Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|
PRINCIPLES and PRINCIPLES of ELDERLY MAINTENANCE II | FZT2263290 | Spring Semester | 2+0 | 2 | 4 |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses | |
Language of Course | Turkish |
Course Level | Short Cycle (Associate's Degree) |
Course Type | Required |
Course Coordinator | Lect. Merve MANGA |
Name of Lecturer(s) | Lect. Berkan BASANÇELEBİ |
Assistant(s) | |
Aim | To learn the basic concepts of elderly care and problems related to the elderly. |
Course Content | This course contains; Concept of old age,Basic concepts of elderly care,Findings of life,Elderly incontinence,Personal care of the elderly,Sleeping in the elderly,Movement in the elderly,Communication with the elderly,Elderly abuse and neglect,Aging and death,Case study,Case study,Case study,Overview. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Learns the basic concepts of elderly care. | 9 | A |
The elderly learn sleep, incontinence, personal care and communication techniques. | 16, 9 | A |
Understands the issue of elder abuse and neglect. | 16, 9 | A |
Teaching Methods: | 16: Question - Answer Technique, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: | A: Traditional Written Exam |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|
1 | Concept of old age | Mebis notes |
2 | Basic concepts of elderly care | 1st reference, page: 1-18 |
3 | Findings of life | 1st reference, page: 21-42 |
4 | Elderly incontinence | 1st reference, page: 67-80 |
5 | Personal care of the elderly | 1st reference, page: 81-100 |
6 | Sleeping in the elderly | 1st reference, page: 123-135 |
7 | Movement in the elderly | 1st reference, page: 137-152 |
8 | Communication with the elderly | 1st reference, page: 153-168 |
9 | Elderly abuse and neglect | 1st reference, page:169-180 |
10 | Aging and death | 1st reference, page:181-197 |
11 | Case study | Mebis notes |
12 | Case study | Mebis notes |
13 | Case study | Mebis notes |
14 | Overview | 1st reference |
Resources |
Mebis notes |
Associate Professor. Fatma Arpacı, Basic Principles of Elderly Care, Ankara Nobel Kitapevi |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications |
No | Program Qualification | Contribution Level |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | X | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | | X | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation |
Rate of Midterm Exam to Success | | 40 |
Rate of Final Exam to Success | | 60 |
Total | | 100 |
ECTS / Workload Table |
Activities | Number of | Duration(Hour) | Total Workload(Hour) |
Course Hours | 14 | 2 | 28 |
Guided Problem Solving | 0 | 0 | 0 |
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report | 0 | 0 | 0 |
Term Project | 2 | 20 | 40 |
Presentation of Project / Seminar | 0 | 0 | 0 |
Quiz | 0 | 0 | 0 |
Midterm Exam | 1 | 24 | 24 |
General Exam | 1 | 30 | 30 |
Performance Task, Maintenance Plan | 0 | 0 | 0 |
Total Workload(Hour) | 122 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30) | 4 |
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit. |
Detail Informations of the Course
Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|
PRINCIPLES and PRINCIPLES of ELDERLY MAINTENANCE II | FZT2263290 | Spring Semester | 2+0 | 2 | 4 |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses | |
Language of Course | Turkish |
Course Level | Short Cycle (Associate's Degree) |
Course Type | Required |
Course Coordinator | Lect. Merve MANGA |
Name of Lecturer(s) | Lect. Berkan BASANÇELEBİ |
Assistant(s) | |
Aim | To learn the basic concepts of elderly care and problems related to the elderly. |
Course Content | This course contains; Concept of old age,Basic concepts of elderly care,Findings of life,Elderly incontinence,Personal care of the elderly,Sleeping in the elderly,Movement in the elderly,Communication with the elderly,Elderly abuse and neglect,Aging and death,Case study,Case study,Case study,Overview. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Learns the basic concepts of elderly care. | 9 | A |
The elderly learn sleep, incontinence, personal care and communication techniques. | 16, 9 | A |
Understands the issue of elder abuse and neglect. | 16, 9 | A |
Teaching Methods: | 16: Question - Answer Technique, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: | A: Traditional Written Exam |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|
1 | Concept of old age | Mebis notes |
2 | Basic concepts of elderly care | 1st reference, page: 1-18 |
3 | Findings of life | 1st reference, page: 21-42 |
4 | Elderly incontinence | 1st reference, page: 67-80 |
5 | Personal care of the elderly | 1st reference, page: 81-100 |
6 | Sleeping in the elderly | 1st reference, page: 123-135 |
7 | Movement in the elderly | 1st reference, page: 137-152 |
8 | Communication with the elderly | 1st reference, page: 153-168 |
9 | Elderly abuse and neglect | 1st reference, page:169-180 |
10 | Aging and death | 1st reference, page:181-197 |
11 | Case study | Mebis notes |
12 | Case study | Mebis notes |
13 | Case study | Mebis notes |
14 | Overview | 1st reference |
Resources |
Mebis notes |
Associate Professor. Fatma Arpacı, Basic Principles of Elderly Care, Ankara Nobel Kitapevi |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications |
No | Program Qualification | Contribution Level |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | X | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | | X | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation |
Rate of Midterm Exam to Success | | 40 |
Rate of Final Exam to Success | | 60 |
Total | | 100 |
Numerical Data
Ekleme Tarihi: 05/11/2023 - 23:42Son Güncelleme Tarihi: 05/11/2023 - 23:42
×- A-Z Programs
- Undergraduate
- Graduate
- Academic Calendar
- Double Major & Minor Programs
- Erasmus
- Prospective Students
- Registration
- Re-Enrolment
- Fees
- Directorate of Registrar’s Office
- FAQ
- Accommodation
- Scholarships
- Lateral and Vertical Transfer
- Summer School
- Preparation
- Transportation