 | A |
Eklem ve denge prensiplerini tanımlar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Kolumna vertebralis, üst ve alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisini açıklar. | 16, 9 | A |
Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisini açıklar. | 16, 9 | A |
Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisini açıklar. | 16, 9 | A |
Hareket analizini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Kinezyolojiye giriş | Kas-İskelet Sistemi Kinezyolojisi- Donald A. Neumann Bölüm 1 - Başlarken |
2 | 2. Kinezyoloji ve biyomekanik prensipler | Bölüm 4 Biyomekaniksel Prensipler, Peter R. Blanpied, PT, PhD • Donald A. Neumann, PT, PhD, |
3 | 3. Kas, kemik ve kollajen doku | Bölüm 3 Kas: İskelet Sisteminin Primer Stabilizatörü ve Hareket Ettiricisi, Sandra K. Hunter, PhD • Jonathon W. Senefeld, BS • Donald A. Neumann, PT, PhD |
4 | 4. Eklem ve denge | Bölüm 4 Biyomekaniksel Prensipler, 77 Peter R. Blanpied, PT, PhD • Donald A. Neumann, PT, PhD |
5 | 5. Günlük yaşamda kolumna vertebralis fonksiyonları | Bölüm 3 Kas: İskelet Sisteminin Primer Stabilizatörü ve Hareket Ettiricisi, 47 Sandra K. Hunter, PhD • Jonathon W. Senefeld, BS • Donald A. Neumann, PT, PhD, |
6 | 6. Kolumna vertebralis patomekaniği | Bölüm 9 Aksiyal İskelet Osteoloji ve Artrolojisi, 319 Donald A. Neumann, PT, PhD, FAPTA |
7 | 7. Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi | Kısım II Üst Ekstremite, 117-Donald A. Neumann, PT, PhD, FAPTA |
8 | 8. Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi ve günlük yaşam aktivitesi sırasındaki incelenmesi | Kısım II Üst Ekstremite, 117-Donald A. Neumann, PT, PhD, FAPTA |
9 | 9. Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi I | Kısım IV Alt Ekstremite, 477 |
10 | 10. Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi II | K ı s ı m IV Alt Ekstremite, 477 |
11 | 11. Hareket Analizi | Bölüm 14 Ayak Bileği ve Ayak, 595 Donald A. Neumann, PT, PhD, FAPTA |
12 | 12. Normal ve Patolojik yürüyüş | Bölüm 15 Yürümenin Kinezyolojisi, 653 Guy G. Simoneau, PT, PhD, FAPTA • Bryan C. Heiderscheit, PT, PhD |
13 | 13. Vaka çalışması | |
14 | 14. Tartışma |
Kaynak |
Ders için hazırlanan sunumlar |
1) AAOS Atlas of Orthoses and Assistive_Devices Frank Gottschalk, MD, MB, BCh 2) Atlas of Amputations and Limb Deficiencies/Douglas G. Smith MD 3) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation/Lusardi & Jorge & Nielsen 4) Oatıs Ca. Kınesıology, The Mechanıcs And Patomechanıcs Of Human Movement, Lıppıncott Ww,2008 5)Kas-iskelet sistemi kinezyolojisi : rehabilitasyon için temeller; Neumann, Donald A.; Hipokrat Kitabevi, 2018. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |