Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK GELİŞİMİ II | ÇCG1243040 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersin Amacı | Doğum öncesi gelişimden, ergenlik dönemi gelişimine kadar tüm gelişim dönemi özellikleri ve gelişim basamakları hakkında bilgilendirmek ve bu dönemlerde Çocuk Gelişimi Teknikerinin rolünü belirlemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk gelişiminde temel kavramlar 1 ( Büyüme, olgunlaşma, hazır bulunuşluk),Çocuk gelişiminde temel kavramlar 2 ( Gelişimi etkileyen faktörler),Çocuk gelişiminde temel kavramlar 3 ( Gelişimin temel ilkeleri), Psikoseksüel Gelişim Kuramı,Psikososyal Gelişim Kuramı,Bilişsel Gelişim Kuramı,Doğum Öncesi Gelişim,Bebeklik Döneminde Gelişim, Erken Çocukluk Döneminde Gelişim,Orta Çocukluk Döneminde Gelişim, Ergenlik Döneminde Gelişim ,Çocuk ve Ergenlerde Cinsel Gelişim ve Eğitim ,Çocukların Çizimlerinin Gelişim Aşamaları Değerlendirme 1,Çocukların Çizimlerinin Gelişim Aşamaları Değerlendirme 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Doğum öncesi gelişim özellikleri hakkında bilgiyi açıklar | 10, 9 | A |
Bebeklik dönemi gelişim özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Erken ve Orta çocukluk dönemi gelişim özellikleri tanır. | 10, 16, 9 | A |
Ergenlik dönemi gelişim özellikleri hakkında bilgiyi aktarır. | 10, 16, 9 | A |
Çocukların çizimlerinin gelişim aşamaları hakkında bilgiyi aktarır. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk gelişiminde temel kavramlar 1 ( Büyüme, olgunlaşma, hazır bulunuşluk) | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Çocuk gelişiminde temel kavramlar 2 ( Gelişimi etkileyen faktörler) | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Çocuk gelişiminde temel kavramlar 3 ( Gelişimin temel ilkeleri) | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Psikoseksüel Gelişim Kuramı | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Psikososyal Gelişim Kuramı | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Bilişsel Gelişim Kuramı | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Doğum Öncesi Gelişim | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Bebeklik Döneminde Gelişim | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Orta Çocukluk Döneminde Gelişim | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Ergenlik Döneminde Gelişim | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Çocuk ve Ergenlerde Cinsel Gelişim ve Eğitim | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Çocukların Çizimlerinin Gelişim Aşamaları Değerlendirme 1 | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Çocukların Çizimlerinin Gelişim Aşamaları Değerlendirme 2 | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Powerpoint ders notları |
Senemoğlu, N. (2007). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Gönül Yayıncılık. San Bayhan, P., ve Artan, İ. (2004). Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları. Yavuzer, H. (2000). Çocuǧunuzun ilk 6 yılı. Remzi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | X | |||||
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 2 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 1 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 135 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(135/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK GELİŞİMİ II | ÇCG1243040 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersin Amacı | Doğum öncesi gelişimden, ergenlik dönemi gelişimine kadar tüm gelişim dönemi özellikleri ve gelişim basamakları hakkında bilgilendirmek ve bu dönemlerde Çocuk Gelişimi Teknikerinin rolünü belirlemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk gelişiminde temel kavramlar 1 ( Büyüme, olgunlaşma, hazır bulunuşluk),Çocuk gelişiminde temel kavramlar 2 ( Gelişimi etkileyen faktörler),Çocuk gelişiminde temel kavramlar 3 ( Gelişimin temel ilkeleri), Psikoseksüel Gelişim Kuramı,Psikososyal Gelişim Kuramı,Bilişsel Gelişim Kuramı,Doğum Öncesi Gelişim,Bebeklik Döneminde Gelişim, Erken Çocukluk Döneminde Gelişim,Orta Çocukluk Döneminde Gelişim, Ergenlik Döneminde Gelişim ,Çocuk ve Ergenlerde Cinsel Gelişim ve Eğitim ,Çocukların Çizimlerinin Gelişim Aşamaları Değerlendirme 1,Çocukların Çizimlerinin Gelişim Aşamaları Değerlendirme 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Doğum öncesi gelişim özellikleri hakkında bilgiyi açıklar | 10, 9 | A |
Bebeklik dönemi gelişim özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Erken ve Orta çocukluk dönemi gelişim özellikleri tanır. | 10, 16, 9 | A |
Ergenlik dönemi gelişim özellikleri hakkında bilgiyi aktarır. | 10, 16, 9 | A |
Çocukların çizimlerinin gelişim aşamaları hakkında bilgiyi aktarır. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk gelişiminde temel kavramlar 1 ( Büyüme, olgunlaşma, hazır bulunuşluk) | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Çocuk gelişiminde temel kavramlar 2 ( Gelişimi etkileyen faktörler) | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Çocuk gelişiminde temel kavramlar 3 ( Gelişimin temel ilkeleri) | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Psikoseksüel Gelişim Kuramı | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Psikososyal Gelişim Kuramı | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Bilişsel Gelişim Kuramı | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Doğum Öncesi Gelişim | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Bebeklik Döneminde Gelişim | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Orta Çocukluk Döneminde Gelişim | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Ergenlik Döneminde Gelişim | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Çocuk ve Ergenlerde Cinsel Gelişim ve Eğitim | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Çocukların Çizimlerinin Gelişim Aşamaları Değerlendirme 1 | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Çocukların Çizimlerinin Gelişim Aşamaları Değerlendirme 2 | Derse ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Powerpoint ders notları |
Senemoğlu, N. (2007). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Gönül Yayıncılık. San Bayhan, P., ve Artan, İ. (2004). Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları. Yavuzer, H. (2000). Çocuǧunuzun ilk 6 yılı. Remzi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | X | |||||
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |