Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|
SOFTWARE DEVELOPER PLATFORMS and TOOLS | BPR2160530 | Fall Semester | 1+2 | 2 | 5 |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses | |
Language of Course | Turkish |
Course Level | Short Cycle (Associate's Degree) |
Course Type | Elective |
Course Coordinator | Lect. Beyza KOYULMUŞ |
Name of Lecturer(s) | Lect. Özkan SARI |
Assistant(s) | |
Aim | This course aims to introduce the concepts and principles of software engineering, software processes, software quality, software development methods, and the use of UML for system modeling. |
Course Content | This course contains; Software development concepts and integrated software development environments,Introduction to Configuration Management Systems and How to use GIT,Design (UML) Diagrams,Software development models and process steps.,Software test techniques and unit tests,Software test tools,Requirement Engineering,Software project management and tools,Object oriented design and solution,Desing models,Design modelling tools,Design process and principles,Software quality and its measures,Software quality tools. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Defines various design principles | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 2, 4, 5, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Understands the importance of software development approach. | 10, 12, 14, 2, 8 | A, E, F |
Understands the basic concepts and principles of software development. | 12, 14, 2, 6 | A, E, F |
Understands software development processes. | 12, 14, 2, 6, 8 | A, E, F |
Defines software quality concepts and techniques. | 10, 12, 14, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Knows various software development tools and techniques. | 12, 14, 2, 6, 9 | A, E, F |
Fundamental modeling using UML | 12, 14, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Teaching Methods: | 10: Discussion Method, 12: Problem Solving Method, 13: Case Study Method, 14: Self Study Method, 16: Question - Answer Technique, 17: Experimental Technique, 2: Project Based Learning Model, 4: Inquiry-Based Learning, 5: Cooperative Learning, 6: Experiential Learning, 8: Flipped Classroom Learning, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: | A: Traditional Written Exam, D: Oral Exam, E: Homework, F: Project Task, G: Quiz |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|
1 | Software development concepts and integrated software development environments | |
2 | Introduction to Configuration Management Systems and How to use GIT | |
3 | Design (UML) Diagrams | |
4 | Software development models and process steps. | |
5 | Software test techniques and unit tests | |
6 | Software test tools | |
7 | Requirement Engineering | |
8 | Software project management and tools | |
9 | Object oriented design and solution | |
10 | Desing models | |
11 | Design modelling tools | |
12 | Design process and principles | |
13 | Software quality and its measures | |
14 | Software quality tools | |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications |
No | Program Qualification | Contribution Level |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation |
Rate of Midterm Exam to Success | | 40 |
Rate of Final Exam to Success | | 60 |
Total | | 100 |
ECTS / Workload Table |
Activities | Number of | Duration(Hour) | Total Workload(Hour) |
Course Hours | 14 | 3 | 42 |
Guided Problem Solving | 0 | 0 | 0 |
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report | 1 | 60 | 60 |
Term Project | 0 | 0 | 0 |
Presentation of Project / Seminar | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 3 | 8 | 24 |
Midterm Exam | 1 | 10 | 10 |
General Exam | 1 | 15 | 15 |
Performance Task, Maintenance Plan | 0 | 0 | 0 |
Total Workload(Hour) | 152 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 |
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit. |
Detail Informations of the Course
Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|
SOFTWARE DEVELOPER PLATFORMS and TOOLS | BPR2160530 | Fall Semester | 1+2 | 2 | 5 |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses | |
Language of Course | Turkish |
Course Level | Short Cycle (Associate's Degree) |
Course Type | Elective |
Course Coordinator | Lect. Beyza KOYULMUŞ |
Name of Lecturer(s) | Lect. Özkan SARI |
Assistant(s) | |
Aim | This course aims to introduce the concepts and principles of software engineering, software processes, software quality, software development methods, and the use of UML for system modeling. |
Course Content | This course contains; Software development concepts and integrated software development environments,Introduction to Configuration Management Systems and How to use GIT,Design (UML) Diagrams,Software development models and process steps.,Software test techniques and unit tests,Software test tools,Requirement Engineering,Software project management and tools,Object oriented design and solution,Desing models,Design modelling tools,Design process and principles,Software quality and its measures,Software quality tools. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Defines various design principles | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 2, 4, 5, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Understands the importance of software development approach. | 10, 12, 14, 2, 8 | A, E, F |
Understands the basic concepts and principles of software development. | 12, 14, 2, 6 | A, E, F |
Understands software development processes. | 12, 14, 2, 6, 8 | A, E, F |
Defines software quality concepts and techniques. | 10, 12, 14, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Knows various software development tools and techniques. | 12, 14, 2, 6, 9 | A, E, F |
Fundamental modeling using UML | 12, 14, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Teaching Methods: | 10: Discussion Method, 12: Problem Solving Method, 13: Case Study Method, 14: Self Study Method, 16: Question - Answer Technique, 17: Experimental Technique, 2: Project Based Learning Model, 4: Inquiry-Based Learning, 5: Cooperative Learning, 6: Experiential Learning, 8: Flipped Classroom Learning, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: | A: Traditional Written Exam, D: Oral Exam, E: Homework, F: Project Task, G: Quiz |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|
1 | Software development concepts and integrated software development environments | |
2 | Introduction to Configuration Management Systems and How to use GIT | |
3 | Design (UML) Diagrams | |
4 | Software development models and process steps. | |
5 | Software test techniques and unit tests | |
6 | Software test tools | |
7 | Requirement Engineering | |
8 | Software project management and tools | |
9 | Object oriented design and solution | |
10 | Desing models | |
11 | Design modelling tools | |
12 | Design process and principles | |
13 | Software quality and its measures | |
14 | Software quality tools | |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications |
No | Program Qualification | Contribution Level |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation |
Rate of Midterm Exam to Success | | 40 |
Rate of Final Exam to Success | | 60 |
Total | | 100 |
Numerical Data
Ekleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:44Son Güncelleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:44
×- A-Z Programs
- Undergraduate
- Graduate
- Academic Calendar
- Double Major & Minor Programs
- Erasmus
- Prospective Students
- Registration
- Re-Enrolment
- Fees
- Directorate of Registrar’s Office
- FAQ
- Accommodation
- Scholarships
- Lateral and Vertical Transfer
- Summer School
- Preparation
- Transportation