Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
NZEB KONUTLAR | CEED1112459 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Melis Kurum |
Dersin Amacı | Bina sektörü, küresel ekonominin en büyük enerji talep eden ve kirleten sektörüdür. Neredeyse Sıfır Enerjili Binaların uygulanması, enerji kullanımının ve iklim değişikliğinin azaltılmasına katkıda bulunmaktadır. Bu tür yapıları desteklemek için enerji tasarruflu binalar konusunda gerekli beceri ve yetkinliklere sahip mühendislerin eğitilmesine ihtiyaç vardır. Bu ders, nZEB projelerini sunmak için mühendisler tarafından edinilecek gerekli bilgileri KONUT özelinde sunacaktır. NZEB ile ilgili uluslararası ve ulusal politikalarla NZEB'nin farklı tanımları da tartışılacaktır.
Kursta PHIUS ve PHI-Germany gibi uluslararası sertifikasyon sistemleri ve Türkiye'nin ulusal standartları da tanıtılacak. Yurt içinden ve yurt dışından örnek vaka analizleri paylaşılacaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaklaşık Sıfır Enerji Binaların Tanımları ve Değerleme Sınırları,Enerji Performansı Gereklilikleri ve bazı ilgili ülkelerde nZEB hedefleri,Maliyet Etkin Enerji Performansı,Enerji Verimli Tasarımda Hedef Değerler,Enerji Verimliliği Tedbirleri: Farklı İklim Bölgeleri ve Mimari Yarışmalar,nZEB binaların temel tasarım prensipleri ve konsept tasarımı,Küçük ölçekli enerji sistemleri,Pasif Bina Enstitüsü Standardı 1,Pasif Bina Enstitüsü Standardı 2,Pasif Bina Enstitüsü Standardı 3,NZEB konutlar,Vaka Analizleri 1,Vaka Analizleri 2,Proje Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencilerin gerekli tüm yönetmelikleri, termal, nem, alan ve maliyet düzenlemelerini ve kısıtlamalarını dikkate alarak nZEB konutlar hakkında danışmanlık yapabilecek bir seviyede olmalarını sağlar. | 10, 14, 16, 18, 2, 3, 37, 4, 5 | A, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yaklaşık Sıfır Enerji Binaların Tanımları ve Değerleme Sınırları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Enerji Performansı Gereklilikleri ve bazı ilgili ülkelerde nZEB hedefleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Maliyet Etkin Enerji Performansı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Enerji Verimli Tasarımda Hedef Değerler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Enerji Verimliliği Tedbirleri: Farklı İklim Bölgeleri ve Mimari Yarışmalar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | nZEB binaların temel tasarım prensipleri ve konsept tasarımı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Küçük ölçekli enerji sistemleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Pasif Bina Enstitüsü Standardı 1 | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Pasif Bina Enstitüsü Standardı 2 | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Pasif Bina Enstitüsü Standardı 3 | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | NZEB konutlar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Vaka Analizleri 1 | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Vaka Analizleri 2 | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Proje Sunumu | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Cost Optimal and Nearly Zero-Energy Buildings (nZEB)
Definitions, Calculation Principles and Case Studies (2013)
Editor: Jarek Kurnitski https://doi.org/10.1007/978-1-4471-5610-9
Türkiye için nZEB tanımları: https://webdosya.csb.gov.tr/db/meslekihizmetler/icerikler/nseb_rehber--20201117075919.pdf
|
https://passivehouse.com/
İlgili makaleler. Bir örnek: Munshi, T., & Marina, V. J. (2020). Engineering skills and knowledge related to nZEB construction. Paper
presented at The 6th UPI TVET Conference 2020, Bangkok, Thailand. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | | | | | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | | X |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | | | X |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
NZEB KONUTLAR | CEED1112459 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Melis Kurum |
Dersin Amacı | Bina sektörü, küresel ekonominin en büyük enerji talep eden ve kirleten sektörüdür. Neredeyse Sıfır Enerjili Binaların uygulanması, enerji kullanımının ve iklim değişikliğinin azaltılmasına katkıda bulunmaktadır. Bu tür yapıları desteklemek için enerji tasarruflu binalar konusunda gerekli beceri ve yetkinliklere sahip mühendislerin eğitilmesine ihtiyaç vardır. Bu ders, nZEB projelerini sunmak için mühendisler tarafından edinilecek gerekli bilgileri KONUT özelinde sunacaktır. NZEB ile ilgili uluslararası ve ulusal politikalarla NZEB'nin farklı tanımları da tartışılacaktır.
Kursta PHIUS ve PHI-Germany gibi uluslararası sertifikasyon sistemleri ve Türkiye'nin ulusal standartları da tanıtılacak. Yurt içinden ve yurt dışından örnek vaka analizleri paylaşılacaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaklaşık Sıfır Enerji Binaların Tanımları ve Değerleme Sınırları,Enerji Performansı Gereklilikleri ve bazı ilgili ülkelerde nZEB hedefleri,Maliyet Etkin Enerji Performansı,Enerji Verimli Tasarımda Hedef Değerler,Enerji Verimliliği Tedbirleri: Farklı İklim Bölgeleri ve Mimari Yarışmalar,nZEB binaların temel tasarım prensipleri ve konsept tasarımı,Küçük ölçekli enerji sistemleri,Pasif Bina Enstitüsü Standardı 1,Pasif Bina Enstitüsü Standardı 2,Pasif Bina Enstitüsü Standardı 3,NZEB konutlar,Vaka Analizleri 1,Vaka Analizleri 2,Proje Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencilerin gerekli tüm yönetmelikleri, termal, nem, alan ve maliyet düzenlemelerini ve kısıtlamalarını dikkate alarak nZEB konutlar hakkında danışmanlık yapabilecek bir seviyede olmalarını sağlar. | 10, 14, 16, 18, 2, 3, 37, 4, 5 | A, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yaklaşık Sıfır Enerji Binaların Tanımları ve Değerleme Sınırları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Enerji Performansı Gereklilikleri ve bazı ilgili ülkelerde nZEB hedefleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Maliyet Etkin Enerji Performansı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Enerji Verimli Tasarımda Hedef Değerler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Enerji Verimliliği Tedbirleri: Farklı İklim Bölgeleri ve Mimari Yarışmalar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | nZEB binaların temel tasarım prensipleri ve konsept tasarımı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Küçük ölçekli enerji sistemleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Pasif Bina Enstitüsü Standardı 1 | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Pasif Bina Enstitüsü Standardı 2 | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Pasif Bina Enstitüsü Standardı 3 | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | NZEB konutlar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Vaka Analizleri 1 | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Vaka Analizleri 2 | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Proje Sunumu | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Cost Optimal and Nearly Zero-Energy Buildings (nZEB)
Definitions, Calculation Principles and Case Studies (2013)
Editor: Jarek Kurnitski https://doi.org/10.1007/978-1-4471-5610-9
Türkiye için nZEB tanımları: https://webdosya.csb.gov.tr/db/meslekihizmetler/icerikler/nseb_rehber--20201117075919.pdf
|
https://passivehouse.com/
İlgili makaleler. Bir örnek: Munshi, T., & Marina, V. J. (2020). Engineering skills and knowledge related to nZEB construction. Paper
presented at The 6th UPI TVET Conference 2020, Bangkok, Thailand. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | | | | | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | | X |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | | | X |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:40Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:43