Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ BİYOMEDİKAL OPTİK | BEBD1212965 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Muhammed Fatih TOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Muhammed Fatih TOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı biyoloji ve medikal bilimler alanındaki problemlere optik yöntemler ile yeni çözümler geliştirmek ve mevcut çözümleri değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Optiğin temel prensiplerine genel bakış ,2. Işık kaynakları ve dedektörler ,3. Doğrusal ve doğrusal olmayan spektroskopi ,4. Bulanık ortamda ışık ilerlemesi ,5. Işık ile hücre ve doku etkileşimi ,6. Optik mikroskobi yöntemleri ,7. Optik eşfaz tomografisi ,8. Difüze optik tomografi ,9. Fotoakustik tomografi,10. Optik biyosensörler ,11. Genomik ve proteomik uygulamaları için mikrodizinler ,12. Akı sitometrisi ,13. Lazer cımbızları ,14. Fotodinamik terapi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Biyomedikal parametreleri takip edebilmek için optik kavramları uygulayabilecektir. | 6, 9 | A, F |
2. Bulanık ortamda ışık ilerlemesini analiz edebilecektir. | 10, 19, 9 | A |
3. Çeşitli biyomedikal optik teknik ve sistemleri anlayıp açıklayabilecektir. | 10, 19, 6, 9 | A, F |
4. Uygulamaya özel mikroskop sistemleri tasarlayabilir | 6, 9 | A, F |
5. Çeşitli optik yöntemlerin biyomedikal uygulamalardaki performansını değerlendirebilir | 6, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Optiğin temel prensiplerine genel bakış | |
2 | 2. Işık kaynakları ve dedektörler | |
3 | 3. Doğrusal ve doğrusal olmayan spektroskopi | |
4 | 4. Bulanık ortamda ışık ilerlemesi | |
5 | 5. Işık ile hücre ve doku etkileşimi | |
6 | 6. Optik mikroskobi yöntemleri | |
7 | 7. Optik eşfaz tomografisi | |
8 | 8. Difüze optik tomografi | |
9 | 9. Fotoakustik tomografi | |
10 | 10. Optik biyosensörler | |
11 | 11. Genomik ve proteomik uygulamaları için mikrodizinler | |
12 | 12. Akı sitometrisi | |
13 | 13. Lazer cımbızları | |
14 | 14. Fotodinamik terapi | |
Kaynak |
Introduction to Biophotonics, by Paras N. Prasad (John Wiley & Sons, Inc., 2003). |
Biomedical Optics: Principles and Imaging by Lihong V. Wang and Hsin-i Wu, (John Wiley & Sons, Inc., 2007). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | | | | | X |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | | X |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | | | X |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | X | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | X | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | | | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | X | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | | X |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 10 | 100 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 45 | 45 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 225 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(225/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ BİYOMEDİKAL OPTİK | BEBD1212965 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Muhammed Fatih TOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Muhammed Fatih TOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı biyoloji ve medikal bilimler alanındaki problemlere optik yöntemler ile yeni çözümler geliştirmek ve mevcut çözümleri değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Optiğin temel prensiplerine genel bakış ,2. Işık kaynakları ve dedektörler ,3. Doğrusal ve doğrusal olmayan spektroskopi ,4. Bulanık ortamda ışık ilerlemesi ,5. Işık ile hücre ve doku etkileşimi ,6. Optik mikroskobi yöntemleri ,7. Optik eşfaz tomografisi ,8. Difüze optik tomografi ,9. Fotoakustik tomografi,10. Optik biyosensörler ,11. Genomik ve proteomik uygulamaları için mikrodizinler ,12. Akı sitometrisi ,13. Lazer cımbızları ,14. Fotodinamik terapi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Biyomedikal parametreleri takip edebilmek için optik kavramları uygulayabilecektir. | 6, 9 | A, F |
2. Bulanık ortamda ışık ilerlemesini analiz edebilecektir. | 10, 19, 9 | A |
3. Çeşitli biyomedikal optik teknik ve sistemleri anlayıp açıklayabilecektir. | 10, 19, 6, 9 | A, F |
4. Uygulamaya özel mikroskop sistemleri tasarlayabilir | 6, 9 | A, F |
5. Çeşitli optik yöntemlerin biyomedikal uygulamalardaki performansını değerlendirebilir | 6, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Optiğin temel prensiplerine genel bakış | |
2 | 2. Işık kaynakları ve dedektörler | |
3 | 3. Doğrusal ve doğrusal olmayan spektroskopi | |
4 | 4. Bulanık ortamda ışık ilerlemesi | |
5 | 5. Işık ile hücre ve doku etkileşimi | |
6 | 6. Optik mikroskobi yöntemleri | |
7 | 7. Optik eşfaz tomografisi | |
8 | 8. Difüze optik tomografi | |
9 | 9. Fotoakustik tomografi | |
10 | 10. Optik biyosensörler | |
11 | 11. Genomik ve proteomik uygulamaları için mikrodizinler | |
12 | 12. Akı sitometrisi | |
13 | 13. Lazer cımbızları | |
14 | 14. Fotodinamik terapi | |
Kaynak |
Introduction to Biophotonics, by Paras N. Prasad (John Wiley & Sons, Inc., 2003). |
Biomedical Optics: Principles and Imaging by Lihong V. Wang and Hsin-i Wu, (John Wiley & Sons, Inc., 2007). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | | | | | X |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | | X |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | | | X |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | X | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | X | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | | | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | X | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | | X |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:00Son Güncelleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:01