1. Science and Practice of Occlusion. Mc Neill
2. Management of temporomandibular disorders. Jeffrey P. Okeson
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
10
1
10
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
14
1
14
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
107
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İNTEROKLÜZAL APAREYLER
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK
Dersi Verenler
Öğr.Gör. İpek ÇIKLAÇİFCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Ağız içinde farklı amaçlarla kullanılan apareylerin tasarlanması, hazırlanması ve uygulanmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. İnteroklüzal apareylere giriş,2. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma,3. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma,4. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma,5. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama,6. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama,7. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama,8. Ön Konumlandırma splinti yapımı;,9. Ön Konumlandırma splinti yapımı;,10. Ön Konumlandırma splinti yapımı;,11. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı,12. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı,13. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı,14. Diğer ağzı içi apareyler,15. Diğer ağzı içi apareyler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Ağız içinde kullanılan hareketli apareyleri değerlendirebilecektir.
14, 19, 9
A
1.1. Hastanın şikayeti ve hekimin isteği doğrultusunda gerekli apareyi tasarlar.
16, 19, 9
A
1.2. Gerekli apareyi laboratuarda hazırlar.
17, 19, 9
A
2. Hastanın çene ilişkilerine bağlı olarak ihtiyaç olan apareyi geliştirebilir.
16, 19, 9
A
2.1. Farklı çene ilişkilerinde standart apareylerin kullanılacağını ayırt eder.
14, 19, 9
A
2.2. Bu farklılıklara göre hastaya uygun apareyi yapılandırır.
16, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
1. Science and Practice of Occlusion. Mc Neill
2. Management of temporomandibular disorders. Jeffrey P. Okeson
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.