Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AKARSU HİDROLİĞİ | CEED1212472 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hareketli tabanlı akımların hidroliği olarak iki fazlı akımların izah edilmesi, Akarsularda meydana gelen katı madde taşınım ifadelerinin verilmesi, Katı madde taşınım miktarı için ölçüm tekniklerinin belirlenmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Katı madde özellikleri,Tabanda hareketin başlaması,Taban şekillerinin oluşumu,Hareketli tabanların direnci (1),Hareketli tabanların direnci (2),Sürüntü maddesi hareketi (1),Sürüntü maddesi hareketi (2),Askı maddesi hareketi,Toplam katı madde debisi,Katı madde taşınımında denge ve dengenin bozulması (1),Katı madde taşınımında denge ve dengenin bozulması (2),Kararlı kesitli kanalların tasarımı,Katı madde miktarının ölçümü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hareketli taban ve akarsu yapılarını değerlendirir. | 16, 19 | A, E |
Aşınma, taşınma ve sürüntü maddesi miktarlarını hesaplar. | 10, 12, 19 | A, E |
Katı madde miktarı ölçümünü arazide yapar. | 10, 16 | A, E |
Akarsu morfolojisi modellenmesini geliştirir. | 16, 19 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
2 | Katı madde özellikleri | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
3 | Tabanda hareketin başlaması | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
4 | Taban şekillerinin oluşumu | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
5 | Hareketli tabanların direnci (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
6 | Hareketli tabanların direnci (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
7 | Sürüntü maddesi hareketi (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
8 | Sürüntü maddesi hareketi (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
9 | Askı maddesi hareketi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
10 | Toplam katı madde debisi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
11 | Katı madde taşınımında denge ve dengenin bozulması (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
12 | Katı madde taşınımında denge ve dengenin bozulması (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
13 | Kararlı kesitli kanalların tasarımı | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
14 | Katı madde miktarının ölçümü | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
Kaynak |
Raudkivi, “Loose Boundary Hydraulics |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | | | X | | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | X | | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | | X | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | X | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | X | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | X | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | X | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | X | | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | X | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 8 | 6 | 48 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 15 | 7 | 105 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 227 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(227/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AKARSU HİDROLİĞİ | CEED1212472 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hareketli tabanlı akımların hidroliği olarak iki fazlı akımların izah edilmesi, Akarsularda meydana gelen katı madde taşınım ifadelerinin verilmesi, Katı madde taşınım miktarı için ölçüm tekniklerinin belirlenmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Katı madde özellikleri,Tabanda hareketin başlaması,Taban şekillerinin oluşumu,Hareketli tabanların direnci (1),Hareketli tabanların direnci (2),Sürüntü maddesi hareketi (1),Sürüntü maddesi hareketi (2),Askı maddesi hareketi,Toplam katı madde debisi,Katı madde taşınımında denge ve dengenin bozulması (1),Katı madde taşınımında denge ve dengenin bozulması (2),Kararlı kesitli kanalların tasarımı,Katı madde miktarının ölçümü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hareketli taban ve akarsu yapılarını değerlendirir. | 16, 19 | A, E |
Aşınma, taşınma ve sürüntü maddesi miktarlarını hesaplar. | 10, 12, 19 | A, E |
Katı madde miktarı ölçümünü arazide yapar. | 10, 16 | A, E |
Akarsu morfolojisi modellenmesini geliştirir. | 16, 19 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
2 | Katı madde özellikleri | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
3 | Tabanda hareketin başlaması | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
4 | Taban şekillerinin oluşumu | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
5 | Hareketli tabanların direnci (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
6 | Hareketli tabanların direnci (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
7 | Sürüntü maddesi hareketi (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
8 | Sürüntü maddesi hareketi (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
9 | Askı maddesi hareketi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
10 | Toplam katı madde debisi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
11 | Katı madde taşınımında denge ve dengenin bozulması (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
12 | Katı madde taşınımında denge ve dengenin bozulması (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
13 | Kararlı kesitli kanalların tasarımı | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
14 | Katı madde miktarının ölçümü | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
Kaynak |
Raudkivi, “Loose Boundary Hydraulics |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | | | X | | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | X | | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | | X | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | X | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | X | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | X | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | X | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | X | | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | X | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:40Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:43