Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ GEOTEKNİK MÜHENDİSLİĞİ | CEED1212473 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adlen ALTUNBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders temellerin (sığ ve derin) ve istinat yapılarının analiz ve tasarımında zemin mekaniğinin uygulanmasını açıklamaktadır. Dersler, geoteknik saha inceleme yöntemlerine ve mühendislik parametrelerini tahmin etmek için kullanılan yerinde uygulanan testlere genel bir bakış açısı içermektedir. Derste, hem sığ hem de derin temeller için nihai ve kullanılabilirlik sınır durum hesaplamalarında kullanılmak üzere seçilen parametrelerin önemi vurgulanmakta ve ilaveten zemin iyileştirme yöntemleri de tartışılmaktadır. İstinat yapıları bölümünde ağırlık duvarlarından kompozit yapılara (donatılmış toprak), yapısal destekten kazıların sahada izlenmesine (destekleme, ankrajlar vb.) kadar uzanan sistemler ele alınmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve Örnek, Tasarım ve Güvenlik Faktörleri,Saha Araştırması: Metodoloji, Sondajlar ve Numune Alma, Stratigrafi ,Mühendislik Özellikleri SPT/FV/PCPT Arazi Testleri, Yüzeysel Temel Tasarımı,Taşıma Kapasitesi,Zeminlerin Mukavemet Parametreleri,Kabul Edilebilir Oturmalar,Kabul Edilebilir Oturmalar,Ara Sınav,Yapı-zemin Etkileşimi,Kazık Temeller ve Seçimi,Karakteristik Kazık Davranışı,Tekil Kazık Kapasitesi,Grup Kazık Davranışı,İstinat Yapıları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş ve Örnek, Tasarım ve Güvenlik Faktörleri | |
2 | Saha Araştırması: Metodoloji, Sondajlar ve Numune Alma, Stratigrafi | |
3 | Mühendislik Özellikleri SPT/FV/PCPT Arazi Testleri, Yüzeysel Temel Tasarımı | |
4 | Taşıma Kapasitesi | |
5 | Zeminlerin Mukavemet Parametreleri | |
6 | Kabul Edilebilir Oturmalar | |
7 | Kabul Edilebilir Oturmalar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yapı-zemin Etkileşimi | |
10 | Kazık Temeller ve Seçimi | |
11 | Karakteristik Kazık Davranışı | |
12 | Tekil Kazık Kapasitesi | |
13 | Grup Kazık Davranışı | |
14 | İstinat Yapıları | |
Kaynak |
Bu ders için gerekli ders kitabı bulunmamaktadır. Bunun yerine öğrenciler ders notlarından faydalanırlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | | | X | | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | X | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | X | | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | X | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | X | | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | X | | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 40 | 40 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 70 | 70 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ GEOTEKNİK MÜHENDİSLİĞİ | CEED1212473 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adlen ALTUNBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders temellerin (sığ ve derin) ve istinat yapılarının analiz ve tasarımında zemin mekaniğinin uygulanmasını açıklamaktadır. Dersler, geoteknik saha inceleme yöntemlerine ve mühendislik parametrelerini tahmin etmek için kullanılan yerinde uygulanan testlere genel bir bakış açısı içermektedir. Derste, hem sığ hem de derin temeller için nihai ve kullanılabilirlik sınır durum hesaplamalarında kullanılmak üzere seçilen parametrelerin önemi vurgulanmakta ve ilaveten zemin iyileştirme yöntemleri de tartışılmaktadır. İstinat yapıları bölümünde ağırlık duvarlarından kompozit yapılara (donatılmış toprak), yapısal destekten kazıların sahada izlenmesine (destekleme, ankrajlar vb.) kadar uzanan sistemler ele alınmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve Örnek, Tasarım ve Güvenlik Faktörleri,Saha Araştırması: Metodoloji, Sondajlar ve Numune Alma, Stratigrafi ,Mühendislik Özellikleri SPT/FV/PCPT Arazi Testleri, Yüzeysel Temel Tasarımı,Taşıma Kapasitesi,Zeminlerin Mukavemet Parametreleri,Kabul Edilebilir Oturmalar,Kabul Edilebilir Oturmalar,Ara Sınav,Yapı-zemin Etkileşimi,Kazık Temeller ve Seçimi,Karakteristik Kazık Davranışı,Tekil Kazık Kapasitesi,Grup Kazık Davranışı,İstinat Yapıları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş ve Örnek, Tasarım ve Güvenlik Faktörleri | |
2 | Saha Araştırması: Metodoloji, Sondajlar ve Numune Alma, Stratigrafi | |
3 | Mühendislik Özellikleri SPT/FV/PCPT Arazi Testleri, Yüzeysel Temel Tasarımı | |
4 | Taşıma Kapasitesi | |
5 | Zeminlerin Mukavemet Parametreleri | |
6 | Kabul Edilebilir Oturmalar | |
7 | Kabul Edilebilir Oturmalar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yapı-zemin Etkileşimi | |
10 | Kazık Temeller ve Seçimi | |
11 | Karakteristik Kazık Davranışı | |
12 | Tekil Kazık Kapasitesi | |
13 | Grup Kazık Davranışı | |
14 | İstinat Yapıları | |
Kaynak |
Bu ders için gerekli ders kitabı bulunmamaktadır. Bunun yerine öğrenciler ders notlarından faydalanırlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | | | X | | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | X | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | X | | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | X | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | X | | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | X | | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:40Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:43