Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İKTİSAT II (İNG)-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Davut ARMAĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatih Baha AYDIN
Dersin Yardımcıları-
Dersin AmacıBu dersin amacı, ekonomi biliminin dayandığı temel ilkeleri ve bu ilkeler ışığında ulusal ekonomiye ilişkin dinamikler ve ilgili politikaların nasıl işlediğine dair süreçleri açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Makro ekonomiye giriş, Milli gelir hesaplaması,Ekonomik Büyüme,Enflasyon,İşsizlik,Toplam Harcamalar ve Denge,Maliye Politikası,Para Piyasası ve Politikası,AS-AD Modeli I: Toplam Talep,AS-AD Modeli II: Toplam arz,Uluslararası Ticaret,Uluslararası Finans ve Ekonomik Krizler,Makro Ekonomide Alternatif Görüşler I,Makro Ekonomide Alternatif Görüşler II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.2. Uygulanan para politikasını teorik bağlamda eleştirir10, 16, 9A
4.2. Keynesçi iktisadın ekonomiye dair genel yaklaşımını yorumlar10, 16, 9A
1. Ekonominin nasıl işlediğini genel olarak açıklar 10, 13, 16, 6, 9A
1.1. Finansal piyasaların işleyişini anlatır10, 16, 9A
1.2. Milli gelir ve istihdam düzeyi üzerinden ekonomiyi değerlendirir10, 16, 9A
1.3. Finansal piyasalar ve reel ekonomi arasındaki etkileşimi açıklar10, 16, 9A
2. İktisat politikasına dair önerilerde bulunur10, 13, 16, 6, 9A
2.1. Merkez bankasının kararlarını değerlendirir10, 16, 9A
2.3. Devletin uyguladığı maliye politikasını değerlendirir10, 16, 9A
2.4. Ekonomik kalkınma için gerekli uzun dönemli iktisat politikalarını yorumlar10, 16, 9A
3. Güncel ekonomik olayları analiz eder10, 13, 16, 6, 9A
3.1. Ekonomik büyüme ve istihdam düzeyi gibi reel büyüklüklerde yaşanan değişimleri yorumlar10, 16, 9A
3.2. Döviz kuru ve faiz oranı gibi finansal büyüklüklerde yaşanan değişimlerin ekonomi üzerindeki etkisini tartışır10, 16, 9A
3.3 Türkiye ekonomisinin genel durumunu yaşanan değişimler ışığında analiz eder10, 16, 9A
4. İktisadi ekolleri çeşitli açılardan karşılaştırır10, 13, 16, 6, 9A
4.1. Klasik iktisadın ekonomiye dair genel yaklaşımını yorumlar10, 16, 9A
4.3. Diğer iktisadi ekollerin iktisat politikası önerilerini genel olarak anlatır10, 16, 9A
4.4. İktisadi ekollerin hangi konularda görüş ayrılığı yaşadığını, hangi konularda benzer düşündüğünü yorumlar10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Makro ekonomiye giriş-
2 Milli gelir hesaplaması-
3Ekonomik Büyüme-
4Enflasyon-
5İşsizlik-
6Toplam Harcamalar ve Denge-
7Maliye Politikası-
8Para Piyasası ve Politikası-
9AS-AD Modeli I: Toplam Talep-
10AS-AD Modeli II: Toplam arz
11Uluslararası Ticaret-
12Uluslararası Finans ve Ekonomik Krizler-
13Makro Ekonomide Alternatif Görüşler I-
14Makro Ekonomide Alternatif Görüşler II-
Kaynak
K.E. Case, R.C. Fair, and S.M. Oster, Principles of Economics, Prentice Hall, 2013.
- Paul Krugman and Robin Wells, Microeconomics, Worth Publishers, 2012. - Mevlüt Tatlıyer, İktisadi Düşüncenin Evrimi ve İktisat Politikası, Nobel Yayıncılık, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
2
2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır.
3
3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir.
4
4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır.
5
5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir.
6
6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur.
7
7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir.
8
8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir.
X
10
10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir.
11
11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar.
12
12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir.
X
13
13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır.
14
14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
15
15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
X
16
16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular.
17
17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir.
18
18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
19
19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir.
