Öğrenciler aşağıda bulunan konuları öğreneceklerdir.
1) Fiziksel Katman bölümleri
2) Bu katmanlarla ilgili algoritmalar
3) MIMO ve OFDM gibi özel uygulamalar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Shannon Teorisi,Nyquist Örneklemesi ve Modülasyonlar,İstatiksel Sezim ve Hata Performansı,Telsiz Kanallar,Kanal Kodlaması (1),Kanal Kodlaması (2),Kanal kodlaması (3),Adaptive Filtreler,Denkleştirme (1),Denkleştirme (2),Denkleştirme (3) ,NOMA,OFDM-NOMA,Yeni Telsiz Sistemler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bilgi teorisinin temellerini, kaynak kodlama tekniklerinikavrayarak ve kaynağın entropisini hesaplar.
16, 19
A, D
Semboller arası girişimi azaltmak için hat kodlarının ve yöntemlerin performansını tanımlar.
16, 19
A, D
Farklı bant geçiren modülasyon tekniklerinin üretimini, algılama sinyali uzay diyagramını, spektrumunu, bant genişliği verimliliğini ve hata analizi olasılığını kavrar.
16, 19
A, D
Kanal üzerinden sinyallerin ve bilgilerin dijital temsilinin güvenilir iletimi için farklı hata kontrol kodlama şemalarının performansını belirler.
16, 19
A, D
Çeşitli yayma tekniklerini anlayın ve farklı dijital iletişim sistemlerinin bit hatası performansını belirler.
16, 19
A, D
Semboller arası girişimi azaltmak için hat kodlarının ve yöntemlerin performansını belirler.
16, 19
A, D
Kanal üzerinden sinyallerin ve bilgilerin dijital temsilinin güvenilir iletimi için farklı hata kontrol kodlama şemalarının performansını tanımlar.
16, 19
A, D
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Shannon Teorisi
2
Nyquist Örneklemesi ve Modülasyonlar
3
İstatiksel Sezim ve Hata Performansı
4
Telsiz Kanallar
5
Kanal Kodlaması (1)
6
Kanal Kodlaması (2)
7
Kanal kodlaması (3)
8
Adaptive Filtreler
9
Denkleştirme (1)
10
Denkleştirme (2)
11
Denkleştirme (3)
12
NOMA
13
OFDM-NOMA
14
Yeni Telsiz Sistemler
Kaynak
John G. Proakis and Masoud Salehi, Digital Communications ,5th edition, McGraw-Hill, 2008
Bernard Sklar, Digital Communications: Fundamentals and Applications (2nd Edition) Hardcover – January 21, 2001
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
5
70
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
5
20
100
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
35
35
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
230
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İLERİ SAYISAL HABERLEŞME
-
Bahar Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Hüseyin ARSLAN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Hüseyin ARSLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrenciler aşağıda bulunan konuları öğreneceklerdir.
1) Fiziksel Katman bölümleri
2) Bu katmanlarla ilgili algoritmalar
3) MIMO ve OFDM gibi özel uygulamalar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Shannon Teorisi,Nyquist Örneklemesi ve Modülasyonlar,İstatiksel Sezim ve Hata Performansı,Telsiz Kanallar,Kanal Kodlaması (1),Kanal Kodlaması (2),Kanal kodlaması (3),Adaptive Filtreler,Denkleştirme (1),Denkleştirme (2),Denkleştirme (3) ,NOMA,OFDM-NOMA,Yeni Telsiz Sistemler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bilgi teorisinin temellerini, kaynak kodlama tekniklerinikavrayarak ve kaynağın entropisini hesaplar.
16, 19
A, D
Semboller arası girişimi azaltmak için hat kodlarının ve yöntemlerin performansını tanımlar.
16, 19
A, D
Farklı bant geçiren modülasyon tekniklerinin üretimini, algılama sinyali uzay diyagramını, spektrumunu, bant genişliği verimliliğini ve hata analizi olasılığını kavrar.
16, 19
A, D
Kanal üzerinden sinyallerin ve bilgilerin dijital temsilinin güvenilir iletimi için farklı hata kontrol kodlama şemalarının performansını belirler.
16, 19
A, D
Çeşitli yayma tekniklerini anlayın ve farklı dijital iletişim sistemlerinin bit hatası performansını belirler.
16, 19
A, D
Semboller arası girişimi azaltmak için hat kodlarının ve yöntemlerin performansını belirler.
16, 19
A, D
Kanal üzerinden sinyallerin ve bilgilerin dijital temsilinin güvenilir iletimi için farklı hata kontrol kodlama şemalarının performansını tanımlar.
16, 19
A, D
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Shannon Teorisi
2
Nyquist Örneklemesi ve Modülasyonlar
3
İstatiksel Sezim ve Hata Performansı
4
Telsiz Kanallar
5
Kanal Kodlaması (1)
6
Kanal Kodlaması (2)
7
Kanal kodlaması (3)
8
Adaptive Filtreler
9
Denkleştirme (1)
10
Denkleştirme (2)
11
Denkleştirme (3)
12
NOMA
13
OFDM-NOMA
14
Yeni Telsiz Sistemler
Kaynak
John G. Proakis and Masoud Salehi, Digital Communications ,5th edition, McGraw-Hill, 2008
Bernard Sklar, Digital Communications: Fundamentals and Applications (2nd Edition) Hardcover – January 21, 2001
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.