Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ISI, IŞIK HİDROTERAPİ | PTR1215191 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan yüzeyel sıcaklık ajanları ve ışık modaliteleri ve hidroterapi yöntemletri fizyolojik etkileri ve uygulama yöntemlerini tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hücre-Doku Yapısı ve Özellikleri,Ağrı Mekanizması ve Fizyoterapi,Enflamasyon ve Onarım,Isı ve Işığın Fiziksel Özellikleri,Yüzeysel Isı Ajanlarının Fizyolojik Etkileri,Ultraviyole ve Infraruj,Hot Pack,Parafin,Lazer ,Soğuk Uygulama,Hidroterapi ve Balneoterapi,Fluidoterapi,Traksiyon,Girdap Banyosu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre ve doku yapısını ve özelliklerini anlar. | 16, 9 | A |
Ağrı mekanizmasını anlar. | 16, 9 | A |
İnflamasyon ve doku onarım süreçlerini açıklar. | 16, 9 | A |
Isı ve ışığın fiziksel özelliklerini kavrar. | 16, 9 | A |
Yüzeysel ısı ajanlarının fizyolojik etkilerini açıklar. | 16, 9 | A |
Soğuk ve sıcak ajanları tanımlar. | 16, 9 | A |
Hidroterapi ve balneoterapi uygulamalarını kavrar. | 16, 9 | A |
Traksiyon, fluidoterapi ve girdap banyoları uygulamalarını açıklar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hücre-Doku Yapısı ve Özellikleri | 1. kaynak 28-35 |
2 | Ağrı Mekanizması ve Fizyoterapi | 1. kaynak 38-47 |
3 | Enflamasyon ve Onarım | 2. kaynak 26-34 |
4 | Isı ve Işığın Fiziksel Özellikleri | 1. kaynak 55-60 |
5 | Yüzeysel Isı Ajanlarının Fizyolojik Etkileri | 1. kaynak 66-83 |
6 | Ultraviyole ve Infraruj | 2. kaynak 37-40 |
7 | Hot Pack | Mebis notları |
8 | Parafin | 3. kaynak 62-77 |
9 | Lazer | Mebis notları |
10 | Soğuk Uygulama | Mebis notları |
11 | Hidroterapi ve Balneoterapi | Mebis notları |
12 | Fluidoterapi | 3. kaynak 96-103 |
13 | Traksiyon | Mebis notları |
14 | Girdap Banyosu | Mebis notları |
Kaynak |
1 Michelle H,Cameron’Physical Agents in Rehabilitation,Saunders,2003
2. Kayıhan H,Tunalı Dolunay N.’Fizyoterapide Isı Işık,Su’HÜ.Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Yayını,1992
3. Tim Watson,Electrotherapy,Evidence-Based Practice,Churchill Livingstone,2008 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | X | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ISI, IŞIK HİDROTERAPİ | PTR1215191 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan yüzeyel sıcaklık ajanları ve ışık modaliteleri ve hidroterapi yöntemletri fizyolojik etkileri ve uygulama yöntemlerini tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hücre-Doku Yapısı ve Özellikleri,Ağrı Mekanizması ve Fizyoterapi,Enflamasyon ve Onarım,Isı ve Işığın Fiziksel Özellikleri,Yüzeysel Isı Ajanlarının Fizyolojik Etkileri,Ultraviyole ve Infraruj,Hot Pack,Parafin,Lazer ,Soğuk Uygulama,Hidroterapi ve Balneoterapi,Fluidoterapi,Traksiyon,Girdap Banyosu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre ve doku yapısını ve özelliklerini anlar. | 16, 9 | A |
Ağrı mekanizmasını anlar. | 16, 9 | A |
İnflamasyon ve doku onarım süreçlerini açıklar. | 16, 9 | A |
Isı ve ışığın fiziksel özelliklerini kavrar. | 16, 9 | A |
Yüzeysel ısı ajanlarının fizyolojik etkilerini açıklar. | 16, 9 | A |
Soğuk ve sıcak ajanları tanımlar. | 16, 9 | A |
Hidroterapi ve balneoterapi uygulamalarını kavrar. | 16, 9 | A |
Traksiyon, fluidoterapi ve girdap banyoları uygulamalarını açıklar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hücre-Doku Yapısı ve Özellikleri | 1. kaynak 28-35 |
2 | Ağrı Mekanizması ve Fizyoterapi | 1. kaynak 38-47 |
3 | Enflamasyon ve Onarım | 2. kaynak 26-34 |
4 | Isı ve Işığın Fiziksel Özellikleri | 1. kaynak 55-60 |
5 | Yüzeysel Isı Ajanlarının Fizyolojik Etkileri | 1. kaynak 66-83 |
6 | Ultraviyole ve Infraruj | 2. kaynak 37-40 |
7 | Hot Pack | Mebis notları |
8 | Parafin | 3. kaynak 62-77 |
9 | Lazer | Mebis notları |
10 | Soğuk Uygulama | Mebis notları |
11 | Hidroterapi ve Balneoterapi | Mebis notları |
12 | Fluidoterapi | 3. kaynak 96-103 |
13 | Traksiyon | Mebis notları |
14 | Girdap Banyosu | Mebis notları |
Kaynak |
1 Michelle H,Cameron’Physical Agents in Rehabilitation,Saunders,2003
2. Kayıhan H,Tunalı Dolunay N.’Fizyoterapide Isı Işık,Su’HÜ.Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Yayını,1992
3. Tim Watson,Electrotherapy,Evidence-Based Practice,Churchill Livingstone,2008 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | X | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55