X
20
20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13535
Genel Sınav ve Hazırlığı14545
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İKTİSAT II (İNG)-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Davut ARMAĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatih Baha AYDIN
Dersin Yardımcıları-
Dersin AmacıBu dersin amacı, ekonomi biliminin dayandığı temel ilkeleri ve bu ilkeler ışığında ulusal ekonomiye ilişkin dinamikler ve ilgili politikaların nasıl işlediğine dair süreçleri açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Makro ekonomiye giriş, Milli gelir hesaplaması,Ekonomik Büyüme,Enflasyon,İşsizlik,Toplam Harcamalar ve Denge,Maliye Politikası,Para Piyasası ve Politikası,AS-AD Modeli I: Toplam Talep,AS-AD Modeli II: Toplam arz,Uluslararası Ticaret,Uluslararası Finans ve Ekonomik Krizler,Makro Ekonomide Alternatif Görüşler I,Makro Ekonomide Alternatif Görüşler II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.2. Uygulanan para politikasını teorik bağlamda eleştirir10, 16, 9A
4.2. Keynesçi iktisadın ekonomiye dair genel yaklaşımını yorumlar10, 16, 9A
1. Ekonominin nasıl işlediğini genel olarak açıklar 10, 13, 16, 6, 9A
1.1. Finansal piyasaların işleyişini anlatır10, 16, 9A
1.2. Milli gelir ve istihdam düzeyi üzerinden ekonomiyi değerlendirir10, 16, 9A
1.3. Finansal piyasalar ve reel ekonomi arasındaki etkileşimi açıklar10, 16, 9A
2. İktisat politikasına dair önerilerde bulunur10, 13, 16, 6, 9A
2.1. Merkez bankasının kararlarını değerlendirir10, 16, 9A
2.3. Devletin uyguladığı maliye politikasını değerlendirir10, 16, 9A
2.4. Ekonomik kalkınma için gerekli uzun dönemli iktisat politikalarını yorumlar10, 16, 9A
3. Güncel ekonomik olayları analiz eder10, 13, 16, 6, 9A
3.1. Ekonomik büyüme ve istihdam düzeyi gibi reel büyüklüklerde yaşanan değişimleri yorumlar10, 16, 9A
3.2. Döviz kuru ve faiz oranı gibi finansal büyüklüklerde yaşanan değişimlerin ekonomi üzerindeki etkisini tartışır10, 16, 9A
3.3 Türkiye ekonomisinin genel durumunu yaşanan değişimler ışığında analiz eder10, 16, 9A
4. İktisadi ekolleri çeşitli açılardan karşılaştırır10, 13, 16, 6, 9A
4.1. Klasik iktisadın ekonomiye dair genel yaklaşımını yorumlar10, 16, 9A
4.3. Diğer iktisadi ekollerin iktisat politikası önerilerini genel olarak anlatır10, 16, 9A
4.4. İktisadi ekollerin hangi konularda görüş ayrılığı yaşadığını, hangi konularda benzer düşündüğünü yorumlar10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Makro ekonomiye giriş-
2 Milli gelir hesaplaması-
3Ekonomik Büyüme-
4Enflasyon-
5İşsizlik-
6Toplam Harcamalar ve Denge-
7Maliye Politikası-
8Para Piyasası ve Politikası-
9AS-AD Modeli I: Toplam Talep-
10AS-AD Modeli II: Toplam arz
11Uluslararası Ticaret-
12Uluslararası Finans ve Ekonomik Krizler-
13Makro Ekonomide Alternatif Görüşler I-
14Makro Ekonomide Alternatif Görüşler II-
Kaynak
K.E. Case, R.C. Fair, and S.M. Oster, Principles of Economics, Prentice Hall, 2013.
- Paul Krugman and Robin Wells, Microeconomics, Worth Publishers, 2012. - Mevlüt Tatlıyer, İktisadi Düşüncenin Evrimi ve İktisat Politikası, Nobel Yayıncılık, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
2
2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır.
3
3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir.
4
4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır.
5
5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir.
6
6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur.
7
7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir.
8
8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir.
X
10
10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir.
11
11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar.
12
12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir.
X
13
13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır.
14
14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
15
15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
X
16
16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular.
17
17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir.
18
18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
19
19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir.
X
20
20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:46Son Güncelleme Tarihi: 29/01/2023 - 10:25