Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İMAR VE ŞEHİRCİLİK HUKUKU | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN, Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İmar ve Şehircilik Hukukunun temel kavramlarının, kurum ve uygulamalarının imar mevzuatı ile ilgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde teorik ve pratik boyutu ile içtihatta dikkate alınarak öğretilmesi ile kentsel dönüşümü ve yenileme alanları ile imar- çevre ilişkisini anlatarak düzenli, sağlıklı ve estetik bir şehir yaratma bilinci oluşturmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta: İmar Kavramı,2. Hafta: İmar ve Şehircilik Hukukunda temel kavramlar; imar planı, plan hiyerarşisi,3. Hafta: İmar Kanunun uygulama alanı,4. Hafta: İmar planlarında yetki; yerel yönetimler,5. Hafta: İmar planlarında yetki; merkezi idare, özelleştirme idaresi,6. Hafta: İmar programları ve kamulaştırma,7. Hafta: İfraz ve tevhit,8. Hafta: Arazi ve arsa düzenlemesi,9. Hafta: Parselasyon planlarının hazırlanması ve tescili,10. Hafta: Yapı ruhsatiyesi ve yapı kullanma izni,11. Hafta: Ruhsatsız veya ruhsata aykırı, yıkılacak derecede tehlikeli yapılar,12. Hafta: İmar hukukunda kazanılmış haklar,13. Hafta: 6306 sayılı kanunun temel kavramları,14. Hafta: 6306 sayılı kanunun uygulama alanı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; 1.İmar ve Şehircilik Hukukuna ilişkin temel bilgileri açıklayabilecektir. | ||
1.2.İmar hukukunun temel ilkelerini değerlendirir. | ||
3.3.Kentsel Dönüşüm uygulamalarına ilişkin mevzuatı belirler. | ||
1.1. İmar hukukunun kaynaklarını belirler. | ||
1.3. İmar uyuşmazlıklarını çözer. | ||
2. İmar hukukunun temel kavramlarını açıklayabilecektir. | ||
2.1. İmar planlarını tanımlar. | ||
2.2. İmar hukukunda kamulaştırma konusunu açıklar. | ||
2.3. Arazi ve arsa düzenlemesi kavramlarını tanımlar. | ||
2.4. Yapı ruhsatı ve yapı kullanma izni kavramlarını tanımlar. | ||
3. 6306 sayılı Kanunu uygulanışını açıklayabilecektir | ||
3.1.6306 sayılı Kanunun kavramlarını tanımlar. | ||
3.2.6306 sayılı Kanuna ilişkin uygulamaları yorumlar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hafta: İmar Kavramı | |
2 | 2. Hafta: İmar ve Şehircilik Hukukunda temel kavramlar; imar planı, plan hiyerarşisi | |
3 | 3. Hafta: İmar Kanunun uygulama alanı | |
4 | 4. Hafta: İmar planlarında yetki; yerel yönetimler | |
5 | 5. Hafta: İmar planlarında yetki; merkezi idare, özelleştirme idaresi | |
6 | 6. Hafta: İmar programları ve kamulaştırma | |
7 | 7. Hafta: İfraz ve tevhit | |
8 | 8. Hafta: Arazi ve arsa düzenlemesi | |
9 | 9. Hafta: Parselasyon planlarının hazırlanması ve tescili | |
10 | 10. Hafta: Yapı ruhsatiyesi ve yapı kullanma izni | |
11 | 11. Hafta: Ruhsatsız veya ruhsata aykırı, yıkılacak derecede tehlikeli yapılar | |
12 | 12. Hafta: İmar hukukunda kazanılmış haklar | |
13 | 13. Hafta: 6306 sayılı kanunun temel kavramları | |
14 | 14. Hafta: 6306 sayılı kanunun uygulama alanı |
Kaynak |
Hasan Nuri Yaşar, İmar Hukuku, Filiz Kitabevi 2008. Gül Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuki Boyutu, On İki Levha Yayıncılık 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | ||||||
2 | 2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır. | ||||||
3 | 3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir. | ||||||
4 | 4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır. | ||||||
5 | 5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir. | ||||||
6 | 6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur. | ||||||
7 | 7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir. | ||||||
8 | 8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
9 | 9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir. | ||||||
10 | 10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir. | ||||||
11 | 11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar. | ||||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir. | ||||||
13 | 13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır. | ||||||
14 | 14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
15 | 15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ||||||
16 | 16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular. | ||||||
17 | 17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir. | ||||||
18 | 18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur. | ||||||
19 | 19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir. | ||||||
20 | 20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Bağıl Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İMAR VE ŞEHİRCİLİK HUKUKU | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN, Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İmar ve Şehircilik Hukukunun temel kavramlarının, kurum ve uygulamalarının imar mevzuatı ile ilgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde teorik ve pratik boyutu ile içtihatta dikkate alınarak öğretilmesi ile kentsel dönüşümü ve yenileme alanları ile imar- çevre ilişkisini anlatarak düzenli, sağlıklı ve estetik bir şehir yaratma bilinci oluşturmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta: İmar Kavramı,2. Hafta: İmar ve Şehircilik Hukukunda temel kavramlar; imar planı, plan hiyerarşisi,3. Hafta: İmar Kanunun uygulama alanı,4. Hafta: İmar planlarında yetki; yerel yönetimler,5. Hafta: İmar planlarında yetki; merkezi idare, özelleştirme idaresi,6. Hafta: İmar programları ve kamulaştırma,7. Hafta: İfraz ve tevhit,8. Hafta: Arazi ve arsa düzenlemesi,9. Hafta: Parselasyon planlarının hazırlanması ve tescili,10. Hafta: Yapı ruhsatiyesi ve yapı kullanma izni,11. Hafta: Ruhsatsız veya ruhsata aykırı, yıkılacak derecede tehlikeli yapılar,12. Hafta: İmar hukukunda kazanılmış haklar,13. Hafta: 6306 sayılı kanunun temel kavramları,14. Hafta: 6306 sayılı kanunun uygulama alanı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; 1.İmar ve Şehircilik Hukukuna ilişkin temel bilgileri açıklayabilecektir. | ||
1.2.İmar hukukunun temel ilkelerini değerlendirir. | ||
3.3.Kentsel Dönüşüm uygulamalarına ilişkin mevzuatı belirler. | ||
1.1. İmar hukukunun kaynaklarını belirler. | ||
1.3. İmar uyuşmazlıklarını çözer. | ||
2. İmar hukukunun temel kavramlarını açıklayabilecektir. | ||
2.1. İmar planlarını tanımlar. | ||
2.2. İmar hukukunda kamulaştırma konusunu açıklar. | ||
2.3. Arazi ve arsa düzenlemesi kavramlarını tanımlar. | ||
2.4. Yapı ruhsatı ve yapı kullanma izni kavramlarını tanımlar. | ||
3. 6306 sayılı Kanunu uygulanışını açıklayabilecektir | ||
3.1.6306 sayılı Kanunun kavramlarını tanımlar. | ||
3.2.6306 sayılı Kanuna ilişkin uygulamaları yorumlar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hafta: İmar Kavramı | |
2 | 2. Hafta: İmar ve Şehircilik Hukukunda temel kavramlar; imar planı, plan hiyerarşisi | |
3 | 3. Hafta: İmar Kanunun uygulama alanı | |
4 | 4. Hafta: İmar planlarında yetki; yerel yönetimler | |
5 | 5. Hafta: İmar planlarında yetki; merkezi idare, özelleştirme idaresi | |
6 | 6. Hafta: İmar programları ve kamulaştırma | |
7 | 7. Hafta: İfraz ve tevhit | |
8 | 8. Hafta: Arazi ve arsa düzenlemesi | |
9 | 9. Hafta: Parselasyon planlarının hazırlanması ve tescili | |
10 | 10. Hafta: Yapı ruhsatiyesi ve yapı kullanma izni | |
11 | 11. Hafta: Ruhsatsız veya ruhsata aykırı, yıkılacak derecede tehlikeli yapılar | |
12 | 12. Hafta: İmar hukukunda kazanılmış haklar | |
13 | 13. Hafta: 6306 sayılı kanunun temel kavramları | |
14 | 14. Hafta: 6306 sayılı kanunun uygulama alanı |
Kaynak |
Hasan Nuri Yaşar, İmar Hukuku, Filiz Kitabevi 2008. Gül Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuki Boyutu, On İki Levha Yayıncılık 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | ||||||
2 | 2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır. | ||||||
3 | 3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir. | ||||||
4 | 4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır. | ||||||
5 | 5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir. | ||||||
6 | 6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur. | ||||||
7 | 7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir. | ||||||
8 | 8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
9 | 9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir. | ||||||
10 | 10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir. | ||||||
11 | 11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar. | ||||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir. | ||||||
13 | 13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır. | ||||||
14 | 14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
15 | 15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ||||||
16 | 16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular. | ||||||
17 | 17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir. | ||||||
18 | 18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur. | ||||||
19 | 19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir. | ||||||
20 | 20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Bağıl Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |