Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN HAKLARI HUKUKU-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Nihat BULUT
Dersi VerenlerProf.Dr. Nihat BULUT, Doç.Dr. Adem Ersin BAYRA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı insan hakları kavramını, insan hakları hukukunun kapsamını ve tarihsel gelişimini irdelemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İnsan hakları kavramı,İnsan haklarının amacı,İnsan hakları ve özgürlükler,İnsan haklarının sınıflandırılması,İnsan haklarının düzenlenmesi,İnsan hakları hukukunun tarihsel gelişimi,İnsan hakları hukukunun kapsamı,İnsan haklarının korunması,Türkiye’de insan haklarının korunması,İnsan haklarının bölgesel düzeyde korunması,İnsan haklarının uluslararasılaşması,Uluslararası örgütler ve insan haklarını koruma mekanizmaları,AİHS ve insan hakları,AİHM çerçevesinde insan haklarının korunması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 14, 16, 19, 9A
Bu dersin sonunda öğrenci;
İnsan hakları kavramını ve amacını açıklar.10, 14, 16, 19, 9A
Hak ve özgürlüklerin sınıflandırılması ve düzenlenmesini sorgulayabilir.10, 14, 16, 19, 9A
İnsan hakları hukukunun kapsamını, düşünsel ve tarihsel temellerini tartışabilir.10, 14, 16, 19, 9A
İnsan haklarının ulusal ve bölgesel düzeyde korunmasını açıklar.10, 14, 16, 19, 9A
İnsan haklarının uluslararasılaşmasını tartışabilir.10, 14, 16, 19, 9A
AİHS sisteminde insan hak ve özgürlüklerini analiz eder.10, 14, 16, 19, 9A
AİHM çerçevesinde insan haklarının korunmasını açıklayabilir.10, 14, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnsan hakları kavramı
2İnsan haklarının amacı
3İnsan hakları ve özgürlükler
4İnsan haklarının sınıflandırılması
5İnsan haklarının düzenlenmesi
6İnsan hakları hukukunun tarihsel gelişimi
7İnsan hakları hukukunun kapsamı
8İnsan haklarının korunması
9Türkiye’de insan haklarının korunması
10İnsan haklarının bölgesel düzeyde korunması
11İnsan haklarının uluslararasılaşması
12Uluslararası örgütler ve insan haklarını koruma mekanizmaları
13AİHS ve insan hakları
14AİHM çerçevesinde insan haklarının korunması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
2
2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır.
3
3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir.
4
4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır.
5
5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir.
6
6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur.
7
7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir.
8
8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir.
10
10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir.
11
11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar.
12
12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir.
13
13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır.
14
14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
15
15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
16
16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular.
17
17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir.
18
18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
19
19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir.
20
20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiBağıl Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN HAKLARI HUKUKU-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Nihat BULUT
Dersi VerenlerProf.Dr. Nihat BULUT, Doç.Dr. Adem Ersin BAYRA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı insan hakları kavramını, insan hakları hukukunun kapsamını ve tarihsel gelişimini irdelemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İnsan hakları kavramı,İnsan haklarının amacı,İnsan hakları ve özgürlükler,İnsan haklarının sınıflandırılması,İnsan haklarının düzenlenmesi,İnsan hakları hukukunun tarihsel gelişimi,İnsan hakları hukukunun kapsamı,İnsan haklarının korunması,Türkiye’de insan haklarının korunması,İnsan haklarının bölgesel düzeyde korunması,İnsan haklarının uluslararasılaşması,Uluslararası örgütler ve insan haklarını koruma mekanizmaları,AİHS ve insan hakları,AİHM çerçevesinde insan haklarının korunması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 14, 16, 19, 9A
Bu dersin sonunda öğrenci;
İnsan hakları kavramını ve amacını açıklar.10, 14, 16, 19, 9A
Hak ve özgürlüklerin sınıflandırılması ve düzenlenmesini sorgulayabilir.10, 14, 16, 19, 9A
İnsan hakları hukukunun kapsamını, düşünsel ve tarihsel temellerini tartışabilir.10, 14, 16, 19, 9A
İnsan haklarının ulusal ve bölgesel düzeyde korunmasını açıklar.10, 14, 16, 19, 9A
İnsan haklarının uluslararasılaşmasını tartışabilir.10, 14, 16, 19, 9A
AİHS sisteminde insan hak ve özgürlüklerini analiz eder.10, 14, 16, 19, 9A
AİHM çerçevesinde insan haklarının korunmasını açıklayabilir.10, 14, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnsan hakları kavramı
2İnsan haklarının amacı
3İnsan hakları ve özgürlükler
4İnsan haklarının sınıflandırılması
5İnsan haklarının düzenlenmesi
6İnsan hakları hukukunun tarihsel gelişimi
7İnsan hakları hukukunun kapsamı
8İnsan haklarının korunması
9Türkiye’de insan haklarının korunması
10İnsan haklarının bölgesel düzeyde korunması
11İnsan haklarının uluslararasılaşması
12Uluslararası örgütler ve insan haklarını koruma mekanizmaları
13AİHS ve insan hakları
14AİHM çerçevesinde insan haklarının korunması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
2
2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır.
3
3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir.
4
4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır.
5
5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir.
6
6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur.
7
7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir.
8
8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir.
10
10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir.
11
11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar.
12
12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir.
13
13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır.
14
14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
15
15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
16
16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular.
17
17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir.
18
18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
19
19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir.
20
20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiBağıl Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:46Son Güncelleme Tarihi: 29/01/2023 - 10:25