Obezitede uygulanan egzersiz ve fiziksel aktivite programlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Obezite tanım ve problemler,Çocukluk obezitesi,Çocukluk obezitesinde egzersiz ve aktivite programları,Adölesan dönem obezitesi,Adölesan dönem egzersizleri ve önlemler,Adölesan dönem fiziksel aktivite programları,Yetişkin obezitesi,Yetişkin dönem obezite değerlendirme yöntemleri,Yetişkin dönem egzersizleri ve fiziksel aktivite programları,Yaşlılarda obezite sorunu ve etkileri,Yaşlılarda egzersiz modaliteleri ve uygulama,Yaşlılarda fiziksel aktivite ve öneriler,Obezite egzersiz reçeteleri ve fiziksel aktivite önerileri,Kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Obezitenin risk faktörlerini, etkilerini ve önleme yöntemlerini tartışır.
16, 37, 6, 9
A, D, E
İnaktivite etkilerini açıklar.
13, 16, 9
D, E
Okul öncesi ve okul dönemi obezite ve tedavisini tartışır.
13, 16, 9
D, E
Yetişkin obezitesi ve tedavisini tartışır.
13, 16, 37, 9
D, E
Yaşlılarda obezite ve tedavisinin tartışır.
16, 37, 9
D, E
Her yaş grubunda aktivite programlarını tanımlar.
16, 37, 9
D, E
Öğretim Yöntemleri:
13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Obezite tanım ve problemler
2. kaynak sayfa, 25-40
2
Çocukluk obezitesi
2. kaynak sayfa,429-450
3
Çocukluk obezitesinde egzersiz ve aktivite programları
3. kaynak sayfa, 226-231
4
Adölesan dönem obezitesi
2. kaynak sayfa, 459-481
5
Adölesan dönem egzersizleri ve önlemler
3. kaynak sayfa, 224-231
6
Adölesan dönem fiziksel aktivite programları
3. kaynak sayfa, 224-231
7
Yetişkin obezitesi
2. kaynak sayfa, 489-495
8
Yetişkin dönem obezite değerlendirme yöntemleri
2. kaynak sayfa, 496-508
9
Yetişkin dönem egzersizleri ve fiziksel aktivite programları
2. kaynak sayfa, 496-508
10
Yaşlılarda obezite sorunu ve etkileri
2. kaynak sayfa, 489-495
11
Yaşlılarda egzersiz modaliteleri ve uygulama
4. kaynak sayfa, 319-321
12
Yaşlılarda fiziksel aktivite ve öneriler
3. kaynak sayfa, 213-215
13
Obezite egzersiz reçeteleri ve fiziksel aktivite önerileri
4. kaynak sayfa,310-316
14
Kanıta dayalı çalışmalar
www.pubmed.com
Kaynak
Mebis notları
1-C.Bouchard,PT.Katzmarzyk ‘Physical Activity and Obesity’ Human Kinetics, 2010
2-S. Kumanyika, RC Brownson,Springer,2007
3- Report of a WHO Concultation. Obesity: Preventing and Managing The Global Epidemic, 2000
4- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel, 2013
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
7
98
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
5
10
50
Proje Sunumu / Seminer
5
10
50
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
281
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(281/30)
9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
OBEZİTE FİZYOTERAPİSİ
-
Güz Dönemi
2+0
2
9
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Obezitede uygulanan egzersiz ve fiziksel aktivite programlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Obezite tanım ve problemler,Çocukluk obezitesi,Çocukluk obezitesinde egzersiz ve aktivite programları,Adölesan dönem obezitesi,Adölesan dönem egzersizleri ve önlemler,Adölesan dönem fiziksel aktivite programları,Yetişkin obezitesi,Yetişkin dönem obezite değerlendirme yöntemleri,Yetişkin dönem egzersizleri ve fiziksel aktivite programları,Yaşlılarda obezite sorunu ve etkileri,Yaşlılarda egzersiz modaliteleri ve uygulama,Yaşlılarda fiziksel aktivite ve öneriler,Obezite egzersiz reçeteleri ve fiziksel aktivite önerileri,Kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Obezitenin risk faktörlerini, etkilerini ve önleme yöntemlerini tartışır.
16, 37, 6, 9
A, D, E
İnaktivite etkilerini açıklar.
13, 16, 9
D, E
Okul öncesi ve okul dönemi obezite ve tedavisini tartışır.
13, 16, 9
D, E
Yetişkin obezitesi ve tedavisini tartışır.
13, 16, 37, 9
D, E
Yaşlılarda obezite ve tedavisinin tartışır.
16, 37, 9
D, E
Her yaş grubunda aktivite programlarını tanımlar.
16, 37, 9
D, E
Öğretim Yöntemleri:
13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Obezite tanım ve problemler
2. kaynak sayfa, 25-40
2
Çocukluk obezitesi
2. kaynak sayfa,429-450
3
Çocukluk obezitesinde egzersiz ve aktivite programları
3. kaynak sayfa, 226-231
4
Adölesan dönem obezitesi
2. kaynak sayfa, 459-481
5
Adölesan dönem egzersizleri ve önlemler
3. kaynak sayfa, 224-231
6
Adölesan dönem fiziksel aktivite programları
3. kaynak sayfa, 224-231
7
Yetişkin obezitesi
2. kaynak sayfa, 489-495
8
Yetişkin dönem obezite değerlendirme yöntemleri
2. kaynak sayfa, 496-508
9
Yetişkin dönem egzersizleri ve fiziksel aktivite programları
2. kaynak sayfa, 496-508
10
Yaşlılarda obezite sorunu ve etkileri
2. kaynak sayfa, 489-495
11
Yaşlılarda egzersiz modaliteleri ve uygulama
4. kaynak sayfa, 319-321
12
Yaşlılarda fiziksel aktivite ve öneriler
3. kaynak sayfa, 213-215
13
Obezite egzersiz reçeteleri ve fiziksel aktivite önerileri
4. kaynak sayfa,310-316
14
Kanıta dayalı çalışmalar
www.pubmed.com
Kaynak
Mebis notları
1-C.Bouchard,PT.Katzmarzyk ‘Physical Activity and Obesity’ Human Kinetics, 2010
2-S. Kumanyika, RC Brownson,Springer,2007
3- Report of a WHO Concultation. Obesity: Preventing and Managing The Global Epidemic, 2000
4- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel, 2013
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.