Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SONLU ELEMANLAR | CEED1212467 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG, Dr.Öğr.Üye. Ümit Necmettin ARIBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bir, iki ve üç boyutlu yer değiştirme tipi sonlu elemanlar tanıtılır, yer değiştirme türü sonlu elemanlar ile statik ve dinamik analiz yapılır, sonlu eleman programları ile mühendislik çözümleri yapılır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Sonlu elemanlara giriş,Genel kavramlar,Değişim ilkeleri,Enerji ilkeleri,Küçük yer değiştirme kuramı,Büyük yer değiştirme kuramı,Şekil fonksiyonlar (uzunluk, alan ve hacim koordinatları),İzoparametrik şekil fonksiyonları (bir, iki ve üç boyutlu),Izoparametrik sonlu eleman matrislerinin geliştirilmesi,Gerilme analizi,Sonlu eleman matrislerinin birleştirilmesi,Çubuk, plak ve levha sonlu elemanları,Plaklarda statik analiz,Levhada statik analiz; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Şekil fonksiyonları, vektör gösterimi ile hareket denklemi ve Virtüel iş teoremi ile sonlu elemanlar için gerekli matematik formasyonu kazanır | 10, 12, 16, 6, 8, 9 | E, G |
2. Tek boyutlu eleman kütle, elemen matrisleri ile yük vektörünü türetir. Böylece çeşitli kiriş problemlerinin elle çözümlerini yapar, Sonlu eleman akış şemasını kurgular. | 10, 12, 16, 6, 8, 9 | E, G |
3. Çubuk, plak plak sonlu elemanlarının serbestlik derecelerini bilir, Plak sonlu elemanlarda rijitlik ve kütle matrislerini farklı şekil fonksiyonları için türetir. | 10, 12, 16, 6, 8, 9 | E, G |
4. Sonlu eleman paket programına gerekli bilgiler girer. | 10, 12, 16, 6, 8, 9 | E, G |
5. Mühendislik açısından gerekli hassas çözüm için ağ sıklaşması ve yakınsama analizi yapar, | 10, 12, 16, 6, 8, 9 | E, G |
6. Paket programlar üstünden çubukların ve plakların statik analizini yapar | 10, 12, 16, 6, 8, 9 | E, G |
7. Paket programlar üstünden çubukların ve plakların dinamik analizini yapar | 10, 12, 16, 6, 8, 9 | E, G |
8. Bir sonlu eleman paket programının çıktısı üstünden çubuklarda ve/veya plaklarda, çökme, dönme, gerilme sonuçlarını yorumlar | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sonlu elemanlara giriş | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Genel kavramlar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Değişim ilkeleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Enerji ilkeleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Küçük yer değiştirme kuramı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Büyük yer değiştirme kuramı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Şekil fonksiyonlar (uzunluk, alan ve hacim koordinatları) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | İzoparametrik şekil fonksiyonları (bir, iki ve üç boyutlu) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Izoparametrik sonlu eleman matrislerinin geliştirilmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Gerilme analizi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Sonlu eleman matrislerinin birleştirilmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Çubuk, plak ve levha sonlu elemanları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Plaklarda statik analiz | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Levhada statik analiz | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Olek C Zienkiewicz, Robert L Taylor, J.Z. Zhu, The Finite Element Method: Its Basis and Fundamentals, 6th Ed., Elsevier, 2013
|
Klaus-Jürgen Bathe, Finite Element Procedures, 2nd Ed., Prentice Hall, Pearson Education, Inc, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | | | | | X |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | X | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | X | | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | X | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | X | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | | X | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | X | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | | X |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 9 | 54 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 230 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SONLU ELEMANLAR | CEED1212467 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG, Dr.Öğr.Üye. Ümit Necmettin ARIBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bir, iki ve üç boyutlu yer değiştirme tipi sonlu elemanlar tanıtılır, yer değiştirme türü sonlu elemanlar ile statik ve dinamik analiz yapılır, sonlu eleman programları ile mühendislik çözümleri yapılır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Sonlu elemanlara giriş,Genel kavramlar,Değişim ilkeleri,Enerji ilkeleri,Küçük yer değiştirme kuramı,Büyük yer değiştirme kuramı,Şekil fonksiyonlar (uzunluk, alan ve hacim koordinatları),İzoparametrik şekil fonksiyonları (bir, iki ve üç boyutlu),Izoparametrik sonlu eleman matrislerinin geliştirilmesi,Gerilme analizi,Sonlu eleman matrislerinin birleştirilmesi,Çubuk, plak ve levha sonlu elemanları,Plaklarda statik analiz,Levhada statik analiz; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Şekil fonksiyonları, vektör gösterimi ile hareket denklemi ve Virtüel iş teoremi ile sonlu elemanlar için gerekli matematik formasyonu kazanır | 10, 12, 16, 6, 8, 9 | E, G |
2. Tek boyutlu eleman kütle, elemen matrisleri ile yük vektörünü türetir. Böylece çeşitli kiriş problemlerinin elle çözümlerini yapar, Sonlu eleman akış şemasını kurgular. | 10, 12, 16, 6, 8, 9 | E, G |
3. Çubuk, plak plak sonlu elemanlarının serbestlik derecelerini bilir, Plak sonlu elemanlarda rijitlik ve kütle matrislerini farklı şekil fonksiyonları için türetir. | 10, 12, 16, 6, 8, 9 | E, G |
4. Sonlu eleman paket programına gerekli bilgiler girer. | 10, 12, 16, 6, 8, 9 | E, G |
5. Mühendislik açısından gerekli hassas çözüm için ağ sıklaşması ve yakınsama analizi yapar, | 10, 12, 16, 6, 8, 9 | E, G |
6. Paket programlar üstünden çubukların ve plakların statik analizini yapar | 10, 12, 16, 6, 8, 9 | E, G |
7. Paket programlar üstünden çubukların ve plakların dinamik analizini yapar | 10, 12, 16, 6, 8, 9 | E, G |
8. Bir sonlu eleman paket programının çıktısı üstünden çubuklarda ve/veya plaklarda, çökme, dönme, gerilme sonuçlarını yorumlar | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sonlu elemanlara giriş | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Genel kavramlar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Değişim ilkeleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Enerji ilkeleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Küçük yer değiştirme kuramı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Büyük yer değiştirme kuramı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Şekil fonksiyonlar (uzunluk, alan ve hacim koordinatları) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | İzoparametrik şekil fonksiyonları (bir, iki ve üç boyutlu) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Izoparametrik sonlu eleman matrislerinin geliştirilmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Gerilme analizi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Sonlu eleman matrislerinin birleştirilmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Çubuk, plak ve levha sonlu elemanları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Plaklarda statik analiz | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Levhada statik analiz | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Olek C Zienkiewicz, Robert L Taylor, J.Z. Zhu, The Finite Element Method: Its Basis and Fundamentals, 6th Ed., Elsevier, 2013
|
Klaus-Jürgen Bathe, Finite Element Procedures, 2nd Ed., Prentice Hall, Pearson Education, Inc, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | | | | | X |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | X | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | X | | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | X | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | X | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | | X | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | X | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | | X |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:40Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:43