Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM DEVRELERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı iletişim devrelerinde gürültü. Doğruluk, resonans vs gibi konuları öğretmektir. Frekans ayarlı güçlendiriciler, Yüksek Güçlü Güçlendiriciler, Karıştırıcılar, Osilatörler ve frekans sentezleme blokları öğretilecektir. Bu dersi alan öğrenciler iletişim devrelerini analiz edip tasarlayabilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim devrelerine giriş.İletişim konsepti ve alıcı/verici yapıları.Trazistörler ve basit güçlendirme yapıları.İletişim devrelerinde kullanılan tanımlar.,Gürültü, Doğrusallık (Harmonik, IM and CM doğrusallık),Doğrusallık Geri beslemenin doğrusallık üzerine etkisi,İndüktörler Kapasitörler, Ayarlanabilen Kapasitörler Rezonant devreler,Transformers Transmission Lines,Empedans uyumlama Uyumlama blokları,Dar bantlı güçlendiriciler,Diyot ve ESD,Çıkış güçlendiricileri. Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.,Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.Geniş sinyal transkondüktansı,KarıştırıcılarAnalog Çarpıcılar,Negatif rezistans osilatörleri, LC OsilatörlerColpitts osilatörler,Kipp Osilatör, Düşük güçlü osilatörFaz gürültüsü,PLL ve Sentezörler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Genel transistor bilgisini kavrar. | 12, 14, 16, 17, 19, 2, 5, 6, 9 | A, F |
İletişim devreleri için gürültü analizi yapar. | 12, 14, 16, 17, 19, 2, 9 | A, F |
İletişim devreleri için doğrusallık analizini kavrar. | 12, 14, 16, 17, 19, 2, 9 | A, F |
İndüktör, kapasitör ve trafo kullanarak empedans uyumlama gerçekleştirir. | 12, 14, 17, 19, 2, 9 | A, F |
Frekans ayarlı güçlendiricileri kavrar. | 12, 14, 17, 18, 19, 2, 5, 9 | A, F |
Yüksek güçlü güçlendiricileri kavrar. | 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9 | A, F |
Karıştırıcı ve osilatörleri kavrar. | 10, 12, 14, 16, 19, 6, 9 | A |
ESD ve Latchup konusunda bilgi sahibi olur. | 10, 14, 16, 19, 6, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim devrelerine giriş.İletişim konsepti ve alıcı/verici yapıları.Trazistörler ve basit güçlendirme yapıları.İletişim devrelerinde kullanılan tanımlar. | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
2 | Gürültü, Doğrusallık (Harmonik, IM and CM doğrusallık) | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
3 | Doğrusallık Geri beslemenin doğrusallık üzerine etkisi | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
4 | İndüktörler Kapasitörler, Ayarlanabilen Kapasitörler Rezonant devreler | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
5 | Transformers Transmission Lines | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
6 | Empedans uyumlama Uyumlama blokları | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
7 | Dar bantlı güçlendiriciler | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
8 | Diyot ve ESD | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
9 | Çıkış güçlendiricileri. Yüksek Güçlü Güçlendiriciler. | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
10 | Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.Geniş sinyal transkondüktansı | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
11 | KarıştırıcılarAnalog Çarpıcılar | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
12 | Negatif rezistans osilatörleri, LC OsilatörlerColpitts osilatörler | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
13 | Kipp Osilatör, Düşük güçlü osilatörFaz gürültüsü | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
14 | PLL ve Sentezörler | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
Kaynak |
Behzad Razavi, RF Microelectronics, Pearson Thomas Lee, The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits, Cambridge University Press |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | X | |||||
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | |||||
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | |||||
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | |||||
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar | X | |||||
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 2 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 8 | 48 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 7 | 21 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 2 | 6 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 231 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(231/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM DEVRELERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı iletişim devrelerinde gürültü. Doğruluk, resonans vs gibi konuları öğretmektir. Frekans ayarlı güçlendiriciler, Yüksek Güçlü Güçlendiriciler, Karıştırıcılar, Osilatörler ve frekans sentezleme blokları öğretilecektir. Bu dersi alan öğrenciler iletişim devrelerini analiz edip tasarlayabilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim devrelerine giriş.İletişim konsepti ve alıcı/verici yapıları.Trazistörler ve basit güçlendirme yapıları.İletişim devrelerinde kullanılan tanımlar.,Gürültü, Doğrusallık (Harmonik, IM and CM doğrusallık),Doğrusallık Geri beslemenin doğrusallık üzerine etkisi,İndüktörler Kapasitörler, Ayarlanabilen Kapasitörler Rezonant devreler,Transformers Transmission Lines,Empedans uyumlama Uyumlama blokları,Dar bantlı güçlendiriciler,Diyot ve ESD,Çıkış güçlendiricileri. Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.,Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.Geniş sinyal transkondüktansı,KarıştırıcılarAnalog Çarpıcılar,Negatif rezistans osilatörleri, LC OsilatörlerColpitts osilatörler,Kipp Osilatör, Düşük güçlü osilatörFaz gürültüsü,PLL ve Sentezörler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Genel transistor bilgisini kavrar. | 12, 14, 16, 17, 19, 2, 5, 6, 9 | A, F |
İletişim devreleri için gürültü analizi yapar. | 12, 14, 16, 17, 19, 2, 9 | A, F |
İletişim devreleri için doğrusallık analizini kavrar. | 12, 14, 16, 17, 19, 2, 9 | A, F |
İndüktör, kapasitör ve trafo kullanarak empedans uyumlama gerçekleştirir. | 12, 14, 17, 19, 2, 9 | A, F |
Frekans ayarlı güçlendiricileri kavrar. | 12, 14, 17, 18, 19, 2, 5, 9 | A, F |
Yüksek güçlü güçlendiricileri kavrar. | 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9 | A, F |
Karıştırıcı ve osilatörleri kavrar. | 10, 12, 14, 16, 19, 6, 9 | A |
ESD ve Latchup konusunda bilgi sahibi olur. | 10, 14, 16, 19, 6, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim devrelerine giriş.İletişim konsepti ve alıcı/verici yapıları.Trazistörler ve basit güçlendirme yapıları.İletişim devrelerinde kullanılan tanımlar. | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
2 | Gürültü, Doğrusallık (Harmonik, IM and CM doğrusallık) | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
3 | Doğrusallık Geri beslemenin doğrusallık üzerine etkisi | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
4 | İndüktörler Kapasitörler, Ayarlanabilen Kapasitörler Rezonant devreler | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
5 | Transformers Transmission Lines | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
6 | Empedans uyumlama Uyumlama blokları | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
7 | Dar bantlı güçlendiriciler | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
8 | Diyot ve ESD | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
9 | Çıkış güçlendiricileri. Yüksek Güçlü Güçlendiriciler. | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
10 | Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.Geniş sinyal transkondüktansı | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
11 | KarıştırıcılarAnalog Çarpıcılar | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
12 | Negatif rezistans osilatörleri, LC OsilatörlerColpitts osilatörler | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
13 | Kipp Osilatör, Düşük güçlü osilatörFaz gürültüsü | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
14 | PLL ve Sentezörler | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
Kaynak |
Behzad Razavi, RF Microelectronics, Pearson Thomas Lee, The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits, Cambridge University Press |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | X | |||||
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | |||||
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | |||||
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | |||||
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar | X | |||||
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |