Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİO HUKUK | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratacağı toplumsal sorunları hukuksal boyutlarıyla değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biohukuk nedir? Bioetik-biohukuk tanımları ve farklılıkları, amaç ve beklentiler.,21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratabileceği sorunlar (1): İnsanın yeniden üretimi; kadın ve erkek; akrabalık düzeni; yaşam, sağlık ve ölüm; insan vücudu.,21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratabileceği sorunlar (2): Embriyo, embriyo üzerinde bilimsel çalışmalar, deneyler, uygulamalar; tüp bebek-tüp çocuk; insan kopyalama; cinsiyet değiştirme, cinsellik; kök hücreler ve kök hücre üzerinde bilimsel çalışmalar, deneyler, uygulamalar.,21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratabileceği sorunlar (3): Genler ve genom projesi; genlere müdahale; türler arası gen aktarımı; bilimsel araştırma, deney ve uygulamalar.,21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratabileceği sorunlar (4): Bioçeşitlilik ve soy arıtım değerlendirmesi.,21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratabileceği sorunların yerleşmiş hukuk sistemine, toplumsal yapılara ve devlet örgütlenmesine etkileri: Medeni Hukuk, Borçlar Hukuku, Ticaret Hukuku, Telif Hakları Hukuku, Marka ve Patent Hukuku,,Hukuk alanında sorunlara çözüm arayışları ve önerileri (1): ‘insanlık’ ve ‘insan onuru’ temelinde çözüm.,Hukuk alanında sorunlara çözüm arayışları ve önerileri (2): İnsan hakları temelinde çözüm.,Hukuk alanında sorunlara çözüm arayışları ve önerileri (3): İnsanın evrimi temelinde çözüm.,Çözüm önerilerinin hukuk sistemimizdeki ‘kişi-eşya’ temel ayırımı açısından değerlendirilmesi.,Uluslararası hukukta öngörülen düzenlemeler: Uluslararası Sözleşmeler ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararları; değerlendirme,Türk Hukukundaki düzenlemeler; değerlendirme,Biohukuk ve küreselleşme : Uluslararası Biohukuk ve kültür,Biohukuk : Geleceğe köprü; yerleşik hukuk sisteminde revizyon mu, yeni bir hukuk sistemine geçişin sancılı süreci mi?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimdeki gelişmelerin ve yeni teknolojilerin insan yaşamına uygulanmasıyla ortaya çıkacak sorunları değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Doğa bilimleriyle sosyal bilimler arasındaki etkileşimi anlatır. | 10, 16, 9 | A, E |
Sorunların yerleşmiş hukuk sistemine, toplumsal yapılara ve devlet örgütlenmelerine etkilerini sorgular. | 10, 16, 9 | A, E |
Biohukuk-bioetik tanımlarını ve farklılıklarını, amaç ve beklentileri değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Bilimdeki gelişmeler ve olası yeni teknolojileri değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Yeni teknolojilerin insanın yeniden üretimi, akrabalık sistemleri, yaşam, sağlık ve ölüm üzerine etkilerini anlatır. | 10, 16, 9 | A, E |
Embriyo, embriyo üzerindeki bilimsel çalışmaları, deneyleri,uygulamaları; tüp bebek-tüp çocuk, insan kopyalama, cinsiyet değiştirme konularını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Kök hücreler üzerindeki bilimsel çalışmaları, deneyleri ve uygulamaları sorgular. | 10, 16, 9 | A, E |
Genetik alanındaki gelişmeleri değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Genlerin işlevini ve Genon projesini değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Genetik müdahaleleri, türler arası gen aktarımını sonuçlarıyla sorgular. | 10, 16, 9 | A, E |
Bioçeşitliliği ve soy arıtımını anlatır. | 10, 16, 9 | A, E |
Sorunlara hukuk alanında önerilen çözümleri değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
İnsanlık, insan onuru, insan hakları, insanın evrimi temelinde geliştirilen çözümleri kişi-eşya temel ayırımı açısından değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Uluslararası ve ulusal hukuktaki hukuki düzenlemeleri, uluslararası ve ulusal yargı kararlarını anlatır. | 10, 16, 9 | A, E |
Biohukukun yerleşik hukuk sisteminden yeni bir hukuk sistemine geçiş olmasını sorgular. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biohukuk nedir? Bioetik-biohukuk tanımları ve farklılıkları, amaç ve beklentiler. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | 21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratabileceği sorunlar (1): İnsanın yeniden üretimi; kadın ve erkek; akrabalık düzeni; yaşam, sağlık ve ölüm; insan vücudu. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | 21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratabileceği sorunlar (2): Embriyo, embriyo üzerinde bilimsel çalışmalar, deneyler, uygulamalar; tüp bebek-tüp çocuk; insan kopyalama; cinsiyet değiştirme, cinsellik; kök hücreler ve kök hücre üzerinde bilimsel çalışmalar, deneyler, uygulamalar. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | 21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratabileceği sorunlar (3): Genler ve genom projesi; genlere müdahale; türler arası gen aktarımı; bilimsel araştırma, deney ve uygulamalar. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | 21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratabileceği sorunlar (4): Bioçeşitlilik ve soy arıtım değerlendirmesi. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | 21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratabileceği sorunların yerleşmiş hukuk sistemine, toplumsal yapılara ve devlet örgütlenmesine etkileri: Medeni Hukuk, Borçlar Hukuku, Ticaret Hukuku, Telif Hakları Hukuku, Marka ve Patent Hukuku, | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Hukuk alanında sorunlara çözüm arayışları ve önerileri (1): ‘insanlık’ ve ‘insan onuru’ temelinde çözüm. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Hukuk alanında sorunlara çözüm arayışları ve önerileri (2): İnsan hakları temelinde çözüm. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Hukuk alanında sorunlara çözüm arayışları ve önerileri (3): İnsanın evrimi temelinde çözüm. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Çözüm önerilerinin hukuk sistemimizdeki ‘kişi-eşya’ temel ayırımı açısından değerlendirilmesi. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Uluslararası hukukta öngörülen düzenlemeler: Uluslararası Sözleşmeler ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararları; değerlendirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Türk Hukukundaki düzenlemeler; değerlendirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Biohukuk ve küreselleşme : Uluslararası Biohukuk ve kültür | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Biohukuk : Geleceğe köprü; yerleşik hukuk sisteminde revizyon mu, yeni bir hukuk sistemine geçişin sancılı süreci mi? | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Ders notları |
Diğer kaynak bulunmamaktadır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | X | |||||
2 | 2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır. | X | |||||
3 | 3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir. | X | |||||
4 | 4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır. | X | |||||
5 | 5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
6 | 6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur. | X | |||||
7 | 7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir. | X | |||||
8 | 8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | 9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir. | ||||||
10 | 10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir. | X | |||||
13 | 13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır. | X | |||||
14 | 14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
15 | 15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | X | |||||
16 | 16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular. | X | |||||
17 | 17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir. | X | |||||
18 | 18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur. | X | |||||
19 | 19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir. | X | |||||
20 | 20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Bağıl Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 31 | 31 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 62 | 62 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 121 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(121/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİO HUKUK | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratacağı toplumsal sorunları hukuksal boyutlarıyla değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biohukuk nedir? Bioetik-biohukuk tanımları ve farklılıkları, amaç ve beklentiler.,21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratabileceği sorunlar (1): İnsanın yeniden üretimi; kadın ve erkek; akrabalık düzeni; yaşam, sağlık ve ölüm; insan vücudu.,21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratabileceği sorunlar (2): Embriyo, embriyo üzerinde bilimsel çalışmalar, deneyler, uygulamalar; tüp bebek-tüp çocuk; insan kopyalama; cinsiyet değiştirme, cinsellik; kök hücreler ve kök hücre üzerinde bilimsel çalışmalar, deneyler, uygulamalar.,21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratabileceği sorunlar (3): Genler ve genom projesi; genlere müdahale; türler arası gen aktarımı; bilimsel araştırma, deney ve uygulamalar.,21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratabileceği sorunlar (4): Bioçeşitlilik ve soy arıtım değerlendirmesi.,21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratabileceği sorunların yerleşmiş hukuk sistemine, toplumsal yapılara ve devlet örgütlenmesine etkileri: Medeni Hukuk, Borçlar Hukuku, Ticaret Hukuku, Telif Hakları Hukuku, Marka ve Patent Hukuku,,Hukuk alanında sorunlara çözüm arayışları ve önerileri (1): ‘insanlık’ ve ‘insan onuru’ temelinde çözüm.,Hukuk alanında sorunlara çözüm arayışları ve önerileri (2): İnsan hakları temelinde çözüm.,Hukuk alanında sorunlara çözüm arayışları ve önerileri (3): İnsanın evrimi temelinde çözüm.,Çözüm önerilerinin hukuk sistemimizdeki ‘kişi-eşya’ temel ayırımı açısından değerlendirilmesi.,Uluslararası hukukta öngörülen düzenlemeler: Uluslararası Sözleşmeler ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararları; değerlendirme,Türk Hukukundaki düzenlemeler; değerlendirme,Biohukuk ve küreselleşme : Uluslararası Biohukuk ve kültür,Biohukuk : Geleceğe köprü; yerleşik hukuk sisteminde revizyon mu, yeni bir hukuk sistemine geçişin sancılı süreci mi?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimdeki gelişmelerin ve yeni teknolojilerin insan yaşamına uygulanmasıyla ortaya çıkacak sorunları değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Doğa bilimleriyle sosyal bilimler arasındaki etkileşimi anlatır. | 10, 16, 9 | A, E |
Sorunların yerleşmiş hukuk sistemine, toplumsal yapılara ve devlet örgütlenmelerine etkilerini sorgular. | 10, 16, 9 | A, E |
