Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YAZILIM GELİŞTİRME ORTAM VE ARAÇLARI | BPR2160530 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Özkan SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders yazılım mühendisliği kavram ve prensiplerini, yazılım süreçlerini, yazılım kalitesini, yazılım geliştirme yöntemlerini, sistem modelleme için UML kullanımını tanıtmayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yazılım Geliştirme Kavramları ve Tümleşik Geliştirme Ortamı Kullanımı,Konfigürasyon Yönetim Sİstemlerine Giriş ve Git Kullanımı,Tasarım (UML) Diyagramları,Yazılım Geliştirme Süreç Adımları ve Modelleri,Yazılım Sınama Teknikleri ve Birim Testler,Yazılım sınama araçları,Gereksinim Mühendisliği,Yazılım proje yönetimi ve araçları,Nesneye Yönelik Tasarım ve Çözümleme,Tasarım modelleri,Tasarım modelleri araçları,Tasarım süreci ve ilkeleri,Yazılım kalitesi ve yazılım ölçütleri,Yazılım kalitesi araçları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çeşitli dizayn prensiplerini tanımlar | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 2, 4, 5, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Yazılım geliştirme yaklaşımının önemini kavrar. | 10, 12, 14, 2, 8 | A, E, F |
Yazılım geliştirmenin temel kavram ve prensiplerini kavrar. | 12, 14, 2, 6 | A, E, F |
Yazılım geliştirme süreçlerini kavrar. | 12, 14, 2, 6, 8 | A, E, F |
Yazılım kalitesi kavramlarını ve tekniklerini tanımlar. | 10, 12, 14, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Çeşitli yazılım geliştirme araçlarını ve tekniklerini bilir. | 12, 14, 2, 6, 9 | A, E, F |
UML kullanarak temel modelleme | 12, 14, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yazılım Geliştirme Kavramları ve Tümleşik Geliştirme Ortamı Kullanımı | |
2 | Konfigürasyon Yönetim Sİstemlerine Giriş ve Git Kullanımı | |
3 | Tasarım (UML) Diyagramları | |
4 | Yazılım Geliştirme Süreç Adımları ve Modelleri | |
5 | Yazılım Sınama Teknikleri ve Birim Testler | |
6 | Yazılım sınama araçları | |
7 | Gereksinim Mühendisliği | |
8 | Yazılım proje yönetimi ve araçları | |
9 | Nesneye Yönelik Tasarım ve Çözümleme | |
10 | Tasarım modelleri | |
11 | Tasarım modelleri araçları | |
12 | Tasarım süreci ve ilkeleri | |
13 | Yazılım kalitesi ve yazılım ölçütleri | |
14 | Yazılım kalitesi araçları | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 60 | 60 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YAZILIM GELİŞTİRME ORTAM VE ARAÇLARI | BPR2160530 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Özkan SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders yazılım mühendisliği kavram ve prensiplerini, yazılım süreçlerini, yazılım kalitesini, yazılım geliştirme yöntemlerini, sistem modelleme için UML kullanımını tanıtmayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yazılım Geliştirme Kavramları ve Tümleşik Geliştirme Ortamı Kullanımı,Konfigürasyon Yönetim Sİstemlerine Giriş ve Git Kullanımı,Tasarım (UML) Diyagramları,Yazılım Geliştirme Süreç Adımları ve Modelleri,Yazılım Sınama Teknikleri ve Birim Testler,Yazılım sınama araçları,Gereksinim Mühendisliği,Yazılım proje yönetimi ve araçları,Nesneye Yönelik Tasarım ve Çözümleme,Tasarım modelleri,Tasarım modelleri araçları,Tasarım süreci ve ilkeleri,Yazılım kalitesi ve yazılım ölçütleri,Yazılım kalitesi araçları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çeşitli dizayn prensiplerini tanımlar | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 2, 4, 5, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Yazılım geliştirme yaklaşımının önemini kavrar. | 10, 12, 14, 2, 8 | A, E, F |
Yazılım geliştirmenin temel kavram ve prensiplerini kavrar. | 12, 14, 2, 6 | A, E, F |
Yazılım geliştirme süreçlerini kavrar. | 12, 14, 2, 6, 8 | A, E, F |
Yazılım kalitesi kavramlarını ve tekniklerini tanımlar. | 10, 12, 14, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Çeşitli yazılım geliştirme araçlarını ve tekniklerini bilir. | 12, 14, 2, 6, 9 | A, E, F |
UML kullanarak temel modelleme | 12, 14, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yazılım Geliştirme Kavramları ve Tümleşik Geliştirme Ortamı Kullanımı | |
2 | Konfigürasyon Yönetim Sİstemlerine Giriş ve Git Kullanımı | |
3 | Tasarım (UML) Diyagramları | |
4 | Yazılım Geliştirme Süreç Adımları ve Modelleri | |
5 | Yazılım Sınama Teknikleri ve Birim Testler | |
6 | Yazılım sınama araçları | |
7 | Gereksinim Mühendisliği | |
8 | Yazılım proje yönetimi ve araçları | |
9 | Nesneye Yönelik Tasarım ve Çözümleme | |
10 | Tasarım modelleri | |
11 | Tasarım modelleri araçları | |
12 | Tasarım süreci ve ilkeleri | |
13 | Yazılım kalitesi ve yazılım ölçütleri | |
14 | Yazılım kalitesi araçları | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:37Son Güncelleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:39