Skip to main content

Aim

To provide knowledge related to scientific information in the field of Traditional and Complementary Medicine, to provide information about specific methods, basic concepts and principles, to examine scientific studies, to develop basic knowledge for conducting research by evaluating them in terms of evidence-based practices, to train researchers who can take responsibility as a team member in interdisciplinary collaborations while conducting a study in this field by utilizing their accumulated knowledge, and who are aware of the rules of research ethics and documenting research.

Qualification Awarded

Second Cycle (Master's Degree)

Registration and Admission Requirements

Undergraduate diploma, Academic Postgraduate Education Exam (ALES) Score

Graduation Requirements

Students who successfully complete all the enrolled courses, including the seminar course, complete their thesis and collect 120 ECTS credits in total, are entitled to receive a diploma.

Recognition of Prior Learning

Lesson Plan - ECTS Credits

* The courses indicated in this course table shows current course plan information in Student Affairs.

** Compulsory courses are certainly opened whereas opening of elective and optional courses may differ according to preferences and quota condition in related term.

*** Theoretical and practical course hours of vocational (professional) clinical courses are not considered weekly. These course hours refer to total course hours.

Please click on the course title in the table below in order to see detailed information about course objectives and learning outcomes etc.

Program Qualification

Program Output TYYÇ Basic Area Matrix
Basic Area QualificationProgram Qualification

Employment Opportunities

Those who successfully complete the program can get a position in various research centers, be appointed as research staff at universities, and continue to the Doctoral Program (PhD).

Upgrading

May apply to third cycle programmes.

Type of Training

Full Time

Assessment and Evaluation

Assessment is made in the form of written exam, oral exam and work on an article and / or a lecture. In order to be successful in the master degree (MSc) program, the valid achievement grade must be at least 65 over 100. The grade of success is determined by adding 50% of each midterm exam and general final exam grades.

Head of Department/Program

Learning Experiences

Learning situations aim to develop students' creative, critical, reflective thinking skills and higher level thinking skills such as logical and mathematical thinking skills. In addition, it aims to develop students' meta-cognitive skills. Learning situations include learning strategies, methods and techniques as well as the tools used and assessment and evaluation methods. The learning situations used in the programs are given in the list below:

Learning Experiences *

Learning Activities

Tools Used

Course - Program Competencies Relations

Course10
İlişkili Ders Sayısı / 0/0

Surveys for Students

Öğretim elemanı değerlendirme anketiKesinlikle katılmıyorumKatılmıyorumKısmen katılıyorumKatılıyorumKesinlikle katılıyorumFikrim yok
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Numerical Data

Number of Students by years

Student Success

Graduate Success

Ekleme Tarihi: 17/12/2023 - 02:21Son Güncelleme Tarihi: 17/12/2023 - 02:22