Biohukuk-bioetik tanımlarını ve farklılıklarını, amaç ve beklentileri değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Bilimdeki gelişmeler ve olası yeni teknolojileri değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Yeni teknolojilerin insanın yeniden üretimi, akrabalık sistemleri, yaşam, sağlık ve ölüm üzerine etkilerini anlatır. | 10, 16, 9 | A, E |
Embriyo, embriyo üzerindeki bilimsel çalışmaları, deneyleri,uygulamaları; tüp bebek-tüp çocuk, insan kopyalama, cinsiyet değiştirme konularını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Kök hücreler üzerindeki bilimsel çalışmaları, deneyleri ve uygulamaları sorgular. | 10, 16, 9 | A, E |
Genetik alanındaki gelişmeleri değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Genlerin işlevini ve Genon projesini değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Genetik müdahaleleri, türler arası gen aktarımını sonuçlarıyla sorgular. | 10, 16, 9 | A, E |
Bioçeşitliliği ve soy arıtımını anlatır. | 10, 16, 9 | A, E |
Sorunlara hukuk alanında önerilen çözümleri değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
İnsanlık, insan onuru, insan hakları, insanın evrimi temelinde geliştirilen çözümleri kişi-eşya temel ayırımı açısından değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Uluslararası ve ulusal hukuktaki hukuki düzenlemeleri, uluslararası ve ulusal yargı kararlarını anlatır. | 10, 16, 9 | A, E |
Biohukukun yerleşik hukuk sisteminden yeni bir hukuk sistemine geçiş olmasını sorgular. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biohukuk nedir? Bioetik-biohukuk tanımları ve farklılıkları, amaç ve beklentiler. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | 21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratabileceği sorunlar (1): İnsanın yeniden üretimi; kadın ve erkek; akrabalık düzeni; yaşam, sağlık ve ölüm; insan vücudu. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | 21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratabileceği sorunlar (2): Embriyo, embriyo üzerinde bilimsel çalışmalar, deneyler, uygulamalar; tüp bebek-tüp çocuk; insan kopyalama; cinsiyet değiştirme, cinsellik; kök hücreler ve kök hücre üzerinde bilimsel çalışmalar, deneyler, uygulamalar. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | 21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratabileceği sorunlar (3): Genler ve genom projesi; genlere müdahale; türler arası gen aktarımı; bilimsel araştırma, deney ve uygulamalar. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | 21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratabileceği sorunlar (4): Bioçeşitlilik ve soy arıtım değerlendirmesi. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | 21. Yüzyılda doğa bilimlerindeki gelişmelerin insan yaşamına yeni teknolojiler yoluyla uygulanabilme olasılığının yaratabileceği sorunların yerleşmiş hukuk sistemine, toplumsal yapılara ve devlet örgütlenmesine etkileri: Medeni Hukuk, Borçlar Hukuku, Ticaret Hukuku, Telif Hakları Hukuku, Marka ve Patent Hukuku, | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Hukuk alanında sorunlara çözüm arayışları ve önerileri (1): ‘insanlık’ ve ‘insan onuru’ temelinde çözüm. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Hukuk alanında sorunlara çözüm arayışları ve önerileri (2): İnsan hakları temelinde çözüm. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Hukuk alanında sorunlara çözüm arayışları ve önerileri (3): İnsanın evrimi temelinde çözüm. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Çözüm önerilerinin hukuk sistemimizdeki ‘kişi-eşya’ temel ayırımı açısından değerlendirilmesi. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Uluslararası hukukta öngörülen düzenlemeler: Uluslararası Sözleşmeler ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararları; değerlendirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Türk Hukukundaki düzenlemeler; değerlendirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Biohukuk ve küreselleşme : Uluslararası Biohukuk ve kültür | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Biohukuk : Geleceğe köprü; yerleşik hukuk sisteminde revizyon mu, yeni bir hukuk sistemine geçişin sancılı süreci mi? | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Ders notları |
Diğer kaynak bulunmamaktadır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | X | |||||
2 | 2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır. | X | |||||
3 | 3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir. | X | |||||
4 | 4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır. | X | |||||
5 | 5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
6 | 6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur. | X | |||||
7 | 7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir. | X | |||||
8 | 8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | 9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir. | ||||||
10 | 10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir. | X | |||||
13 | 13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır. | X | |||||
14 | 14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
15 | 15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | X | |||||
16 | 16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular. | X | |||||
17 | 17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir. | X | |||||
18 | 18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur. | X | |||||
19 | 19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir. | X | |||||
20 | 20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Bağıl Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |