Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fulya SÜMER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenci şunları yapabilecek: 1.1 Ana fikirleri, destekleyici detayları ve mantıksal veya anlatı dizilerini tanımlayarak bir pasajın anlamını tespit etme. 1.2 Yazılı bir çalışmanın altında yatan örtülü varsayımları ve değerleri tanıma. 1.3 Bir metinde sunulan fikirleri, onların mantıksal geçerliliğini, etkilerini ve metnin ötesinde fikirlerle olan ilişkilerini belirleyerek değerlendirme. 1.4 Bir metinde sunulan fikirleri okuyucuları ikna etmek için kullanılan retorik yapıları belirleyerek değerlendirme. Bir metindeki gerçekler ve görüşler arasındaki farkı ayırt etme. 2.1 Dilsel özelliklerinin ve edebi araçlarının analizi yoluyla edebi metnin tonunu, modunu ve sesini tanımlama. 2.2 Bir edebi metnin temasını ve biçimsel unsurlar tarafından somutlaşan biçimlerini tanımlama. 2.3 Anlatım, anlamlandırma ve konuşma şekilleri gibi genel anlamsal özellikleri tanımlama ve analiz etme. 3.1 Yabancı kelimeleri tanımlama. 3.2 Gerçekleri bulma ve bir metnin ayrıntılarını ayırt etme. 3.3 Bir metinden belirli bilgileri ve detayları saklama. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, ders programı, ders kuralları ,Okuma Parçası 1: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 2: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 3: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 4: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 5: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 6: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Alıştırma ve değerlendirme,Okuma Parçası 7: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 8: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 9: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 10: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 11: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Konu Tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yabancı Dil 2 dersi öğrencilerin eleştirel okuma ve düşünme becerilerini iyileştirmek, analitik, çıkarımsal ve değerlendirmeci kavrayışlarını arttırmak, kelime becerilerini genişletmek ve akademik disiplinlerarası kullanmak üzere etkili çalışma stratejileri edinmeleri için tasarlanmıştır. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, ders programı, ders kuralları | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
2 | Okuma Parçası 1: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
3 | Okuma Parçası 2: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
4 | Okuma Parçası 3: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
5 | Okuma Parçası 4: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
6 | Okuma Parçası 5: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
7 | Okuma Parçası 6: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
8 | Alıştırma ve değerlendirme | Ders Alıştırmaları |
9 | Okuma Parçası 7: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
10 | Okuma Parçası 8: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
11 | Okuma Parçası 9: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
12 | Okuma Parçası 10: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
13 | Okuma Parçası 11: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
14 | Konu Tekrarı | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Inside Reading 3 and 4 (2nd edition). Oxford, UK: Oxford University Press. |
ders notları, power points sunular, konu ile ilgili web sayfaları, alan ile ilgili akademik makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 3 | 2 | 6 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 2 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 2 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 1 | 2 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 30 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(30/30) | 1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fulya SÜMER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenci şunları yapabilecek: 1.1 Ana fikirleri, destekleyici detayları ve mantıksal veya anlatı dizilerini tanımlayarak bir pasajın anlamını tespit etme. 1.2 Yazılı bir çalışmanın altında yatan örtülü varsayımları ve değerleri tanıma. 1.3 Bir metinde sunulan fikirleri, onların mantıksal geçerliliğini, etkilerini ve metnin ötesinde fikirlerle olan ilişkilerini belirleyerek değerlendirme. 1.4 Bir metinde sunulan fikirleri okuyucuları ikna etmek için kullanılan retorik yapıları belirleyerek değerlendirme. Bir metindeki gerçekler ve görüşler arasındaki farkı ayırt etme. 2.1 Dilsel özelliklerinin ve edebi araçlarının analizi yoluyla edebi metnin tonunu, modunu ve sesini tanımlama. 2.2 Bir edebi metnin temasını ve biçimsel unsurlar tarafından somutlaşan biçimlerini tanımlama. 2.3 Anlatım, anlamlandırma ve konuşma şekilleri gibi genel anlamsal özellikleri tanımlama ve analiz etme. 3.1 Yabancı kelimeleri tanımlama. 3.2 Gerçekleri bulma ve bir metnin ayrıntılarını ayırt etme. 3.3 Bir metinden belirli bilgileri ve detayları saklama. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, ders programı, ders kuralları ,Okuma Parçası 1: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 2: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 3: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 4: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 5: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 6: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Alıştırma ve değerlendirme,Okuma Parçası 7: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 8: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 9: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 10: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 11: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Konu Tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yabancı Dil 2 dersi öğrencilerin eleştirel okuma ve düşünme becerilerini iyileştirmek, analitik, çıkarımsal ve değerlendirmeci kavrayışlarını arttırmak, kelime becerilerini genişletmek ve akademik disiplinlerarası kullanmak üzere etkili çalışma stratejileri edinmeleri için tasarlanmıştır. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, ders programı, ders kuralları | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
2 | Okuma Parçası 1: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
3 | Okuma Parçası 2: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
4 | Okuma Parçası 3: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
5 | Okuma Parçası 4: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
6 | Okuma Parçası 5: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
7 | Okuma Parçası 6: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
8 | Alıştırma ve değerlendirme | Ders Alıştırmaları |
9 | Okuma Parçası 7: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
10 | Okuma Parçası 8: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
11 | Okuma Parçası 9: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
12 | Okuma Parçası 10: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
13 | Okuma Parçası 11: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması |
14 | Konu Tekrarı | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Inside Reading 3 and 4 (2nd edition). Oxford, UK: Oxford University Press. |
ders notları, power points sunular, konu ile ilgili web sayfaları, alan ile ilgili akademik makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |