To enable the student to develop interfaces for web and mobile applications.
Course Content
This course contains; Introduction to User Interface Design,Image Types,Photoshop Usage, Web & Mobile Design Programs, RGB and Hexadecimal,Layers - Application,Toolbox Tools ,Business Card Design,Filing Procedures,Introduction to Figma,Kit Usage,Web Interface Design with Figma ,Mobile Application Interface Design with Figma,Prototyping,Project Development,Project Development.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Teaching Methods
Assessment Methods
Know where to use different types of images
2, 6, 8, 9
A, F
Uses photoshop for image manipulation
2, 6, 8, 9
A, E, F
Uses Kit for Designs
2, 6, 8, 9
A, E, F, G
Makes web interface design with Figma
2, 6, 8, 9
A, E, G
Designs mobile application interface with Figma
14, 2, 6, 8, 9
A, E, F, G
Knows web & mobile interface design programs.
14, 2, 6, 8, 9
A, E, F, G
Teaching Methods:
14: Self Study Method, 2: Project Based Learning Model, 6: Experiential Learning, 8: Flipped Classroom Learning, 9: Lecture Method
Assessment Methods:
A: Traditional Written Exam, E: Homework, F: Project Task, G: Quiz
Course Outline
Order
Subjects
Preliminary Work
1
Introduction to User Interface Design
2
Image Types
3
Photoshop Usage, Web & Mobile Design Programs, RGB and Hexadecimal
4
Layers - Application
5
Toolbox Tools
6
Business Card Design
7
Filing Procedures
8
Introduction to Figma
9
Kit Usage
10
Web Interface Design with Figma
11
Mobile Application Interface Design with Figma
12
Prototyping
13
Project Development
14
Project Development
Resources
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications
No
Program Qualification
Contribution Level
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
Assessment Methods
Contribution Level
Absolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success
40
Rate of Final Exam to Success
60
Total
100
ECTS / Workload Table
Activities
Number of
Duration(Hour)
Total Workload(Hour)
Course Hours
0
0
0
Guided Problem Solving
0
0
0
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report
0
0
0
Term Project
0
0
0
Presentation of Project / Seminar
0
0
0
Quiz
0
0
0
Midterm Exam
0
0
0
General Exam
0
0
0
Performance Task, Maintenance Plan
0
0
0
Total Workload(Hour)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit.
Detail Informations of the Course
Course Description
Course
Code
Semester
T+P (Hour)
Credit
ECTS
USER INTERFACE DESIGNS
BPR2213187
Spring Semester
3+0
3
5
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of Course
Turkish
Course Level
Short Cycle (Associate's Degree)
Course Type
Elective
Course Coordinator
Lect. Beyza KOYULMUŞ
Name of Lecturer(s)
Lect. Zehra Nur AYAN ÖVER
Assistant(s)
Aim
To enable the student to develop interfaces for web and mobile applications.
Course Content
This course contains; Introduction to User Interface Design,Image Types,Photoshop Usage, Web & Mobile Design Programs, RGB and Hexadecimal,Layers - Application,Toolbox Tools ,Business Card Design,Filing Procedures,Introduction to Figma,Kit Usage,Web Interface Design with Figma ,Mobile Application Interface Design with Figma,Prototyping,Project Development,Project Development.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Teaching Methods
Assessment Methods
Know where to use different types of images
2, 6, 8, 9
A, F
Uses photoshop for image manipulation
2, 6, 8, 9
A, E, F
Uses Kit for Designs
2, 6, 8, 9
A, E, F, G
Makes web interface design with Figma
2, 6, 8, 9
A, E, G
Designs mobile application interface with Figma
14, 2, 6, 8, 9
A, E, F, G
Knows web & mobile interface design programs.
14, 2, 6, 8, 9
A, E, F, G
Teaching Methods:
14: Self Study Method, 2: Project Based Learning Model, 6: Experiential Learning, 8: Flipped Classroom Learning, 9: Lecture Method
Assessment Methods:
A: Traditional Written Exam, E: Homework, F: Project Task, G: Quiz
Course Outline
Order
Subjects
Preliminary Work
1
Introduction to User Interface Design
2
Image Types
3
Photoshop Usage, Web & Mobile Design Programs, RGB and Hexadecimal
4
Layers - Application
5
Toolbox Tools
6
Business Card Design
7
Filing Procedures
8
Introduction to Figma
9
Kit Usage
10
Web Interface Design with Figma
11
Mobile Application Interface Design with Figma
12
Prototyping
13
Project Development
14
Project Development
Resources
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications
No
Program Qualification
Contribution Level
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.