Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE LİTARETÜR TARAMA-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İPEK EROĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı bilimsel kaynakları analiz etmek ve rapor hazırlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Literatür taramaya giriş ve bilimsel araştırmadaki önemi ,Literatür kaynakları ve kaynaklara ulaşma,Araştırma makale analizi-1 ,Atıf ,Araştırma makale analizi-2 ,Makale türleri ,Referans ekleme ve referans düzenleme yazılımları ,Tablo, şekil ve şema hazırlama ,Rapor yazma-1 ,Rapor analizi ,Akademik iletişim ,Akademik iletişim uygulamaları ,Rapor yazma-2,Rapor yazma-3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilimsel araştırma sürecini açıklayabilecektir14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
1.1. Bilim kavramını açıklar14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
1.2. Bilimsel araştırmada veri kullanımını tanımlar14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
1.3. Bilimsel verilerin kullanımında intihal ve akademik etik kavramlarını açıklar14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
2. Bilimsel kaynakları bulabilecektir.14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
2.1. Fiziksel ve online kaynakların ayrımını yapar14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
2.2. Bilginin bilimsel olup olmadığını kontrol eder.14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
2.3. Bilgiye ulaşmak için hangi veritabanlarını kullanacağını bilir14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
2.4. Belirlenmiş bir konuya yönelik kaynaklara ulaşabilir14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
3. Bilimsel ilkeler ışığında, bilimsel kaynakları gerektiği gibi kullanarak raporlama yapabilecektir.14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
3.1. Bilimsel raporların hazırlanmasında referans göstermenin önemini bilir.14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
3.2. Referans gösterme yazılımlarını kullanır.14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
3.3 Rapor hazırlama sürecinde çizelge ve grafikleri hazırlar.14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
3.4. Raporlama sürecinde etik davranışlar gösterir.14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Literatür taramaya giriş ve bilimsel araştırmadaki önemi 1, 2, 3
2Literatür kaynakları ve kaynaklara ulaşma1, 2, 3
3Araştırma makale analizi-1 1, 2, 3
4Atıf 1, 2, 3
5Araştırma makale analizi-2 1, 2, 3
6Makale türleri 1, 2, 3
7Referans ekleme ve referans düzenleme yazılımları 1, 2, 3
8Tablo, şekil ve şema hazırlama 1, 2, 3
9Rapor yazma-1 1, 2, 3
10Rapor analizi 1, 2, 3
11Akademik iletişim 1, 2, 3
12Akademik iletişim uygulamaları 1, 2, 3
13Rapor yazma-21, 2, 3
14Rapor yazma-31, 2, 3
Kaynak
[1] Öğretim üyesi ders notları.
[2] KARASAR, N., Bilimsel Araştırma Yöntemi, 13. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004. [3] KARASAR, N., Araştırmalarda Rapor Hazırlama, 12. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
X
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5315
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı236
Toplam İş Yükü (Saat)61
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(61/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE LİTARETÜR TARAMA-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İPEK EROĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı bilimsel kaynakları analiz etmek ve rapor hazırlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Literatür taramaya giriş ve bilimsel araştırmadaki önemi ,Literatür kaynakları ve kaynaklara ulaşma,Araştırma makale analizi-1 ,Atıf ,Araştırma makale analizi-2 ,Makale türleri ,Referans ekleme ve referans düzenleme yazılımları ,Tablo, şekil ve şema hazırlama ,Rapor yazma-1 ,Rapor analizi ,Akademik iletişim ,Akademik iletişim uygulamaları ,Rapor yazma-2,Rapor yazma-3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilimsel araştırma sürecini açıklayabilecektir14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
1.1. Bilim kavramını açıklar14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
1.2. Bilimsel araştırmada veri kullanımını tanımlar14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
1.3. Bilimsel verilerin kullanımında intihal ve akademik etik kavramlarını açıklar14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
2. Bilimsel kaynakları bulabilecektir.14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
2.1. Fiziksel ve online kaynakların ayrımını yapar14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
2.2. Bilginin bilimsel olup olmadığını kontrol eder.14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
2.3. Bilgiye ulaşmak için hangi veritabanlarını kullanacağını bilir14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
2.4. Belirlenmiş bir konuya yönelik kaynaklara ulaşabilir14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
3. Bilimsel ilkeler ışığında, bilimsel kaynakları gerektiği gibi kullanarak raporlama yapabilecektir.14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
3.1. Bilimsel raporların hazırlanmasında referans göstermenin önemini bilir.14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
3.2. Referans gösterme yazılımlarını kullanır.14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
3.3 Rapor hazırlama sürecinde çizelge ve grafikleri hazırlar.14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
3.4. Raporlama sürecinde etik davranışlar gösterir.14, 16, 19, 5, 6, 9A, F, H
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Literatür taramaya giriş ve bilimsel araştırmadaki önemi 1, 2, 3
2Literatür kaynakları ve kaynaklara ulaşma1, 2, 3
3Araştırma makale analizi-1 1, 2, 3
4Atıf 1, 2, 3
5Araştırma makale analizi-2 1, 2, 3
6Makale türleri 1, 2, 3
7Referans ekleme ve referans düzenleme yazılımları 1, 2, 3
8Tablo, şekil ve şema hazırlama 1, 2, 3
9Rapor yazma-1 1, 2, 3
10Rapor analizi 1, 2, 3
11Akademik iletişim 1, 2, 3
12Akademik iletişim uygulamaları 1, 2, 3
13Rapor yazma-21, 2, 3
14Rapor yazma-31, 2, 3
Kaynak
[1] Öğretim üyesi ders notları.
[2] KARASAR, N., Bilimsel Araştırma Yöntemi, 13. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004. [3] KARASAR, N., Araştırmalarda Rapor Hazırlama, 12. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
X
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/04/2022 - 11:59Son Güncelleme Tarihi: 27/03/2023 - 12:00