Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ ATIK YÖNETİMİ VE ISLAHI | CEED1212468 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türkiye'de ve küresel olarak atık yönetiminin temel kavramlarını incelemek ve Döngüsel Ekonomi gibi yeni kavramlar hakkında bilgi edinmektir.
Vaka çalışmalarında atık arıtmaları için biyolojik süreçler hakkında derinlemesine bilgi edinilir ve uygulanır. Bu ders temel alınarak, ulusal atık yönetimi stratejileri ve ilgili arıtma teknolojileri aktarılır. Biyokütle ve organik atıklar için arıtma tesisleri ve valörizasyon kavramları aktarılır. Ayrıca, atık arıtma süreçlerinin gelecekteki tasarımları, temel süreç anlayışı ve güncel literatürden elde edilen bilgiler kullanılarak değerlendirilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biyogaz ve anaerobik çürüme,Ulusal Atık Yönetimi-Türkiye 2023 hedefleri,Kaynak olarak atık,Döngüsel Ekonomi,Atık yönetimi stratejileri için değerleme araçları,Plastik geri dönüşümü,Atığın termal işlenmesi,Yeni çıkan teknolojiler,Türkiye'de organik atıklar,Kompostlama proseslerinin teknolojileri,Organiz Atık hijeni,Ürün Kalitesi ve kullanımı,Atık ekonomisi ve çevresel yönü,Seminer,Proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İleri atık yönetimi ve döngüsel ekonominin temel kavramlarını ve daha ayrıntılı olarak atık arıtımı için biyolojik süreçleri anlar. | 18, 2, 37, 4 | A, E, F |
Evsel ve endüstriyel atık akışları da dahil olmak üzere çeşitli atık akışlarında kavramların uygular. | 18, 2, 37, 4 | A, E, F |
Farklı atık arıtma teknolojilerinin ve atık ekonomisinin çevresel yönlerine ilişkin içgörüleri paylaşır. | 18, 2, 37, 4 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
0 | Biyogaz ve anaerobik çürüme | Kitap ve ders notlarını inceleme |
1 | Ulusal Atık Yönetimi-Türkiye 2023 hedefleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Kaynak olarak atık | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Döngüsel Ekonomi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Atık yönetimi stratejileri için değerleme araçları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Plastik geri dönüşümü | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Atığın termal işlenmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Yeni çıkan teknolojiler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Türkiye'de organik atıklar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Kompostlama proseslerinin teknolojileri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Organiz Atık hijeni | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Ürün Kalitesi ve kullanımı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Atık ekonomisi ve çevresel yönü | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Seminer | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Proje sunumları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Deublein, D. and Steinhauser, A. (2011): Biogas from Waste and Renewable Resources: An Introduction. 2nd Edition, Wiley VCH, Weinheim. --> One of the leading books on the subject of anaerobic digestion and biogas, covering all aspects from biochemical and microbial basics to planning and running of biogas plants as well as different technology concepts and biogas upgrade & utilization. We will be using selected chapters only in this course.
Lohri, C.R., S. Diener, I. Zabaleta, A. Mertenat, and C. Zurbrügg. 2017. Treatment technologies for urban solid biowaste to create value products: a review with focus on low- and middle-income settings. Reviews in Environmental Science and Biotechnology 16(1): 81–130.
Haupt, M., C. Vadenbo, and S. Hellweg. 2017. Do We Have the Right Performance Indicators for the Circular Economy?: Insight into the Swiss Waste Management System. Journal of Industrial Ecology 21(3): 615–627. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | | | | | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | | X |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | | | X |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 12 | 3 | 36 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ ATIK YÖNETİMİ VE ISLAHI | CEED1212468 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türkiye'de ve küresel olarak atık yönetiminin temel kavramlarını incelemek ve Döngüsel Ekonomi gibi yeni kavramlar hakkında bilgi edinmektir.
Vaka çalışmalarında atık arıtmaları için biyolojik süreçler hakkında derinlemesine bilgi edinilir ve uygulanır. Bu ders temel alınarak, ulusal atık yönetimi stratejileri ve ilgili arıtma teknolojileri aktarılır. Biyokütle ve organik atıklar için arıtma tesisleri ve valörizasyon kavramları aktarılır. Ayrıca, atık arıtma süreçlerinin gelecekteki tasarımları, temel süreç anlayışı ve güncel literatürden elde edilen bilgiler kullanılarak değerlendirilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biyogaz ve anaerobik çürüme,Ulusal Atık Yönetimi-Türkiye 2023 hedefleri,Kaynak olarak atık,Döngüsel Ekonomi,Atık yönetimi stratejileri için değerleme araçları,Plastik geri dönüşümü,Atığın termal işlenmesi,Yeni çıkan teknolojiler,Türkiye'de organik atıklar,Kompostlama proseslerinin teknolojileri,Organiz Atık hijeni,Ürün Kalitesi ve kullanımı,Atık ekonomisi ve çevresel yönü,Seminer,Proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İleri atık yönetimi ve döngüsel ekonominin temel kavramlarını ve daha ayrıntılı olarak atık arıtımı için biyolojik süreçleri anlar. | 18, 2, 37, 4 | A, E, F |
Evsel ve endüstriyel atık akışları da dahil olmak üzere çeşitli atık akışlarında kavramların uygular. | 18, 2, 37, 4 | A, E, F |
Farklı atık arıtma teknolojilerinin ve atık ekonomisinin çevresel yönlerine ilişkin içgörüleri paylaşır. | 18, 2, 37, 4 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
0 | Biyogaz ve anaerobik çürüme | Kitap ve ders notlarını inceleme |
1 | Ulusal Atık Yönetimi-Türkiye 2023 hedefleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Kaynak olarak atık | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Döngüsel Ekonomi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Atık yönetimi stratejileri için değerleme araçları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Plastik geri dönüşümü | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Atığın termal işlenmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Yeni çıkan teknolojiler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Türkiye'de organik atıklar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Kompostlama proseslerinin teknolojileri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Organiz Atık hijeni | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Ürün Kalitesi ve kullanımı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Atık ekonomisi ve çevresel yönü | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Seminer | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Proje sunumları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Deublein, D. and Steinhauser, A. (2011): Biogas from Waste and Renewable Resources: An Introduction. 2nd Edition, Wiley VCH, Weinheim. --> One of the leading books on the subject of anaerobic digestion and biogas, covering all aspects from biochemical and microbial basics to planning and running of biogas plants as well as different technology concepts and biogas upgrade & utilization. We will be using selected chapters only in this course.
Lohri, C.R., S. Diener, I. Zabaleta, A. Mertenat, and C. Zurbrügg. 2017. Treatment technologies for urban solid biowaste to create value products: a review with focus on low- and middle-income settings. Reviews in Environmental Science and Biotechnology 16(1): 81–130.
Haupt, M., C. Vadenbo, and S. Hellweg. 2017. Do We Have the Right Performance Indicators for the Circular Economy?: Insight into the Swiss Waste Management System. Journal of Industrial Ecology 21(3): 615–627. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | | | | | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | | X |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | | | X |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:40Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:43