Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BETONARME YAPILARDA PERFORMANSA DAYALI TASARIM | CEED1212466 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Son yıllarda yönetmeliklere giren performansa dayalı tasarım kriterleri hakkında bilgi vermek. Performans değerlendirme yöntemleri hakkında lisansüstü seviyesinde öğrencilerde gerekli altyapıyı oluşturmak. Bu yöntemlerin gelişimi için performansa bağlı tasarım felsefesini aktarmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Performansa dayalı tasarım felsefesi,Betonarme binaların deprem davranışı,Yönetmeliklerdeki metotların incelenmesi,Binalardan bilgi toplanması,Performans seviyeleri ve hasar tanımı,Doğrusal elastik yöntemler - (1),Doğrusal elastik yöntemler - (2),Doğrusal olmayan yöntemler - (1),Doğrusal olmayan yöntemler - (2),Kesit analizi,Plastik mafsallar,Fiber mafsallar,Statik itme analizi ile mevcut bir binanın performansının belirlenmesi,Statik itme analizi ile yapılacak bir binanın (tasarım) performansının belirlenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Betonarme yapılarda performans kavramını ve performansa dayalı tasarım felsefesini uygular. | 10, 13, 16, 19, 2, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Mevcut bir yapının performansını bu felsefeye göre belirler. | 10, 13, 16, 19, 2, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Yapıların performans ve hasar seviyelerini sınıflandırır. | 10, 13, 16, 19, 2, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Yeni yapılacak olan yapıların deprem performansını farklı metotlarla belirler. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Performansa dayalı tasarım felsefesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Betonarme binaların deprem davranışı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Yönetmeliklerdeki metotların incelenmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Binalardan bilgi toplanması | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Performans seviyeleri ve hasar tanımı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Doğrusal elastik yöntemler - (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Doğrusal elastik yöntemler - (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Doğrusal olmayan yöntemler - (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Doğrusal olmayan yöntemler - (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Kesit analizi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Plastik mafsallar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Fiber mafsallar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Statik itme analizi ile mevcut bir binanın performansının belirlenmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Statik itme analizi ile yapılacak bir binanın (tasarım) performansının belirlenmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Canbay, E., Ersoy, U., Özcebe, G., Sucuoğlu, H., Wasti, S.T. Binalar için Deprem Mühendisliği Temel İlkeler,Mayıs 2008, Ankara
A.K. Chopra (2007), Dynamics of Structures, Third Ed., Prentice Hall.
Celep, Z., Betonarme Taşıyıcı Sistemlerde Doğrusal olmayan Davranış ve Çözümleme, Beta Yayıncılık, İstanbul. 2007
Eurocode 8, ATC 40, FEMA 440
Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik (2018), Çevre ve Şehircilik Bakanlığı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | | | | | X |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | X | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | | | X |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | X | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | X | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | X | | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | X | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 10 | 1 | 10 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 30 | 30 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 30 | 30 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BETONARME YAPILARDA PERFORMANSA DAYALI TASARIM | CEED1212466 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Son yıllarda yönetmeliklere giren performansa dayalı tasarım kriterleri hakkında bilgi vermek. Performans değerlendirme yöntemleri hakkında lisansüstü seviyesinde öğrencilerde gerekli altyapıyı oluşturmak. Bu yöntemlerin gelişimi için performansa bağlı tasarım felsefesini aktarmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Performansa dayalı tasarım felsefesi,Betonarme binaların deprem davranışı,Yönetmeliklerdeki metotların incelenmesi,Binalardan bilgi toplanması,Performans seviyeleri ve hasar tanımı,Doğrusal elastik yöntemler - (1),Doğrusal elastik yöntemler - (2),Doğrusal olmayan yöntemler - (1),Doğrusal olmayan yöntemler - (2),Kesit analizi,Plastik mafsallar,Fiber mafsallar,Statik itme analizi ile mevcut bir binanın performansının belirlenmesi,Statik itme analizi ile yapılacak bir binanın (tasarım) performansının belirlenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Betonarme yapılarda performans kavramını ve performansa dayalı tasarım felsefesini uygular. | 10, 13, 16, 19, 2, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Mevcut bir yapının performansını bu felsefeye göre belirler. | 10, 13, 16, 19, 2, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Yapıların performans ve hasar seviyelerini sınıflandırır. | 10, 13, 16, 19, 2, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Yeni yapılacak olan yapıların deprem performansını farklı metotlarla belirler. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Performansa dayalı tasarım felsefesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Betonarme binaların deprem davranışı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Yönetmeliklerdeki metotların incelenmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Binalardan bilgi toplanması | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Performans seviyeleri ve hasar tanımı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Doğrusal elastik yöntemler - (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Doğrusal elastik yöntemler - (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Doğrusal olmayan yöntemler - (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Doğrusal olmayan yöntemler - (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Kesit analizi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Plastik mafsallar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Fiber mafsallar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Statik itme analizi ile mevcut bir binanın performansının belirlenmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Statik itme analizi ile yapılacak bir binanın (tasarım) performansının belirlenmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Canbay, E., Ersoy, U., Özcebe, G., Sucuoğlu, H., Wasti, S.T. Binalar için Deprem Mühendisliği Temel İlkeler,Mayıs 2008, Ankara
A.K. Chopra (2007), Dynamics of Structures, Third Ed., Prentice Hall.
Celep, Z., Betonarme Taşıyıcı Sistemlerde Doğrusal olmayan Davranış ve Çözümleme, Beta Yayıncılık, İstanbul. 2007
Eurocode 8, ATC 40, FEMA 440
Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik (2018), Çevre ve Şehircilik Bakanlığı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | | | | | X |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | X | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | | | X |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | X | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | X | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | X | | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | X | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:40Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:43