Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|
GAME PROGRAMMING | BPR2260370 | Spring Semester | 1+2 | 2 | 5 |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses | |
Language of Course | Turkish |
Course Level | Short Cycle (Associate's Degree) |
Course Type | Elective |
Course Coordinator | Lect. Beyza KOYULMUŞ |
Name of Lecturer(s) | Lect. Beyza KOYULMUŞ |
Assistant(s) | |
Aim | Illustrate the fundemantals of Unity 3D, develop solutions by using Unity 3D game motor, its design principles and tools |
Course Content | This course contains; 1. Hafta: Introduction to User Interface,2. Hafta: Introduction to programming with Unity 3D,3. Hafta: Basic Level Design,4. Hafta: Basic Vectors,5. Hafta: Physics Materials,6. Hafta: Mass, Gravity, Force, Friction,7. Hafta: Constant Force,8. Hafta: Collision Detection Methods,9. Hafta: Material Usage,10. Hafta: Physics,11. Hafta: GUI (arayüz tasarımı ve programlaması),12. Hafta: Cameras and Lighting,13. Hafta: Character Animation,14. Hafta: Raycast and Virtual Reality. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Identify Unity 3D game motor and use it. | 2, 8, 9 | A, E |
Use fundamentals of physics such as Vector, Gravitation, Force, Friction for game development. | 6, 8, 9 | A, E, F |
Identify User Interface | 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Identify Unity 3D related functions | 6, 8, 9 | A, E, F |
Develop entertaining and realistic games using Javascript in Unity 3D. | 2, 6, 9 | A, E, F |
Teaching Methods: | 2: Project Based Learning Model, 6: Experiential Learning, 8: Flipped Classroom Learning, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: | A: Traditional Written Exam, E: Homework, F: Project Task |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|
1 | 1. Hafta: Introduction to User Interface | |
2 | 2. Hafta: Introduction to programming with Unity 3D | |
3 | 3. Hafta: Basic Level Design | |
4 | 4. Hafta: Basic Vectors | |
5 | 5. Hafta: Physics Materials | |
6 | 6. Hafta: Mass, Gravity, Force, Friction | |
7 | 7. Hafta: Constant Force | |
8 | 8. Hafta: Collision Detection Methods | |
9 | 9. Hafta: Material Usage | |
10 | 10. Hafta: Physics | |
11 | 11. Hafta: GUI (arayüz tasarımı ve programlaması) | |
12 | 12. Hafta: Cameras and Lighting | |
13 | 13. Hafta: Character Animation | |
14 | 14. Hafta: Raycast and Virtual Reality | |
Resources |
Slides and Unity 3D applications |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications |
No | Program Qualification | Contribution Level |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation |
Rate of Midterm Exam to Success | | 40 |
Rate of Final Exam to Success | | 60 |
Total | | 100 |
ECTS / Workload Table |
Activities | Number of | Duration(Hour) | Total Workload(Hour) |
Course Hours | 0 | 0 | 0 |
Guided Problem Solving | 0 | 0 | 0 |
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report | 0 | 0 | 0 |
Term Project | 0 | 0 | 0 |
Presentation of Project / Seminar | 0 | 0 | 0 |
Quiz | 0 | 0 | 0 |
Midterm Exam | 0 | 0 | 0 |
General Exam | 0 | 0 | 0 |
Performance Task, Maintenance Plan | 0 | 0 | 0 |
Total Workload(Hour) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit. |
Detail Informations of the Course
Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|
GAME PROGRAMMING | BPR2260370 | Spring Semester | 1+2 | 2 | 5 |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses | |
Language of Course | Turkish |
Course Level | Short Cycle (Associate's Degree) |
Course Type | Elective |
Course Coordinator | Lect. Beyza KOYULMUŞ |
Name of Lecturer(s) | Lect. Beyza KOYULMUŞ |
Assistant(s) | |
Aim | Illustrate the fundemantals of Unity 3D, develop solutions by using Unity 3D game motor, its design principles and tools |
Course Content | This course contains; 1. Hafta: Introduction to User Interface,2. Hafta: Introduction to programming with Unity 3D,3. Hafta: Basic Level Design,4. Hafta: Basic Vectors,5. Hafta: Physics Materials,6. Hafta: Mass, Gravity, Force, Friction,7. Hafta: Constant Force,8. Hafta: Collision Detection Methods,9. Hafta: Material Usage,10. Hafta: Physics,11. Hafta: GUI (arayüz tasarımı ve programlaması),12. Hafta: Cameras and Lighting,13. Hafta: Character Animation,14. Hafta: Raycast and Virtual Reality. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Identify Unity 3D game motor and use it. | 2, 8, 9 | A, E |
Use fundamentals of physics such as Vector, Gravitation, Force, Friction for game development. | 6, 8, 9 | A, E, F |
Identify User Interface | 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Identify Unity 3D related functions | 6, 8, 9 | A, E, F |
Develop entertaining and realistic games using Javascript in Unity 3D. | 2, 6, 9 | A, E, F |
Teaching Methods: | 2: Project Based Learning Model, 6: Experiential Learning, 8: Flipped Classroom Learning, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: | A: Traditional Written Exam, E: Homework, F: Project Task |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|
1 | 1. Hafta: Introduction to User Interface | |
2 | 2. Hafta: Introduction to programming with Unity 3D | |
3 | 3. Hafta: Basic Level Design | |
4 | 4. Hafta: Basic Vectors | |
5 | 5. Hafta: Physics Materials | |
6 | 6. Hafta: Mass, Gravity, Force, Friction | |
7 | 7. Hafta: Constant Force | |
8 | 8. Hafta: Collision Detection Methods | |
9 | 9. Hafta: Material Usage | |
10 | 10. Hafta: Physics | |
11 | 11. Hafta: GUI (arayüz tasarımı ve programlaması) | |
12 | 12. Hafta: Cameras and Lighting | |
13 | 13. Hafta: Character Animation | |
14 | 14. Hafta: Raycast and Virtual Reality | |
Resources |
Slides and Unity 3D applications |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications |
No | Program Qualification | Contribution Level |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation |
Rate of Midterm Exam to Success | | 40 |
Rate of Final Exam to Success | | 60 |
Total | | 100 |
Numerical Data
Ekleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:44Son Güncelleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:44
×- A-Z Programs
- Undergraduate
- Graduate
- Academic Calendar
- Double Major & Minor Programs
- Erasmus
- Prospective Students
- Registration
- Re-Enrolment
- Fees
- Directorate of Registrar’s Office
- FAQ
- Accommodation
- Scholarships
- Lateral and Vertical Transfer
- Summer School
- Preparation
- Transportation