Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAYISAL ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ | CEED1212471 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özge BİÇER ÖDEMİŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özge BİÇER ÖDEMİŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1.Sayısal yöntemleri tanıtmak ve mühendislikteki uygulama alanları hakkında bilgi vermek
2.Sayısal yöntemleri, mühendislik problemlerinin çözümünde uygulayabilme becerisini kazandırmak
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Kompleks Analiz,Nümerik Analize Giriş, Denklemlerin İterasyon ile Çözümü,Numeric Linear Algebra,Sayısal Türev ,Sayısal İntegral,Sayısal Lineer Cebir,Sayısal Lineer Cebir (devam ediyor),Adi Diferansiyel Denklemlerin Sayısal çözümleri,Adi Diferansiyel Denklemlerin Sayısal çözümleri (devam ediyor),Doğrusal Programlama ,Simpleks Methodu,Kesirli Geometri ( Fraktal Geometri),Kesirli Geometri ( Fraktal Geometri) (devam ediyor); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kompleks değişkenli fonksiyonları tanımlar, türev ve integralini alır.
| 11, 12 | A, B, E, G |
Analitik ve harmonik fonksiyonları tanımlar. | 11, 12 | A, B, E, G |
Sayısal yöntemleri bilir ve mühendislik problemlerine uygular. | 11, 12 | A, B, E, G |
Polinom ve denklemlerin köklerini bulur. | 11, 12 | A, B, E, G |
Sayısal türev ve integrali uygular. | 11, 12 | A, B, E, G |
Doğrusal ve doğrusal olmayan regresyon, interpolasyonlu polinomlar ve spline interpolasyonu seçme ve uygulama becerisini kavrar. | 11, 12 | A, B, E, G |
Adi diferansiyel denklemleri sayısal yöntemler ile çözer.
| 11, 12 | A, B, E, G |
Lineer programlamayı, simpleks methodu ve optimizasyon tekniklerini tanır ve uygular. | 11, 12 | A, B, E, G |
Kesirli geometriyi ve mühendislikteki kullanımını kavrar. | 11, 12 | A, B, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kompleks Analiz | |
2 | Nümerik Analize Giriş | |
3 | Denklemlerin İterasyon ile Çözümü | |
4 | Numeric Linear Algebra | |
5 | Sayısal Türev | |
6 | Sayısal İntegral | |
7 | Sayısal Lineer Cebir | |
8 | Sayısal Lineer Cebir (devam ediyor) | |
9 | Adi Diferansiyel Denklemlerin Sayısal çözümleri | |
10 | Adi Diferansiyel Denklemlerin Sayısal çözümleri (devam ediyor) | |
11 | Doğrusal Programlama | |
12 | Simpleks Methodu | |
13 | Kesirli Geometri ( Fraktal Geometri) | |
14 | Kesirli Geometri ( Fraktal Geometri) (devam ediyor) | |
Kaynak |
Erwin Kreyszig, Advance Engineering Mathematics,John Wiley & Sons. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | | | | X | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | X | | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | X | | | | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | X | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | X | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | X | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | X | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | X | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 5 | 5 | 25 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 7 | 42 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 7 | 10 | 70 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 4 | 10 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 231 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(231/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAYISAL ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ | CEED1212471 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özge BİÇER ÖDEMİŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özge BİÇER ÖDEMİŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1.Sayısal yöntemleri tanıtmak ve mühendislikteki uygulama alanları hakkında bilgi vermek
2.Sayısal yöntemleri, mühendislik problemlerinin çözümünde uygulayabilme becerisini kazandırmak
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Kompleks Analiz,Nümerik Analize Giriş, Denklemlerin İterasyon ile Çözümü,Numeric Linear Algebra,Sayısal Türev ,Sayısal İntegral,Sayısal Lineer Cebir,Sayısal Lineer Cebir (devam ediyor),Adi Diferansiyel Denklemlerin Sayısal çözümleri,Adi Diferansiyel Denklemlerin Sayısal çözümleri (devam ediyor),Doğrusal Programlama ,Simpleks Methodu,Kesirli Geometri ( Fraktal Geometri),Kesirli Geometri ( Fraktal Geometri) (devam ediyor); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kompleks değişkenli fonksiyonları tanımlar, türev ve integralini alır.
| 11, 12 | A, B, E, G |
Analitik ve harmonik fonksiyonları tanımlar. | 11, 12 | A, B, E, G |
Sayısal yöntemleri bilir ve mühendislik problemlerine uygular. | 11, 12 | A, B, E, G |
Polinom ve denklemlerin köklerini bulur. | 11, 12 | A, B, E, G |
Sayısal türev ve integrali uygular. | 11, 12 | A, B, E, G |
Doğrusal ve doğrusal olmayan regresyon, interpolasyonlu polinomlar ve spline interpolasyonu seçme ve uygulama becerisini kavrar. | 11, 12 | A, B, E, G |
Adi diferansiyel denklemleri sayısal yöntemler ile çözer.
| 11, 12 | A, B, E, G |
Lineer programlamayı, simpleks methodu ve optimizasyon tekniklerini tanır ve uygular. | 11, 12 | A, B, E, G |
Kesirli geometriyi ve mühendislikteki kullanımını kavrar. | 11, 12 | A, B, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kompleks Analiz | |
2 | Nümerik Analize Giriş | |
3 | Denklemlerin İterasyon ile Çözümü | |
4 | Numeric Linear Algebra | |
5 | Sayısal Türev | |
6 | Sayısal İntegral | |
7 | Sayısal Lineer Cebir | |
8 | Sayısal Lineer Cebir (devam ediyor) | |
9 | Adi Diferansiyel Denklemlerin Sayısal çözümleri | |
10 | Adi Diferansiyel Denklemlerin Sayısal çözümleri (devam ediyor) | |
11 | Doğrusal Programlama | |
12 | Simpleks Methodu | |
13 | Kesirli Geometri ( Fraktal Geometri) | |
14 | Kesirli Geometri ( Fraktal Geometri) (devam ediyor) | |
Kaynak |
Erwin Kreyszig, Advance Engineering Mathematics,John Wiley & Sons. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | | | | X | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | X | | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | X | | | | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | X | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | X | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | X | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | X | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | X | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:40Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:43